Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Gabriela Hartescu, Institutul Bancar Roman: Peste 2.000 de bancheri si de specialisti in industria serviciilor financiare au beneficiat de programe de training in 2013
Share
Notification Show More
Latest News
De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?
Stiri de top
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii si Interviuri > Gabriela Hartescu, Institutul Bancar Roman: Peste 2.000 de bancheri si de specialisti in industria serviciilor financiare au beneficiat de programe de training in 2013
Opinii si Interviuri

Gabriela Hartescu, Institutul Bancar Roman: Peste 2.000 de bancheri si de specialisti in industria serviciilor financiare au beneficiat de programe de training in 2013

Cornel Dinu
Last updated: 29/04/2014 9:59
Cornel Dinu 11 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]I[/dropcap]nstitutul Bancar Roman este un catalizator al noilor tendinte din banking, transpunandu-le in programe de training, care au scopul de a dezvolta competente profesionale complexe in concordanta cu noile roluri ale angajatilor din sistem.

Dr. Gabriela Hartescu, directorul general al Institutului Bancar Roman, subliniaza, in cadrul unui interviu acordat www.iLikeBanking.ro, ca in oferta de programe a institutiei sunt aproximativ 100 de tematici, mare parte fiind teme noi, introduse incepand de anul trecut, celelalte fiind actualizate in functie de cele mai noi tendinte din industrie.

Potrivit Dr. Gabrielei Hartescu, in 2013 Institutul Bancar Roman a avut circa 2.000 de participanti la programele proprii (cu 600 de participanti mai mult decat in 2012).

– Cum apreciati evolutia resurselor umane din sistemul bancar din Romania si cum se pozitioneaza Institutul Bancar Roman fata de nevoile de pregatire din domeniul de profil?
– Resursa umana din sistemul bancar se adapteaza din mers evolutiilor din industrie, noilor modele de business dezvoltate sub impactul reglementarilor specifice, a conditiilor economice actuale si a cerintelor si necesitatilor clientilor (persoane fizice si juridice). Institutul Bancar Roman, in cadrul strategiei de dezvoltare pe termen mediu si lung, si prin pozitia sa de furnizor de training pentru membrii fondatorii (Banca Nationala a Romaniei si Asociatia Romana a Bancilor), care-i permite accesul direct la surse, pentru identificarea nevoilor de training chiar de la si impreuna cu beneficiarii cursurilor, este un catalizator al noilor tendinte din banking, transpunandu-le in programe de training, care au scopul de a dezvolta competente profesionale complexe in concordanta cu noile roluri ale angajatilor din sistem.

– Care sunt principalele cursuri de nisa organizate de Institutul Bancar Roman si care dintre traininguri sunt cele mai frecventate de persoanele care lucreaza in domeniul bancar?
– Putem exemplifica cu programele de training care acopera managementul riscurilor, cum ar fi: seminarii aplicate privind noile cerinte prudentiale pentru institutiile de credit si societatile de investitii, Basel III, procesul intern de adecvare a capitalului la riscuri (ICAAP), etc. Atat anul acesta, cat si anul viitor, ne asteptam sa se mentina acelasi interes crescut pentru seminarii hard skills, ultratehnice si ultraspecializate.

– In ce masura facilitatile furnizate de Institutul Bancar Roman acopera nevoile de pregatire ale personalului bancar din tara noastra?
– Institutul Bancar Roman are in portfoliu o gama variata de programe de training: cursuri de pregatire pentru sustinerea examenelor aferente certificarilor internationale (ACCA ­ Association of Chartered Certified Accountants, CEFA ­ Certified European Financial Analyst, etc), seminarii tehnice (1/2 zi ­ 2 zile), invatamant profesional la distanta (cu sesiuni de pregatire si examinare la clasa), cursuri autorizate de ANC (Autoritatea Nationala a Calificarilor) pentru ocupatiile din COR (Clasificarea Ocupatiilor din Romania), conferinte si mese rotunde, etc. De asemenea, in cadrul Institutului Bancar Roman functioneaza singurul centru de evaluare si certificare a competentelor profesionale pentru sectorul financiar ­ bancar. Recent am inceput sa oferim si servicii de consiliere in cariera. in plus, Institutul Bancar Roman are centre zonale in aproape toate resedintele de judet si centre regionale in cele 8 regiuni administrative ale tarii, fiind prezent activ si in tara, nu numai in Bucuresti.

– Cum s-a adaptat Institutul Bancar Roman la politicile de resurse umane sustinute de banci dupa criza financiara si la conceptele banking-ului modern?
– In oferta noastra de programe sunt aproximativ 100 de tematici, mare parte fiind teme noi, introduse incepand de anul trecut, iar celelalte au fost actualizate in functie de cele mai noi tendinte din industrie, astfel incat in 2013 am avut circa 2.000 de participanti la programele noastre (cu 600 de participanti mai mult decat in 2012). Oferta de programe a Institutului Bancar Roman poate fi consultata la www.ibr-rbi.ro. Mesajul nostru este ca personalul nu reprezinta ”un element de cost”, ci o resursa, care contribuie la cresterea performantei, masurata nu numai in functie de realizarea anumitor indicatori financiari, dar si in functie de calitatea serviciilor oferite. Calitatea resursei umane indica capacitatea bancilor de a livra valoare clientilor lor.

– Cum caracterizati piata muncii din domeniul bancar si care sunt previziunile pentru 2014 pentru acest segment?
– Previziunile privind piata muncii pot fi eventual enuntate de un expert in resurse umane. Cred totusi ca, sub impactul tehnologiei, a faptului ca tot mai multe produse si servicii bancare pot fi accesate/oferite in mediul virtual, va continua procesul de restructurare si, probabil, numarul agentiilor bancare va scadea. in privinta training-ului, intrucat majoritatea bancilor si-au dezvoltat resurse interne pentru asigurarea competentelor soft angajatilor proprii (vanzare, negociere, time management, etc.), Institutul Bancar Roman va continua sa se axeze pe dezvoltarea si oferirea de programe de training complexe.

You Might Also Like

Elevii din România sunt invitați să se înscrie la o nouă ediție a concursului European Money Quiz. ARB va acorda trei premii

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

Christopher Dembik, Saxo Bank: Recesiunea în UK este doar o chestiune de timp, dar e puțin probabil ca aceasta să fie anunțată oficial în acest an

Alexandru Păunescu, CSALB: “Venim cu o altă abordare: propunem cultura negocierii între consumatori și bănci versus atitudinea contencioasă”

Robert Anghel, ING Bank: ”Am renunțat complet la operațiunile cu cash pentru că un client ING intră, în medie, o dată pe an în agenție și o dată la două zile în HomeBank”

TAGGED: Institutul Bancar Roman, Gabriela Hartescu
Cornel Dinu 29/04/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Principalul obiectiv la Banca Carpatica ramane gasirea unui partener
Next Article Statul ii va despagubi cu maximum 100 mil. lei pe deponentii care si-au mutat banii de la CEC la BRD pentru o masina Dacia, dupa Revolutie

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Elevii din România sunt invitați să se înscrie la o nouă ediție a concursului European Money Quiz. ARB va acorda trei premii

2 ani ago

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

2 ani ago

Christopher Dembik, Saxo Bank: Recesiunea în UK este doar o chestiune de timp, dar e puțin probabil ca aceasta să fie anunțată oficial în acest an

6 ani ago

Alexandru Păunescu, CSALB: “Venim cu o altă abordare: propunem cultura negocierii între consumatori și bănci versus atitudinea contencioasă”

6 ani ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?