Oana Ilaș, director Direcția Dezvoltare și Management Carduri din cadrul Băncii Transilvania, a semnalat creșterea mai consistentă în 2015 a segmentului de carduri de credit, comparativ cu anii anteriori, însă a subliniat că acest plus este generat în special de stoparea procesului de corecție pe care băncile l-au administrat în anii de criză financiară.
”Anul trecut s-a înregistrat un plus de sold mai consistent decât în ceilalți ani. Opinia mea este că acest plus de sold nu vine neapărat dintr-o activitate mult mai intensă de emitere, ci din stoparea unui proces de corecție care s-a derulat pe parcursul ultimilor ani. Totuși cred că apetitul românilor pentru cardurile de credit este încă scăzut, din cauza temerii de a nu utiliza într-un mod adecvat acest produs”, a declarat Oana Ilaș, în cadrul celei de-a doua ediții a conferinței ”EU plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.
În anii de boom economic, cardurile de credit s-au dat mult mai ușor și apetitul clienților a fost mai crescut, mulți consumatori folosind aceste produse nu în cel mai potrivit mod, astfel încât ele au devenit o povară. ”Din această cauză ne-am confruntat și încă ne mai confruntăm cu situații în care mulți clienți vin să-și refinanțateze cardurile de credit cu împrumuturi de nevoi”, a evidențiat directorul Direcției Dezvoltare și Management Carduri din cadrul Băncii Transilvania.
În opinia sa, reținerea clienților în a accesa carduri de credit se poate corecta printr-o activitate intensă a băncilor pe zona educației financiare. ”Aici putem compensa prin educația financiară. Cardurile de credit reprezintă un produs foarte important pentru Banca Transilvania, dar și pentru celelalte bănci. Cu siguranță, în acest an, instituțiile de credit vor face eforturi să crească emiterea de noi asemenea instrumente de plată. Dar eforturile nu trebuie să se rezume la a crește portofoliul de utilizatori, ci și pentru a crește modul corect de utilizare a cardurilor de credit și pentru fidelizarea clienților”, a subliniat Oana Ilaș.
Banca Transilvania a emis, pe parcursul anului 2015, aproape 90.000 de carduri de credit. ”Am avut luni la rând, în special în partea a doua a anului, când lună de lună s-au emis peste 10.000 de asemenea instrumente de plată”, a precizat oficialul băncii.
O oportunitate de dezvoltare a pieței de carduri este din punctul de vedere al Oanei Ilaș nișa cardurilor business, cu accent pe instrumente de plată cu funcție de credit. ”Cardurile business au fost și sunt în continuare un focus pentru Banca Transilvania. Există încă un potențial foarte bun de creștere pe acest segment, mai ales pe zona de carduri de credit business, care este nișa cel mai puțin acoperită de marii emitenți”, a susținut Oana Ilaș.
Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor, Partenerii evenimentului fiind Visa, MasterCard, Banca Transilvania, BCR și Idea Bank, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.