Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Traian Traicu, BRD: ”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani”
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Traian Traicu, BRD: ”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani”
Stiri de top

Traian Traicu, BRD: ”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani”

Cornel Dinu
Last updated: 20/07/2018 12:42
Cornel Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

Traian Traicu, Head of Media Relations Direcţia Comunicare din cadrul BRD Groupe Société Générale, subliniază că în ultima perioadă se manifestă o modificare a comportamentului de economisire al populației în sensul migrării depozitelor la termen către depozite la vedere, cum sunt conturile curente și conturile de economii, ponderea în portofoliul băncii fiind în crestere din punctul de vedere al volumelor.

Contents
”Avem cea mai lungă perioadă de maturitate pentru depozite de pe piața românească”30% dintre depozitele BRD sunt constituite online

Un alt aspect de menționat este faptul că cele mai multe depozite sunt constituite pe o perioadă mai mică sau egală cu un an, existând însă și clienți care preferă termenele mai lungi. Totodată, la nivelul clienților există o atractivitate sporită pentru produsele în lei, preferință influențată și de randamentul superior al monedei locale.

Despre evoluția soldului depozitelor în portofoliul băncii, Traian Traicu menționează, în cadrul unei ample analize publicată în Revista BankingNews (ediția lunii iunie 2018), că trendul ascendent al pieței în general se reflectă și în activitatea BRD Groupe Société Générale. Depozitele au crescut cu 6,0% an pe an, impulsionate de economiile clienţilor persoane fizice precum și de cele ale persoane juridce.

”Creşterea pe segmentul retail (+7,4%) a provenit, în principal, din intrări mai mari de sume în conturile curente ale persoanelor fizice (+29%). Creşterea depozitelor non-retail (+3.6%) s-a datorat evoluţiilor pozitive pe segmentul IMM-urilor, precum şi pe cel al marilor companii”, precizează oficialul BRD Groupe Société Générale.

Evoluția economiilor va fi una pozitivă atât în general, cât și pentru depozitele cu dobândă fixă, demonstrată și de trendul înregistrat la nivel de piață: depozitele au crescut cu 10.6% an pe an, saltul fiind evidențiat în rândul persoanelor  fizice (+ 8.2% an pe an), generat de majorarea salariilor, dar și în rândul companiilor (+13.6% an pe an).

Traian Traicu evidențiază faptul că instituția de credit se adresează tuturor segmentelor de clienți, oferta fiind una universală.

”Observăm o tendință de creștere a interesului pentru economisire începând cu vârsta de 35 de ani, generată de existența unor resurse suplimentare disponibile și schimbarea comportamentului clientului. Din punctul de vedere al distribuției pe sexe, raportul este 54% femei și 46% bărbați”, spune specialistul în comunicare.

”Avem cea mai lungă perioadă de maturitate pentru depozite de pe piața românească”

Oficialul băncii susține, totodată, că strategia de economisire a BRD este aliniată cu strategia generală a Groupe Société Générale de a dezvolta relații de lungă durată cu clienții. ”În acest sens, încercăm să menținem un nivel competitiv al dobânzilor, favorizând depozitele pe termen lung. În momentul de față, BRD Groupe Société Générale oferă depozite la termen în lei și valută, cu perioade de maturitate de până la 48 de luni – cea mai lungă perioadă disponibilă pe piața românească”, punctează oficialul instituției de credit cu acționariat francez.

30% dintre depozitele BRD sunt constituite online

BRD Groupe Société Générale oferă clienților și posibilitatea de a deschide depozite la termen cu dobândă fixă prin intermediul aplicațiilor de mobile și internet banking, însă majoritatea produselor de economisire sunt constituite în incinta sucursalelor (aproximativ 70%).

Traian Traicu apreciază că deponenții sunt tot mai educați, informându-se activ despre beneficiile produsului, modul de funcționare și randamentul investiției, comportamentul de informare fiind puternic influențat și de nivelul de educație. ”Ca un corolar, în același timp, odată cu creșterea gradului de educație al clienților, băncile au început să ofere produse complexe alternative la produsele clasice de investiții, cum ar fi depozitele cu dobândă progresivă, fonduri de investiții, titluri de stat, depozite cu randament indexat, etc.”, conchide reprezentantul BRD Groupe Société Générale.

You Might Also Like

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

TAGGED: BRD, economisire, Traian Traicu
Cornel Dinu 23/07/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Andreea Pestrițu, Banca Transilvania: ”Românii au preferat să economisească în conturi de economii în ultimii 3 ani”
Next Article TBI Bank se alătură platformei Raisin și se extinde pe piața bancară din Germania

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

9 ore ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

10 ore ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

5 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?