Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cum a reușit ING Bank România să adauge 100 de mii de noi clienți, în 2024? Mihaela Bitu, CEO: Am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastre
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Informații financiare > Cum a reușit ING Bank România să adauge 100 de mii de noi clienți, în 2024? Mihaela Bitu, CEO: Am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastre
Informații financiare

Cum a reușit ING Bank România să adauge 100 de mii de noi clienți, în 2024? Mihaela Bitu, CEO: Am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastre

Gabriela Dinu
Last updated: 18/02/2025 11:58
Gabriela Dinu 3 luni ago
Share
Mihaela Bitu, CEO ING Bank Romania
SHARE

Veniturile ING Bank România au ajuns la valoarea de 3,8 miliarde de lei în 2024, în creștere cu 13% față de nivelul din 2023, iar valoarea activelor totale ale băncii a crescut la 78 de miliarde de lei, cu 9% peste nivelul din anul anterior, potrivit unui comunicat de presă remis de instituția financiară.

Contents
Mihaela Bitu: Am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastreInovația a ghidat calea noilor produse lansate în 2024Un nou capitol în direcția sustenabilitățiiING Bank a încheiat noi parteneriate pentru sustenabilitate financiară și digitalizare

Creșterea numărului de clienți și a portofoliului de credite acordate, precum și creșterea volumului de depozite atrase s-au numărat printre factorii care au contribuit la consolidarea rezultatelor financiare ale ING Bank România în 2024.

Mihaela Bitu: Am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastre

„Echipa ING a a obținut rezultate comerciale și financiare foarte bune în 2024, anul în care am împlinit 30 de ani de activitate pe piața locală. Am înregistrat o creștere remarcabilă a numărului de clienți și a activelor băncii, în timp ce profitabilitatea a rămas relativ constantă, în contexul introducerii noii taxe pe cifra de afaceri. În același timp, costul riscului s-a menținut la un nivel redus, în linie cu politica noastră prudentă de risc și de provizionare.

De asemenea, am continuat ritmul accelerat al investițiilor în noi servicii și funcționalități, dar și în reziliența și securitatea sistemelor noastre, precum și în proiecte cu impact social. Echipa ING rămâne dedicată celor 1,9 milioane de clienți și își urmează vocația de bancă inovatoare și responsabilă”, declară Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.

Valoarea depozitelor atrase de la clienți a depășit pragul de 70 de miliarde de lei (în creștere cu 11% față de nivelul din 2023), în timp ce portofoliul creditelor brute a ajuns la 45 de miliarde de lei, în creștere cu 18% față de perioada similară din 2023.

La nivelul anului 2024, ING Bank România a înregistrat un profit brut de 1,83 miliarde de lei, aproximativ la același nivel ca în anul 2023. Suma impozitului pe profit și a impozitului pe cifra de afaceri aferente anului financiar 2024 se ridică la peste 465 milioane lei la care se adaugă TVA și alte categorii de taxe.

Inovația a ghidat calea noilor produse lansate în 2024

Inovația a continuat să stea la baza produselor și soluțiilor lansate anul trecut, pentru a răspunde în mod relevant nevoilor cotidiene ale clienților.

Un astfel de exemplu este ING Together, un produs disponibil în aplicația Home’Bank, ce aduce transparență și eficiență în managementul bugetelor de familie sau în grupurile de prieteni. Acesta permite accesul la același cont curent unui număr de până la 4 persoane (inclusiv cetățeni străini) cu vârsta de peste 18 ani și poate fi activat online, fără să fie necesară deplasarea la bancă. Tot în direcția unui management mai bun al cheltuielilor, ING a lansat Statistici, un instrument din Home’Bank care le permite clienților să urmărească și să își analizeze cheltuielile lunare pe diferite categorii.

Securitatea tranzacțiilor clienților este o prioritate pentru echipa ING, banca anunțând investiții permanente în acest domeniu. Începând de anul trecut, specialiștii băncii pot detecta tranzacțiile frauduloase și operațiunile suspecte efectuate în aplicația bancară din alte arii geografice printr-un nou serviciu lansat în 2024, de geolocalizare, disponibil în Home’Bank. Sistemul poate semnala tranzacțiile efectuate la POS și transferurile bancare neobișnuite, dar și acțiunile inițiate în Home’Bank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate. Acest filtru este cu atât mai relevant cu cât aproximativ 1,6 milioane de clienți ai ING Bank, respectiv 85% din totalul celor 1,9 de milioane de clienți ai băncii, folosesc aplicația mobilă Home’Bank.

De asemenea, funcționalitatea „Permisiuni” din Home’Bank oferă utilizatorilor posibilitatea de a dezactiva anumite tipuri de tranzacții cu cardul, cum ar fi retragerea de numerar de la bancomat, tranzacții cu criptomonede sau plăți de tip ”jocuri de noroc”.

Un nou capitol în direcția sustenabilității

Sustenabilitatea rămâne o prioritate pentru ING Bank România, iar anul 2024 s-a remarcat prin proiecte strategice, cu ambiții clare pe termen lung, dar și inițiative concrete în mai multe domenii.

ING Bank România a înregistrat rezultate remarcabile în domeniul creditelor cu componente de sustenabilitate. În anul 2024, creditele ipotecare acordate persoanelor fizice pentru locuințe cu certificate energetice de clasa A au fost de 382 milioane de euro. În plus, volumele de finanțare sustenabile mobilizate prin credite sau emisiuni de obligațiuni pentru clienții companii au ajuns la peste 1,5 miliarde de euro.

În zona investițiilor în comunitate, implicarea ING a însemnat, în mare parte, consolidarea parteneriatelor strategice, precum Platforma de Mediu pentru București sau Banometru, dar și dezvoltarea unor intervenții integrate în școli. În total s-au investit 7.2 milioane de euro în proiecte cu impact în comunitate, cu precădere în proiecte de mediu, sănătate financiară și educație.

Printre proiectele de mediu se numără extinderea Platformei de Mediu în Cluj prin programul În Zona Ta, care aduce împreună inițiative și finanțează proiecte de mediu din proximitatea office-urilor ING, precum și consolidarea Platformei de Mediu pentru București.

Cu ViitorPlus am actualizat proiectul Hărții Reciclării, iar prin caravana ROENEF și Academia de eficiență energetică am contribuit la promovarea eficienței energetice și am adus împreună 160 de experți și auditori energetici.

În 2024, Banometru a derulat Provocarea Datoriilor, un program ce a ghidat peste 12.000 de persoane în procesul de îmbunătățire a relației lor cu banii. În domeniul educației, am lansat Începe la Școală, un proiect pilot inedit care testează o metodă interdisciplinară de lucru împreună cu un consorțiu format din 4 organizații. Consorțiul acționează unitar în 10 școli și se bazează pe patru piloni: infrastructură și eficiență energetică, relații sănătoase și wellbeing, calitatea metodelor de predare și participare civică.


Pe filiera antreprenorială, am fost prezenți în special în susținerea antreprenoriatului feminin prin programul Visa She’s Next, dezvoltat împreună cu Visa și Impact Hub, unde aproximativ 1000 de persoane s-au înscris în competiție.

ING Bank a încheiat noi parteneriate pentru sustenabilitate financiară și digitalizare

ING Bank România este un partener dedicat al clienților săi și a contribuit de-a lungul anilor la dezvoltarea multor companii locale și internaționale. De-a lungul celor 30 de ani, banca a crescut împreună cu clienții săi. Un exemplu notabil este clientul Digi, pentru care ING a intermediat doar în ultimii zece ani tranzacții de peste 3 miliarde de euro. În 2024, ING a facilitat un credit de 150 milioane de euro pentru Digi România și Digi Communications, compania mamă a operatorului de telecomunicații, facilitând expansiunea operațiunilor acestora.

Pe lângă sprijinul pentru marile companii, ING și-a extins portofoliul de soluții digitale pentru IMM-uri, prin lansarea unor produse precum linia de credit Util 100% online (prin care antreprenorii pot obține online până la 500.000 de lei fără drumuri la bancă) și platforma Business Deals, care oferă acces la reduceri business to business, negociate de consultanții băncii pentru antreprenori.

You Might Also Like

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

UniCredit anunță calendarul oficial al fuziunii cu Alpha Bank România: clienții vor deveni parte din UniCredit începând cu 15 august 2025

BT Leasing simplifică plățile facturilor datorită tehnologiei – direct din cont, fără card sau numerar. Ionuț Morar: Oferim o soluție modernă, sigură și eficientă, care să simplifice procesul de plată

Românii au depus plângeri la CSALB privind înșelăciunile financiare, fenomen în creștere. Alexandru Păunescu: „Am înregistrat 20 de cereri care aveau ca obiect frauda bancară, iar băncile au acceptat cinci negocieri”. Cum a ajuns manipularea emoțională cel mai folosit scam

TAGGED: depozite, active, geolocalizare, card, creditele ipotecare, ING Together, banci, ING Romania, emisiuni de obligațiuni, banca, investitii, Visa She’s Next, profit, antreprenori, sustenabiilitatea, clienti, educatie, credit Util 100% online, locuinte, certificat energetic, ING, Mihaela Bitu, companii, mediu, IMM, bani, Banometru, credite, educatie financiara
Gabriela Dinu 18/02/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article „Inflație! Inflație! Inflație!”, se aude la poarta BNR. Cum traducem acest mesaj venit de la banca centrală pentru românul cu credit la bancă sau mic antreprenor
Next Article 2025 aduce vești bune pentru clienții Alpha Bank România. Antoaneta Curteanu: Pot beneficia de aceleași produse de creditare fără garanții, cu aceleași dobânzi avantajoase pe care le regăsesc și în sucursalele UniCredit Bank

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

3 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

3 zile ago

UniCredit anunță calendarul oficial al fuziunii cu Alpha Bank România: clienții vor deveni parte din UniCredit începând cu 15 august 2025

3 zile ago

BT Leasing simplifică plățile facturilor datorită tehnologiei – direct din cont, fără card sau numerar. Ionuț Morar: Oferim o soluție modernă, sigură și eficientă, care să simplifice procesul de plată

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?