Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu Raiffeisen Bank: Generația Z pune bani deoparte pentru vacanțe, iar Baby Boomers pentru urgențe. Laura Mihăilă: ”Fiecare generație are ceva de oferit, tinerii aduc inovație și deschidere, iar cei cu experiență vin cu echilibru și prudență”
Share
Notification Show More
Latest News
Black Friday la UniCredit Bank: Clienții pot beneficia de bonusuri de bun venit, bonusuri tranzacționale (cashback), premii prin tragere la sorți și costuri de administrare 0 pe viață pentru UniCreditCard 100% Mobile
Stiri de top
Alessio Cioni, la finalizarea fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank: ”Ne concentrăm pe a deveni o bancă simplă. Vom pune accent pe creșterea organică, consolidând prezența pe piață și urmărind creșterea cotei de piață”
Interviuri Stiri de top
În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate
Stiri de top
„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”
Stiri de top
„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu Raiffeisen Bank: Generația Z pune bani deoparte pentru vacanțe, iar Baby Boomers pentru urgențe. Laura Mihăilă: ”Fiecare generație are ceva de oferit, tinerii aduc inovație și deschidere, iar cei cu experiență vin cu echilibru și prudență”
Stiri de top

Studiu Raiffeisen Bank: Generația Z pune bani deoparte pentru vacanțe, iar Baby Boomers pentru urgențe. Laura Mihăilă: ”Fiecare generație are ceva de oferit, tinerii aduc inovație și deschidere, iar cei cu experiență vin cu echilibru și prudență”

Cornel Dinu
Last updated: 03/11/2025 22:14
Cornel Dinu 26 de secunde ago
Share
SHARE

Generațiile din România au priorități diferite, dar valori comune în gestionarea banilor. De la tinerii care investesc în experiențe și tehnologie până la generațiile mai mature, care pun accent pe siguranță și economisire, românii sunt uniți de dorința de stabilitate financiară și de planificare responsabilă. Aceasta este concluzia celui mai nou studiu Despre Bani 1:1 – Diferențe și asemănări între generații, realizat de Raiffeisen Bank România în parteneriat cu Appinio.

Contents
Economisirea, un reflex comun tuturor generațiilorTinerii au încredere în tehnologie, seniorii preferă interacțiunile offlineDiferențele care unescValori care traversează vârstele

Economisirea, un reflex comun tuturor generațiilor

70% dintre participanții la studiu declară că au economii, majoritatea fiind păstrate în conturi de economii. Motivațiile diferă de la o generație la alta:

• Generația Z economisește pentru vacanțe și hobby-uri
• Generațiile Y și X pentru copii și familie
• Baby Boomers pentru situații de urgență sau cheltuieli neprevăzute

Indiferent de vârstă, 9 din 10 români consideră că este important să aibă economii, iar 85% cred că banii trebuie gestionați cu grijă, recunoscând efortul pe care îl presupune obținerea lor.

Tinerii au încredere în tehnologie, seniorii preferă interacțiunile offline

Tehnologia este privită pozitiv de majoritatea respondenților: 8 din 10 români cred că digitalizarea face gestionarea banilor mai ușoară. Totuși, există diferențe clare între generații:

• Tinerii folosesc aplicații mobile și carduri
• Generațiile mai în vârstă rămân atașate numerarului și interacțiunilor față în față la bancă.

Aproximativ 40% dintre români folosesc activ aplicațiile bancare mobile, însă procentul este semnificativ mai mic în rândul Baby Boomers, unde neîncrederea în plățile digitale și teama de fraudă sunt mai ridicate.

Diferențele care unesc

Conform studiului, 6 din 10 români recunosc că există conflicte între generații atunci când vine vorba despre bani. Generațiile mai tinere se simt adesea judecate pentru deschiderea către tehnologie și cheltuieli spontane, în timp ce persoanele mai în vârstă consideră că tinerii „au prea multă încredere” și sunt mai puțin prudenți. Totuși, studiul arată și un aspect optimist: generațiile sunt dispuse să învețe una de la alta.

Tinerii caută sfaturi despre economisire, iar seniorii apreciază ajutorul celor mai tineri în utilizarea aplicațiilor bancare și protejarea împotriva fraudelor online.

Valori care traversează vârstele

Dincolo de diferențe, românii se regăsesc în aceleași principii:
• Plata la timp a cheltuielilor esențiale,
• Prudența în cheltuieli,
• Evitarea datoriilor inutile,
• Planificarea bugetului lunar.

Aceste valori comune arată că, în ciuda ritmului diferit în care se raportează la tehnologie, generațiile din România au în comun dorința de stabilitate și echilibru financiar.

„Diferențele dintre generații nu sunt o barieră, ci o oportunitate de dialog. Fiecare generație are ceva de oferit, tinerii aduc inovație și deschidere, iar cei cu experiență vin cu echilibru și prudență. În bancă, la fel ca în familie, înțelegerea și schimbul de perspective ne ajută să luăm decizii mai bune pentru viitor.”, a declarat Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.

Cercetarea „Diferențe și asemănări între generații” face parte din seria Despre Bani 1:1, derulată de Raiffeisen Bank România. Studiul a fost realizat în colaborare cu Appinio, prin metoda CAWI, pe un eșantion de 800 de persoane cu vârste între 18 și 65 de ani, reprezentativ la nivel național, în luna octombrie 2025.

You Might Also Like

Black Friday la UniCredit Bank: Clienții pot beneficia de bonusuri de bun venit, bonusuri tranzacționale (cashback), premii prin tragere la sorți și costuri de administrare 0 pe viață pentru UniCreditCard 100% Mobile

Alessio Cioni, la finalizarea fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank: ”Ne concentrăm pe a deveni o bancă simplă. Vom pune accent pe creșterea organică, consolidând prezența pe piață și urmărind creșterea cotei de piață”

În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate

„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”

„După 6 ani, astăzi este ultima mea zi ca CEO la First Bank”. Ce mesaj transmite Henk Paardekooper colegilor și ce planuri are pentru viitor

TAGGED: Raiffeisen Bank, Laura Mihaila
Cornel Dinu 03/11/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Black Friday la UniCredit Bank: Clienții pot beneficia de bonusuri de bun venit, bonusuri tranzacționale (cashback), premii prin tragere la sorți și costuri de administrare 0 pe viață pentru UniCreditCard 100% Mobile
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Black Friday la UniCredit Bank: Clienții pot beneficia de bonusuri de bun venit, bonusuri tranzacționale (cashback), premii prin tragere la sorți și costuri de administrare 0 pe viață pentru UniCreditCard 100% Mobile

11 minute ago

Alessio Cioni, la finalizarea fuziunii dintre Intesa Sanpaolo Bank și First Bank: ”Ne concentrăm pe a deveni o bancă simplă. Vom pune accent pe creșterea organică, consolidând prezența pe piață și urmărind creșterea cotei de piață”

3 zile ago

În primele 9 luni, BCR a înregistrat un profit net de 2.467 milioane de lei, în creștere cu 11,2%. Sergiu Manea: Investim în educație și în tineri, pentru că avem o responsabilitate

3 zile ago

„Generația mea era scoasă din cameră când se vorbea despre bani”. Sergiu Manea, BCR, explică rolul platformei LifeLab: „Vrem să demitizăm discuția despre bani”

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?