Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce parere au romanii despre produsele oferite de asiguratori: RCA – hartia care nu inseamna nimic. CASCO – utila doar pentru femei
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ce parere au romanii despre produsele oferite de asiguratori: RCA – hartia care nu inseamna nimic. CASCO – utila doar pentru femei
Stiri de top

Ce parere au romanii despre produsele oferite de asiguratori: RCA – hartia care nu inseamna nimic. CASCO – utila doar pentru femei

bankingnews.ro
Last updated: 24/06/2015 14:14
bankingnews.ro 10 ani ago
Share
SHARE

Conform studiului calitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta, RCA-ul este perceput drept “hartia pe care trebuie sa o ai, pentru ca politia sa nu-ti ia talonul” ori “biletul de reparatie al masinii persoanei pe care ai accidentat-o”. “Nefiind vorba despre un produs pe care soferii il achizitioneaza in propriul folos, acesta nu are vreo insemnatate”, declara Irina Rainer, Qualitative Research Manager Exact Cercetare si Consultanta. “Din acest motiv, ei se orienteaza spre cele mai ieftine polite RCA, fiind astfel favorizate companiile care ofera cele mai competitive preturi”, mai adauga coordonatorul studiului.

Soferii, nemultumiti de tarifele ridicate percepute

Soferii inteleg insa utilitatea RCA-ului si sunt de accord sa achite anual o taxa pentru a putea circula pe drumurile publice. Ei nu sunt insa de acord cu tarifele ridicate pe care toti asiguratorii le practica atunci cand vine vorba de tinerii cu varste mai mici de 30 de ani si care ajung sa achite circa 500 eur/an pentru a se putea deplasa, spre exemplu, cu o masina autohtona. Sunt de asemenea nemultumiti in legatura cu cresterile constante de preturi, operate an de an de companiile ce emit polite de tip RCA si de scumpirile politelor, in cazul incadrarii intr-un anumit grad de risc, in functie de istoricul asiguratului (bonus malus).

“Asiguratorii trag de timp”

Referindu-ne de aceasta data la experientele legate de reparatia masinii in baza politei RCA a vinovatului, soferii isi manifesta din nou nemultumirea, afirmand ca “asiguratorii trag de timp”. Este vorba, pe de-o parte, de timpii necesari oferirii autorizatiei de reparatie: in anumite cazuri, asiguratorul nu ofera autorizatia de reparatie pe loc, ci isi rezerva un termen pentru derularea unei anchete, termen ce poate atinge chiar 90 de zile. Pe de alta, este mentionata perioada relativ lungadin momentul in care soferul se prezinta la service cu masina avariata si panain momentul primirii acceptului de plata din partea asiguratorului.

Chestionati in legatura cu varianta idealade asigurare auto obligatorie, soferii si-ar dori ca fiecare masina implicataintr-un accident sapoata fi reparata pe RCA-ul propriu. Astfel, in situatia in care ar fi vorba despre un produs ce le este direct adresat, ei ar fi dispusi saopteze pentru companii de renume, ce practica tarifemai ridicate, dar in legatura cu care nu exista dubii in ceea ce priveste calitatea reparatiei si timpul scurt de asteptare.

Asigurarea de tip CASCO –“inutila”pentru barbati, „o investitie care merita” pentru femei

In ceea ce priveste utilitatea asigurarii de tip CASCO, parerile participantilor la studiu sunt total diferite din perspectiva categoriilor de gen. Astfel, barbatii considera ca o astfel de investitie anuala, pe langa faptul ca este una ridicata, nu le este utila: “Daca aduni banii cheltuiti in decursul unui an pentru a repara daunele survenite din vina ta, cheltui mai putin decat valoarea primei anuale de asigurare CASCO”.

Ei mai sunt de parere ca, in cazul unei masini cu vechime de cativa ani, investitia in polite CASCO nu se justifica: “In cativa ani, platesti la Casco intreaga contravaloare a masinii. Mai bine pui banii deoparte si iti cumperi alta”.

Femeile au insa o cu totul alta perspectiva. Ele iau in calcul posibilitatea unor evenimente rutiere cu daune semnificative:  “Stiu ca daca se va intampla un accident, o pot repara fara a fi nevoita sa scot din buzunar in cateva zile o suma imensa de bani”, “Investitia merita pentru siguranta ta si a bugetului!”

Barbatii ar fi insadeschisi in a contracta polite CASCO in situatia in care companiile de asigurari le-ar returna dupa un interval prestabilit o parte din suma achitata (ex: 10%), in situatia neutilizarii politei.

Femeile – principala categorie de public pentru asigurarea facultativa pentru locuinta

Mai prevazatoare din fire, femeile iau in calcul toate posibilele evenimente negative ce ar putea avea loc de-a lungul timpului. De aceea, pe langa asigurarea de tip CASCO, asigurarea facultativa pentru locuinta reprezinta o prioritate pentru populatia de gen feminin. La fel ca si in cazul politei CASCO, femeile se simt in siguranta atunci cand stiu ca orice ar putea aparea isi gaseste o rezolvare imediata, fara un extra cost: “Platesc pentru confortul si linistea mea”.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a 4 sesiuni de workshop LEGO® SERIOUS PLAY®, cu posesori de asigurari de tip RCA, CASCO si asigurare facultativa pentru locuinta. Participantii la studiu au fost atat femei, cat si barbati, cu varste cuprinse intre 18-39 de ani. Analiza a fost realizata in intervalul 3-17 iunie 2015 si au fost utilizate kit-uri LEGO® SERIOUS PLAY®, ce permit explorarea subconstientului, prin facilitarea exprimarii opiniilor prin intermediul jocului.

 

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: asigurari, CASCO, RCA, asiguratori, Irina Rainer, Exact Cercetare si Consultanta
bankingnews.ro 24/06/2015
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article CEC Bank lanseaza un produs destinat tinerilor cu varsta intre 14 si 18 ani
Next Article Studiu: Antreprenorul roman are 45-49 de ani, SRL cu 5-20 angajati si face schimb valutar prin telefon

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?