Ce bănci din România au cea mai mare vizibilitate în mediul online? Un studiu întocmit de ”five elements digital”, realizat în trimestrul 4 al anului trecut, răspunde la această întrebare, analizând un eșantion reprezentativ de cuvinte cheie, desemnând produse și servicii bancare. Eșantionul final a fost alcătuit din 89 de cuvinte cheie, organizate în 8 categorii de produse bancare. Studiul a vizat 28 de site-uri ale instituțiilor financiare, 22 dintre acestea au avut rezultate concludente, fiind incluse în analiză.
Cea mai vizibilă bancă din România în mediul online este Banca Transilvania. Aceasta este urmată de către Raiffeisen Bank și ING Bank, iar top 5 este completat de BRD și CEC Bank.Banca Transilvania își menține poziția de lider în cadrul tuturor categoriilor de servicii bancare analizate. Alte bănci care apar frecvent în Top 10 sunt BCR, UniCredit Bank, Alpha Bank, OTP Bank și Libra Internet Bank.
Metodologia care a dus la realizarea clasamentului a inclus utilizarea algoritm privind procentul de vizibilitate. Pe scurt, cu cât procentul de vizibilitate este mai mare, cu atât mai multe cuvinte cheie se clasează pe poziții superioare. Un scor de 100 însemnă automat că banca respectivă se clasează poziția 1 la toate cuvintele cheie. Studiul a evidențiat că cele mai căutate servicii bancare sunt legate de credite: de la cardurile de credit până la împrumuturile de consum sau cele ipotecare.