UniCredit este partenerul principal al proiectului Finance 4 Social Change (F4SC) prin programul său Banking cu Impact Social (Social Impact Banking – SIB), în concordanță cu angajamentul asumat al băncii de a construi o societate mai echitabilă și mai favorabilă incluziunii prin promovarea inițiativelor care pot avea un impact social pozitiv, se menționează într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.
Proiectul F4SC, care este finanțat prin Programul transnațional Danube al UE (EU Transnational Danube Program), își propune să identifice, să sprijine și să premieze antreprenorii sociali, printr-un proces de selecție bine structurat, care implică aproximativ 250 de participanți. Acesta oferă o platformă perfectă pentru UniCredit SIB de a sprijini direct antreprenoriatul social ca motor al dezvoltării sociale și al progresului în diferite țări în care grupul este prezent, printre care: Austria, Bulgaria, Croația, Germania, Ungaria, România, Serbia și Slovacia.
Proiectul a fost conceput pentru a sprijini activitățile economice care genereză schimbări pozitive în regiunea Dunării, grație activităților atent concepute, cu scopul principal de a deschide calea pentru mai multă inovație socială și dezvoltarea întreprinderilor sociale.
Colegii din cadrul UniCredit vor participa la atelierele Concursului pentru Planuri de Afaceri cu Impact Social, o parte esențială a proiectului F4SC, oferind participanților expertiza și mentorat. În plus, vor participa și în juriul care va selecta cele patru proiecte câștigătoare în sesiunile de pitching din 2021.
Roberta Marracino, șeful ESG Strategy & Impact Banking la UniCredit, declară: „La UniCredit, ESG este o parte esențială din ADN-ul nostru și a strategiei de afaceri a băncii. Aceasta include un angajament puternic față de problemele sociale, unde avem ambiția de a contribui la stimularea schimbării, oferind sprijin concret antreprenorilor și inițiativelor cu un impact social pozitiv semnificativ. Proiectul Finanțare pentru schimbări sociale este un astfel de exemplu, care ne ajută să ne implicăm și să oferim sprijin concret și semnificativ diferitelor comunități în care operăm. ”
Ramona Costache, Director Social Impact Banking, UniCredit Bank: „Aceste proiecte pot juca un rol semnificativ în creșterea calității vieții atât pentru cetățenii români, cât și pentru mediul de afaceri românesc. În UniCredit România ne preocupă impactul social și de mediu al produselor noastre și avem clare obiective de impact social în proiectele pe care le finanțăm sau le susținem cu competențele valoroase ale colegilor noștri. Credem cu tărie că România are nevoie de proiecte cu impact social, indiferent de mărimea lor sau de modul în care acestea sunt aduse în societate (prin ONG-uri, întreprinderi sociale sau inițiative cum este și Proiectul Finanțare pentru schimbări sociale, căruia ne-am alăturat cu mult entuziasm.”
UniCredit SIB a fost lansat în Italia la sfârșitul anului 2017. În 2019, programul a fost lansat pe alte 10 piețe în care este prezent Grupul: Austria, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Germania, Republica Cehă, Slovacia, România, Serbia și Ungaria. De la lansare, SIB a sprijinit mai mult de 4.000 de beneficiari prin microcredite și finațări cu impact, precum și prin diverse programe de educație financiară în beneficiul a aproximativ 50.000 de tineri și persoane defavorizate.
În plus, în 2020, UniCredit și-a confirmat angajamentul social, oferind peste 6,4 miliarde de euro IMM-urilor europene pentru a le ajuta să atenueze situația de urgență fără precedent creată de pandemia Covid-19, făcând în același timp donații semnificative pe diferitele piețe ale grupului prin intermediul Fundației UniCredit pentru a sprijini spitalele și diferite organizații non-profit din prima linie în lupta împotriva pandemiei.