Dana Mușat, directorului Departamentului Carduri din cadrul BCR, este de părere că noul regulament privind comisioanele interbancare (MIF Regulation), care limitează valoarea acestor taxe la 0,2% din valoarea tranzacției, în cazul cardurilor de debit, și 0,3% pentru cardurile de credit și care a intrat în vigoare în luna decembrie 2015, își poate pune amprenta pozitiv pe dezvoltarea industriei cardurilor din România.
”Scăderea comisioanelor interbancare nu trebuie văzută ca o problemă, ci ca pe o oportunitate. Băncile vor fi nevoite să să înceapă să gândească dezvoltarea business-ului printr-o diversitate mai mare, printr-o abordare mai segmentată a clienților. Cred că ne forțează să ieșim din tiparele în care am crescut constant și să regândim cu totul procesul de abordare a clienților”, a susținut Dana Mușat, în cadrul celei de-a doua ediții a conferinței ”EU plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.
În acest sens, BCR își propune să meargă în întâmpinarea clienților tineri și foarte tineri, cărora să le asigure o educație financiară solidă, să-i acomodeze și să-i obișnuiască cu acest instrument de plată.
Pe de altă parte, cea mai mare bancă din România are în plan implementarea POS-urilor și în zona rurală pentru a contribui la procesul de bancarizare a populației. ”Trebuie să ne ducem către clienți și să fim acolo unde sunt ei , nu să așteptăm să vină ei la noi”, a subliniat Dana Mușat.
Pentru BCR, nișa cardurilor de credit reprezintă o prioritate, instituția vizând în primul rând educarea utilizatorilor acestui tip de instrument de plată. ”Se observă în rândul clienților această teamă de a nu utiliza corect cardul de credit, însă există multiple direcții de educare a consumatorilor pe care BCR le implementează. În acest sens, vă pot spune că anul trecut am constatat o creștere a numărului de tranzacții și o utilizare a cardului de credit tot mai aplicată din partea clienților BCR”, a menționat oficialul băncii.
Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor, Partenerii evenimentului fiind Visa, MasterCard, Banca Transilvania, BCR și Idea Bank, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.