A face un produs de creditare în care clienții să își completeze toate datele acasă și să meargă apoi în sucursală pentru a lua creditul va duce la un grad de adoptare extrem de scăzut, a spus astăzi în cadrul unei conferințe de presă Sorin Drăgulin, Director Produse și Segmente Retail în cadrul UniCredit Bank.
În opinia reprezentantului UniCredit, băncile trebuie ca mai întâi să simplifice procesele care intervin în accesarea unui credit. Pentru a simplifica procedurile care intervin în online banking, UniCredit modernizează aplicațiile specifice la un interval de circa trei luni, a mai spus Sorin Drăgulin.
Potrivit unor date preluate din statisticile Eurostat, BNR și INS, populația bancarizabilă a României este de aproximativ 10 milioane, existând 9 milioane de utilizatori de smartphone și 9 milioane de utilizatori de rețele sociale.
Aceleași statistici indică faptul că 50% dintre utilizatorii de carduri nu au făcut o tranzacție POS și doar 20% dintre aceștia folosesc canalele digitale, în timp ce 55% folosesc săptămânal Internet/Mobile Banking.
„Clienții interacționează cu sucursala de câteva ori pe an, dar folosesc mobile banking, în medie, de 3-4 ori pe săptămână ceea ce înseamnă că sunt chiar persoane care folosesc zilnic acest instrument. Celelalte industrii au trecut deja la o altă formă de interacțiune cu clienții, de exemplu prin rețele de socializare și este timpul ca și băncile să facă acest pas”, a mai spus Drăgulin.
UniCredit a lansat astăzi o nouă ofertă pentru produsul Genius Cont, cu comisioane zero pentru administarea contului și retragere de numerar de la bancomat. Prin intermediul ofertei, clienții vor avea totodată posibilitatea de a face schumb valutar la cursul BNR, într-un interval de o oră din fiecare zi lucrătoare, în limita a 1.000 de euro.