Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: ING Bank la final de mandat pentru Michal Szczurek: banca și-a crescut veniturile și cota de piață, iar în 2019 implementează un nou concept de sucursală
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > ING Bank la final de mandat pentru Michal Szczurek: banca și-a crescut veniturile și cota de piață, iar în 2019 implementează un nou concept de sucursală
Stiri de top

ING Bank la final de mandat pentru Michal Szczurek: banca și-a crescut veniturile și cota de piață, iar în 2019 implementează un nou concept de sucursală

Gabriela Dinu
Last updated: 14/05/2019 14:17
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

ING Bank a realizat un profit net, în primul trimestru din 2019, de 197 milioane lei, fată de 193 de milioane de lei în trimestru din 2018. Banca anunță că veniturile au crescut cu 16%, la 491 milioane lei, iar costurile operaționale cu 7%, la 221 milioane, influențate în special de dinamica costurilor salariale și a costurilor de reglementare.

Contents
Digitalizarea și experiența diferențiată oferită clienților ING Bank România susțin creșterea comercială Schimbările de management

Potrivit băncii, baza de clienți activi persoane fizice a crescut cu 141.000, respectiv cu 12% în dinamica anuală, atingând pragul de 1,32 milioane. Astfel, numărul clienților cu venit recurent într-un cont ING a ajuns la 873.000, cu 17% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.

Profitul brut este de 222 milioane RON, cu 4% mai mult comparativ cu 1Q18, în urma unei evoluții pozitive în condiții de piață dificile.

Costul cu deprecierea activelor a crescut la 48 milioane lei, ca urmare a constituirilor de provizioane suplimentare pentru portofoliul de credite de consum, spre deosebire de anul trecut când banca a beneficiat de o eliberare de provizion pentru expunerile corporative. Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,5% în 1Q19, ușor mai ridicată față de finalul anului trecut, însă semnificativ sub media pieței. Profitul net al companiei a ajuns la finalul primului trimestru la 197 milioane RON.

Digitalizarea și experiența diferențiată oferită clienților ING Bank România susțin creșterea comercială

„Performanța ING Bank Romania rămâne una puternică, la începutul aniversării celor 25 de ani, păstrând tendința comercială pozitivă dobândită pe parcursul anului 2018. În primul trimestru al acestui an numărul de clienți ING a crescut per total cu 78.000 pe toate segmentele de clienți, fiind în continuare în topul băncilor recomandate de către clienți, conform studiului Net Promoter Score.

Rezultatele organice obținute în acești 25 de ani ne dovedesc ca produsele dezvoltate pornind de la comportamentul clienților, soluțiile digitale și practice, ne permit să simplificăm procesele, economisind timpul clienților noștri în relația cu banca. Rata de adopție a aplicației de plată cu telefonul, ING Pay, creșterea proporției creditelor online acordate la 17% sau creșterea cu 30% a clienților Mid-Corporate și IMM înrolați în platforma dedicată de internet banking, ING Business, dovedesc că de 25 esti cu un pas în față când ești cu ING” a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Volumul creditelor acordate a crescut cu 4,6 miliarde lei pe parcursul ultimelor 12 luni, ajungând la 26,1 miliarde RON (+22%), cu creșteri semnificative atât în segmentul persoanelor fizice, cât și al persoanelor juridice. Cota de piață a crescut cu 1,1% față de martie 2018, la 10,1%. Mixul în portofoliu rămâne ponderat între creditarea persoanelor fizice (58%) și cea a companiilor (42%). Creditarea IMM-urilor a crescut cu 22% față de perioada similară a anului trecut. În cadrul segmentului persoanelor fizice, numărul noilor credite acordate a ajuns la 1 din 5 dosare oferite prin ING Bank pe piață.

Soldul fondurilor atrase a crescut cu 11% în ultimul an, cu o creștere de 3,1 miliarde lei și totalizând 31,05 miliarde lei la finalul lunii martie. Cota de piață a băncii pe acest segment a ajuns la 9,0%, comparativ cu 8,8% în 1Q18, creșterea datorându-se în special dezvoltării portofoliului dedicat persoanelor fizice.

Digitalizare accentuată, interacțiuni 100% personale

ING își urmează în continuare strategia digitală, axată pe mobil ca principal canal de tranzacționare pentru clienți. Peste jumătate dintre clienții activi ING utilizează aplicația mobilă, în care se autentifică, în medie, o dată la două zile. Traficul mobil a crescut cu 60% în comparație cu 2018, înregistrându-se până la 10 milioane de vizite pe lună în Home’Bank.

Mai mult, pentru 330.000 dintre clienți, mobilul reprezintă singurul canal de interacțiune cu ING, pe care îl utilizează pentru diverse nevoi, de la transferul de bani către un contact, plata facturilor, primirea de notificări de tip ”push” de fiecare dată când cardul este folosit, până la încheierea unei asigurări de viață în mai puțin de 5 minute – cel mai recent produs încorporat în aplicație.

Creditul de nevoi personale este încă un punct de referință, în 17% din cazuri fiind acordat electronic, dar și alte produse precum ING Pay au o rată de adopție extrem de rapidă: aproximativ 70.000 clienți folosesc telefonul mobil cu sistem de operare Android pentru a plăti în magazine și, în curând, utilizatorii Apple vor putea beneficia de aceeași opțiune.

Digitalul a devenit un standard în viața clienților ING. Preferința pentru utilizarea mediilor digitale se remarcă și în cadrul segmentelor de clienți Mid-Corporate Banking și din IMM-uri, prin creșterea accesării ING Business, platforma de digital banking destinată acestora, lansată anul trecut. Astfel, în primul trimestru din 2019, numărul de clienți Mid-Corporate și IMM înrolați pe această platformă a crescut cu 30%, în timp ce numărul de tranzacții și de autentificări s-a dublat față de trimestrul anterior. 30% dintre aceste vizite s-au efectuat prin aplicațiile mobile native ING Business (disponibil pe iOS și Android), comportament ce confirmă interesul crescut al clienților pentru interacțiunile digitale cu banca și în segmentul B2B.

Investițiile de anul trecut în IT, infrastructură și operațional au rezultat în cea mai mare rată de disponibilitate a serviciilor electronice înregistrată în ultimul an, de 99.91%, timpul de indisponibilitate fiind în principal consecință lucrărilor de mentenanță programate la ore târzii la sfârșitul săptămânii. De asemenea, ING a raportat o disponibilitate de 100% pentru plățile cu cardul pentru a treia lună consecutiv.

ING Bank România a inaugurat, pe 22 aprilie 2019, un nou concept de office (situat pe Calea Dorobanți 135-145, București), ce își propune să ofere o reinterpretare a rolului pe care îl are sediul clasic de bancă.

În 2019, ING testează, într-un proiect pilot, un nou concept de office ce pune în prim plan experiența clienților și creează conexiuni relevante cu banca, utilizând un nou model de servire și elemente de design interior care să facă clienții să se simtă „acasă la ING”. Astfel, un accent deosebit se va pune pe consiliere și educație financiară digitală, pentru a susține și inspira clienții să facă cele mai potrivite alegeri în funcție de nevoile acestora.

„Casa ING reflectă răspunsul nostru la dinamica societății și la nevoile specifice ale clienților. Pe de o parte, întâlnim tendințele tot mai accentuate de digitalizare, și pe de altă parte, recunoaștem o nevoie incontestabilă de comunicare si consultanță, cu valoare adăugată, prin discuție față în față cu un consultant. Este un nou concept de office în România, unde se reunesc inovația, expertiza și grija pentru clienți”, a declarat Javier Montes Pita, Head of Retail Banking, în cadrul evenimentului de lansare.

În 2019, proiectul pilot își propune să analizeze răspunsul clienților la acest nou concept de office, care se diferențiază nu numai prin elemente de design interior, dar mai ales printr-un nou tip de interacțune între clienți și personalul băncii.

Schimbările de management

După un mandat de 7 ani în România, CEO Michal Szczurek va prelua o nouă poziție în grupul ING, urmând să gestioneze divizia de retail ING Asia. Pe parcursul șederii lui în România, ING Bank a crescut la o cotă de piață de 10,1% în segmentul de creditare, de la 4,5% cât înregistra în 2012, fără nicio achiziție, fiind singura bancă internațională din top 10 cu această realizare. Pe parcursul ultimilor 4 ani, segmentul de retail a raportat o creștere a numărului de clienți de două cifre, în timp ce segmentul de mid-corporate și-a dublat cota de piață în ultimii 3 ani.

Primele luni ale acestui an au mai adus schimbări în managementul ING, cu Răzvan Sighinaș alăturându-se conducerii ING din martie, în rolul de CIO. Răzvan are o experiență de 18 ani în domeniul IT, după ce a început ca software engineer, ocupând apoi roluri operaționale și senior management în SUA și Europa pentru jucători mari ai industriei precum Oracle, Vodafone sau Electronic Arts.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: card, ING Bank, banca, profit, creditul de nevoi personale, Michal Szczurek, ING Pay, IMM, credite
Gabriela Dinu 14/05/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Alpha Bank Romania a realizat cu succes prima emisiune de obligațiuni ipotecare din România
Next Article Jérôme Yann Brun, BRD: ”Costul creditului include în mod indirect elemente cum ar fi nivelul inflației, incertitudinea economică, nesiguranța cadrului legal sau riscul de țară”

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?