Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu Raiffeisen Bank: 8 din 10 români și-au făcut deja planurile de vacanță. Bugetul mediu pentru 2 persoane este 7200 de lei. Mihail Ion: ”Este încurajator să vedem cum economisirea începe să devină un reflex, chiar și pentru obiective de relaxare și reconectare”
Share
Notification Show More
Latest News
Alessio Cioni, la finalizarea fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank: ”Ne concentrăm pe a deveni o bancă simplă. Vom pune accent pe creșterea organică, consolidând prezența pe piață și urmărind creșterea cotei de piață”
Interviuri Stiri de top
În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate
Stiri de top
„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”
Stiri de top
„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor
Stiri de top
Raiffeisen Bank și-a majorat activele cu 10% și a obținut un profit de 1,36 miliarde de lei. Zdenek Romanek: ”Am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială, și expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu Raiffeisen Bank: 8 din 10 români și-au făcut deja planurile de vacanță. Bugetul mediu pentru 2 persoane este 7200 de lei. Mihail Ion: ”Este încurajator să vedem cum economisirea începe să devină un reflex, chiar și pentru obiective de relaxare și reconectare”
Stiri de top

Studiu Raiffeisen Bank: 8 din 10 români și-au făcut deja planurile de vacanță. Bugetul mediu pentru 2 persoane este 7200 de lei. Mihail Ion: ”Este încurajator să vedem cum economisirea începe să devină un reflex, chiar și pentru obiective de relaxare și reconectare”

Cornel Dinu
Last updated: 16/06/2025 11:32
Cornel Dinu 5 luni ago
Share
SHARE

La începutul verii, cei mai mulți români și-au făcut deja planurile de vacanță. Potrivit celui mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank, în parteneriat cu compania globală de cercetare de piață Appinio, 83% dintre români au deja un plan pentru vacanța din acest sezon. Același studiu arată că doar 6% nu vor pleca în concediu, în timp ce 12% nu și-au finalizat încă planurile de vacanță, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.

Contents
Litoralul, destinația preferată pentru româniBugetul, în prim-planEconomiile, principala sursă de finanțare a concediului

Litoralul, destinația preferată pentru români

Aproximativ jumătate dintre cei care au deja planuri stabilite pentru vacanță preferă un sejur de 5-10 zile la mare. Pe locul următor ca popularitate se află escapadele de weekend, cu o înclinație mai mare spre destinațiile montane (32%) decât cele de litoral (25%).

Un sfert dintre participanți optează pentru city break-uri, iar 21% aleg destinații îndepărtate, care presupun vacanțe mai lungi, de până la trei săptămâni. Turismul local rămâne principala alegere pentru 70% dintre respondenți, urmat de sejururile în Grecia (24%), Bulgaria (18%) și Turcia (15%).

Bugetul, în prim-plan

Creșterea costurilor determinată de inflație și de contextul economic actual influențează semnificativ deciziile de vacanță. Bugetul mediu de vacanță pentru 2 persoane ajunge la 7.200 de lei, potrivit studiului Raiffeisen Bank. 1 din 5 români estimează că va cheltui mai puțin de 3.000 de lei, 35% vor avea un buget între 3.500 și 6.000 de lei iar 5% afirmă că vor cheltui peste 15.000 de lei în următorul concediu.

40% dintre cei care nu merg în vacanță sau nu au încă un plan menționează lipsa banilor sau nu au luat încă o hotărâre în ceea ce privește vacanța. Alte constrângeri sunt lipsa de timp, nevoia de a fi prezenți la serviciu sau alte planuri care presupun cheltuieli mai mari, de exemplu renovarea locuinței.

63% dintre respondenții studiului Raiffeisen Bank estimează creșteri ale cheltuielilor cu vacanța între 10% și 50% față de anul trecut. Inflația și contextul local (politic, economic) sunt cauzele principale pentru creșterea cheltuielilor planificate pentru ieșirile și vacanțele din 2025 comparativ cu anul 2024.

Economiile, principala sursă de finanțare a concediului

Românii care și-au planificat vacanța de vară folosesc, în medie, două modalități prin care să achite cheltuielile. 58% dintre respondenți economisesc pentru vacanțe, 43% plătesc din venitul lunar disponibil, în timp ce 2 din 10 folosesc un card de credit sau tichete de vacanță.

”Faptul că mulți români economisesc pentru vacanțe arată o maturizare în modul în care ne raportăm la planificarea financiară. Este încurajator să vedem cum economisirea începe să devină un reflex, chiar și pentru obiective de relaxare și reconectare. La Raiffeisen Bank, susținem acest comportament și îl considerăm o parte esențială dintr-un stil de viață echilibrat,” a declarat Mihail Ion, Vicepreședintele Diviziei Piețe de Capital, Servicii Bancare de Investiții și Planificare Financiară Personală din Raiffeisen Bank România.

Potrivit studiului realizat de Raiffeisen Bank, 1 din 2 români cumpără câte o asigurare de călătorie pentru fiecare ieșire din țară, 11% au o astfel de asigurare atașată unui card bancar, iar 5% aleg o asigurare de călătorie de tip abonament.

Pentru turiștii care aleg destinații externe și caută un produs flexibil, simplu și ușor de achiziționat, Raiffeisen Bank România oferă asigurarea anuală de călătorie Around the World care acoperă călătorii nelimitate în toată lumea, cu un preț accesibil, ce poate fi activată 100% digital din aplicația Smart Mobile.

Studiul face parte din seria DESPRE BANI 1:1, pe care Raiffeisen Bank o realizează lunar pe subiecte care țin de comportamentul financiar al românilor și impactul banilor asupra deciziilor de zi cu zi. Studiul este reprezentativ la nivel național, de tip CAWI, și este realizat de Raiffeisen Bank în colaborare cu Appinio, pe un eșantion de 1.000 de persoane, în perioada mai – iunie 2025.

You Might Also Like

Alessio Cioni, la finalizarea fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank: ”Ne concentrăm pe a deveni o bancă simplă. Vom pune accent pe creșterea organică, consolidând prezența pe piață și urmărind creșterea cotei de piață”

În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate

„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”

„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor

Raiffeisen Bank și-a majorat activele cu 10% și a obținut un profit de 1,36 miliarde de lei. Zdenek Romanek: ”Am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială, și expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic”

TAGGED: Raiffeisen Bank, Mihail Ion, planuri vacanta, credit vacanta
Cornel Dinu 16/06/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Ionuț Dumitru, economistul-șef al Raiffeisen Bank, propunerea-surpriză pentru funcția de premier tehnocrat
Next Article Surpriză în banking: Vladimir Kalinov pleacă de la Raiffeisen Bank România. Cum a modelat bancherul bulgar în ultimii 20 de ani piața de retail banking din România și ce mesaj transmite Zdenek Romanek
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Alessio Cioni, la finalizarea fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank: ”Ne concentrăm pe a deveni o bancă simplă. Vom pune accent pe creșterea organică, consolidând prezența pe piață și urmărind creșterea cotei de piață”

2 zile ago

În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate

2 zile ago

„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”

3 zile ago

„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?