”Ce se întâmplă este nedrept. Ce se întâmplă este îngrozitor, este tragic și cred că acum este momentul să ne uităm spre cei care au lăsat în urmă poate tot ce au clădit într-o viață și să-i ajutăm să privească înainte”, a menționat Sergiu Manea, Președintele BCR, referindu-se la războiul din Ucraina. Bancherul a dat asigurări că situația sistemului bancar din România este sub control, că banii românilor sunt în siguranță și operațiunile derulate nu vor fi perturbate de situația din țara vecină.
”În ceea ce ne privește, suntem parte din două organizații internaționale, nu numai formal cât și din punctul de vedere al valorilor la care am aderat. Mă refer aici la NATO și Uniunea Europeană. Dincolo de securitate, aceste organizații ne oferă o ancoră de valori, respectiv libertate, prosperitate, respect, incluziune și umanitate. Ceea ce încercăm să facem aici în România noi cei din BCR are legătură cu aceste valori: libertatea de a alege o viață financiară sigură, sănătoasă, inteligentă. Facem parte dintr-o comunitate europeană și transatlantică pentru care siguranța, libertatea și prosperitatea reprezintă fundamente nenegociabile. În această bază, umanitatea și responsabilitatea sunt mai importante decât oricând și sunt convins că noi românii vom ști să le oferim”, a subliniat Sergiu Manea.
Președintele BCR a explicat că această ”situație foarte foarte dificilă și tensionată” se reflectă în țara noastră printr-o serie de temeri și întrebări. ”Este normal ca românii să se întrebe care este starea sistemului bancar, dacă sunt banii lor în siguranță, dacă vor putea face operațiuni, dacă își vor putea desfășura activitatea. Răspunsul la toate aceste întrebări este unul foarte clar: DA. Sistemul bancar din România se află în cea mai bună poziție pe care a avut-o în ultimii 30 de ani și modul în care acesta acționează, ancorat în normalitate, în respect și în grijă față de clienți, este o marcă pentru afirmația mea. Încercăm să fim alături de clienții noștri care pun întrebări, explicând inclusiv ceea ce facem, astfel încât clienții noștri să nu întâmpine dificultăți de natură operațională în niciun moment. Aici nu este vorba numai de serviciile oferite, este vorba și despre răbdarea de a explica cum ne-am pregătit, ce am făcut, care sunt fluxurile care trebuie urmate de către noi astfel încât operațiunile să aibă continuitate. Avem o bază foarte mare de clienți și avem o responsabilitate pentru aceștia. Suntem cetățeni ai României și vom face tot ceea ce depinde de noi pentru a asigura confortul, inclusiv moral, al clienților și al comunităților din care facem parte. Vă asigur că bilanțul nostru este un bilanț fortăreață”, a precizat Sergiu Manea.
Bancherul a punctat că este normal ca în aceste vremuri de criză să constatăm că emoția poate pune stăpânire pe deciziile oamenilor, așa cum de altfel s-a întâmplat și la debutul pandemiei. ”Oamenii se întreabă ce trebuie să facă, dacă ar trebui să-și ia banii acasă sau dacă ar trebui să investească în continuare”, a spus președintele BCR. Sergiu Manea a continuat, oferind o serie de asigurări, dar și sfaturi pentru românii îngrijorați de războiul din Ucraina: ”Banii dumneavoastră sunt în siguranță, operațiunile dumneavoastră sunt în siguranță. Vă rog să vă concentrați și în aceste condiții pe crearea unei vieți sustenabile, sănătoase și inteligente, care să vă ajute îndeplinirea aspirațiilor de viitor. Vă rog să luați decizii la calm, nu la cald, eu și toți colegii mei vă stăm la dispoziție atunci când aveți întrebări”.
Sergiu Manea a oferit exemplul personal de abordare a finanțelor proprii. ”Amân cu 24 de ore orice cumpărătură care este mai importantă și am devenit ultra disciplinat în a folosi regula 50 – 30 – 20 (n.r. – 50% din venituri pentru nevoi, 30% pentru dorințe și 20% pentru economisire). Nu uitați și de fondul de urgență, să aveți niște bani puși deoparte care să vă permită să vă susțineți între 3 și 6 luni. Aceasta este o regulă care se aplică indiferent de context, doar că în momente de genul acesta îi conștietizăm mai mult importanța”, a conchis Sergiu Manea.
BCR, sprijină cetățenii din #Ucraina
BCR a anunțat astăzi că a creat o linie de sprijin dedicată cetățenilor din Ucraina. Numărul dedicat la care pot suna pentru a primi informații este 0373514244, iar adresa de mail este suport.linia1@bcr.ro. Totodată, banca este pregătită pentru susținerea de cash suplimentar în zonele aflate la graniță, acolo unde există prezență teritorială locală – Siret, Tulcea, Sighet. În weekend, echipe suplimentare au acționat pentru a asigura alimentarea bancomatelor, astfel încât zona de ATM-uri să fie complet funcțională, 24/7. În ultimele zile, cetățenilor ucraineni au realizat peste 13.000 de tranzacții, dintre acestea 500 la bancomat, iar restul la comercianți. Suma totală tranzacționată de pe cardurile din Ucraina este de aproximativ 900.000 lei, a anunțat banca.
Potrivit BCR, avem în față un conflict pe termen lung și reziliența este foarte importantă. Este important ca în următoarea perioadă să ne păstrăm calmi și deschiși, să ajutăm. Volumul de retrageri de numerar este unul normal pentru această perioadă, situația este sub control, însă banca monitorizează atent situația, pentru a preîntâmpina orice situații neprevăzute. BCR recomandă utilizarea cardurilor pentru a preîntâmpina orice problemă lingvistică, de înțelegere a limbii.