In 2017, numarul clientilor persoane fizice care utilizeaza Raiffeisen Smart Mobile, aplicatia de mobile banking a Raiffeisen Bank a crescut cu aproape 100%, potrivit unui comunicat de presa. Romania are cel mai mare numar de clienti digitali din Grupul Raiffeisen Bank International (RBI), dupa Rusia.
Clientii opteaza pentru mobil pentru plati datorita modului simplu de logare si de autorizare a platilor, prin amprenta sau, pentru iPhone X, prin Face ID. Tot pe mobil, isi pot activa widget-ul inovator prin care isi pot verifica soldul contului fara logare, aplicatie unica pe piata bancara.
La sfarsitul ultimului trimestru din 2017, peste 475.000 de clienti erau activi pe platformele de online banking, iar numarul lor creste cu aproximativ 12.000 lunar. Tranzactiile prin aplicatiile de internet si mobile banking au ajuns anul trecut la 16 milioane.
Clientii fac depuneri in lei, schimburi valutare sau isi platesc facturile la unul dintre cele 189 de bancomate multifunctionale (MFM-uri) din reteaua noastra. 43% dintre operatiuni au migrat catre MFM-uri. Aceste rezultate se datoreaza si colegilor nostri din agentii, care invata, zi de zi, clientii sa foloseasca noile tehnologii in folosul lor, pentru a face tranzactii mai rapide.
“Continuam sa facem ceea ce stim mai bine, continuam sa facem banking, insa, ajutati de tehnologie, oferim o experienta mai buna clientilor nostri si, inainte de toate, le oferim mai multa autonomie.”, spune Florin Boldescu, Chief Digital Transformation Officer in Raiffeisen Bank.
In ultima perioada, chiar si atunci cand au nevoie de un credit pentru nevoi personale, romanii se indreapta catre mediul online. Astfel, portofoliul de credite Flexicredit initiate online a ajuns la echivalentul a 34 milioane euro. Astazi, procesul de aprobare a creditelor este 100% online, clientii urmand sa vina in agentie doar pentru a semna contractul. La nivel de grup RBI, creditele solicitate prin canale digitale reprezinta 14,5% din totalul portofoliului.
La finalul lui 2017, 3 milioane de clienti persoane fizice din Europa Centrala si de Est foloseau aplicatiile de online banking ale grupului RBI.