Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Indicatorul Climatului de Consum este în scădere în România. Consumatorii sunt reticenți când vine vorba despre economie, somaj și economisire
Distribuie
Notification Afișați mai multe
Cele mai recente știri
UniCredit a fost desemnată Banca Globală a Anului 2023. Andrea Orcel: Vom continua să ridicăm ștacheta pentru a deveni banca viitorului în Europa
Stiri de top
Inflaţia în zona euro, la cel mai redus nivel din ultimii peste doi ani
Informații financiare
365.000 de europeni au ales temele pentru viitoarele bancnote euro. Banii fizici nu dispar. BCE: Bancnotele din 2026 vor tine cont de mediu dar și de cei vulnerabili, cum ar fi persoanele cu deficiențe de vedere
Stiri de top
Banca Transilvania atrage 500 de milioane de euro din piețele internaționale într-o nouă emisiune de obligațiuni MREL, pe 5 ani, cu dobândă în scădere
Stiri de top
Aedificium Banca pentru Locuințe renunță la autorizația de funcționare. Mădălina Badea: După răspunsul BNR, vom reveni cu precizări despre derularea contractelor de economisire-creditare
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Ne găsiți și pe
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Indicatorul Climatului de Consum este în scădere în România. Consumatorii sunt reticenți când vine vorba despre economie, somaj și economisire
Stiri pe scurt

Indicatorul Climatului de Consum este în scădere în România. Consumatorii sunt reticenți când vine vorba despre economie, somaj și economisire

Gabriela Dinu
Actualizat: 14/04/2020 16:30
Gabriela Dinu 4 ani în urmă
Distribuie
Distribuie

Pe parcursul anului 2019, încrederea consumatorilor în economia românească a înregistrat o creștere importantă până în luna decembrie 2019, când indicatorul Încrederii Consumatorului a atins valori peste media Europeană (-4.6 în România și -7 media în Uniunea Europeană), se arată într-un comunicat de presă al GFK

În Martie 2020 contextul economic marcat de impactul Covid19 determină o evoluție descrescătoare atât în România, unde Indicatorul Încrederii Consumatorului ajunge la -11.1, cât și în Uniunea Europeană unde ajunge la valoarea de -10,4.

Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor, mai ales viitorul economiei, unde doar 14,8% cred într-o evoluție pozitivă și rata şomajului unde 11,5% dintre români spun că aceasta va scădea în anul 2020.  

De asemenea, românii sunt pesimiști atunci când vine vorba despre așteptările privind situaţia propriilor finanțe. În martie 2020, 24,1% dintre români consideră că vor avea o îmbunătațire financiară în 2020, în timp ce în Decembrie 2019, 27,9% considerau că vor avea o îmbunătațire financiară a propriei gospodării în 2020.

Consumatorii sunt reticenți și când vine vorba despre intenția de economisire în viitor. În Decembrie 2019, 35,4% dintre români își exprimau intenția de economisire în viitor, iar în Martie 2020 31,8% consideră că este un moment bun să economisească.

În Martie 2020 cei mai mulți români (43%) declară că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat, etc., 35% dintre români consideră că iși vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții, și doar 16,5% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

You Might Also Like

Patria Bank a lansat cea de-a doua ediție a webinarilor gratuite de educație financiară. Burak Yildiran: Cred cu tărie că antreprenorii sunt arhitecții progresului

Adrian Codirlașu: „Rată inflației va rămâne peste 6% la finalul anului viitor. Principalul risc asupra procesului dezinflationist rămâne politică fiscală”. Unde se va situa ROBOR și cursul euro în 2024, potrivit economiștilor CFA

UniCredit Bank anunță noi funcționalități 100% online – emiterea și reemiterea cardurilor de debit pentru companii, solicitate direct din aplicația BusinessNet

Black Friday a însemnat o creștere record a tranzacțiilor online cu cardul. 75% dintre cumpărători au optat pentru plata cu telefonul. 43 de comenzi direct de pe Smart TV

1,8 milioane de clienți BCR utilizează activ George, la 5 ani de la lansare. Dana Dima: Promisiunea față de clienții noștri este că, în următorii 5 ani, vom continua să le simplificăm și bucurăm viața

TAGGED: GFK, economisire, economie, somaj, consumatori, Indicatorul Încrederii Consumatorului
Gabriela Dinu 14/04/2020
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
De Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Articolul precedent BRD lansează BRD@office mobile, versiunea mobilă a aplicației de bancă la distanță pentru companii
Articolul următor OTP Bank pune la dispoziția clienților săi formularul pentru suspendarea ratelor la credite, potrivit OUG 37
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image

Alte articole

Patria Bank a lansat cea de-a doua ediție a webinarilor gratuite de educație financiară. Burak Yildiran: Cred cu tărie că antreprenorii sunt arhitecții progresului

4 zile în urmă

Adrian Codirlașu: „Rată inflației va rămâne peste 6% la finalul anului viitor. Principalul risc asupra procesului dezinflationist rămâne politică fiscală”. Unde se va situa ROBOR și cursul euro în 2024, potrivit economiștilor CFA

o săptămână în urmă

UniCredit Bank anunță noi funcționalități 100% online – emiterea și reemiterea cardurilor de debit pentru companii, solicitate direct din aplicația BusinessNet

o săptămână în urmă

Black Friday a însemnat o creștere record a tranzacțiilor online cu cardul. 75% dintre cumpărători au optat pentru plata cu telefonul. 43 de comenzi direct de pe Smart TV

o săptămână în urmă

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?