Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: 2 din 3 IMM-uri din România acceptă plata cu cardul datorită rapidității, siguranței și accesului imediat la bani
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > 2 din 3 IMM-uri din România acceptă plata cu cardul datorită rapidității, siguranței și accesului imediat la bani
Stiri de top

2 din 3 IMM-uri din România acceptă plata cu cardul datorită rapidității, siguranței și accesului imediat la bani

Gabriela Dinu
Last updated: 04/10/2022 15:23
Gabriela Dinu 3 ani ago
Share
VISA. 64% dintre firmele mici și mijlocii din România declară că acceptă plata cu cardul
SHARE
VISA. 64% dintre firmele mici și mijlocii din România declară că acceptă plata cu cardul

Aproape două treimi (64%) dintre firmele mici și mijlocii din România declară că acceptă plata cu cardul datorită rapidității, siguranței și accesului imediat la bani, arată rezultatele celui mai recent sondaj privind digitalizarea afacerilor derulat de Visa în parteneriat cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).

Contents
Elena Ungureanu: Susținerea afacerilor este o prioritate pentru noiFlorin Jianu: Digitalizarea trebuie să devină un proiect de țară asumat și implementat de către guvernanți iar digitalizarea firmelor și administrației publice o prioritate70% dintre companii spun că digitalizarea este importantă7 din 10 consumatori cred că firmele care acceptă plăți electronice sunt moderne și orientate spre clientCe avantaje aduce plata cu cardul

Totodată, jumătate (48%) dintre firmele care încă nu acceptă plata cu cardul au declarat că intenționează să implementeze soluții de acceptare a plăților electronice în viitor, ca măsură de sprijinire a dezvoltării afacerilor. Un motiv important pentru firmele care acceptă deja sau intenționează să implementeze plățile electronice este și cererea din partea clienților pentru astfel de soluții.

Pentru a rămâne competitive în economia digitală globală, IMM-urile trebuie să se asigure că oferă metodele de plată pe care consumatorii le preferă și că au o prezență online solidă. De la începutul pandemiei, Visa a lansat mai multe soluții și programe comunitare pentru a susține numeroase întreprinderi mici și mijlocii să accepte plăți electronice și pentru a facilita accesul acestora la economia digitală, contribuind astfel la un mediu economic mai incluziv și mai sustenabil.

Elena Ungureanu: Susținerea afacerilor este o prioritate pentru noi

”Transformarea digitală a întreprinderilor mici și mijlocii este un subiect arzător pe agenda publică, în condițiile în care România se află pe ultimul loc în Europa conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI) 2022 . Plățile digitale oferă oportunități de creștere a veniturilor pentru IMM-uri și mai multe opțiuni pentru clienții lor, în magazine și în mediul online. În contextul pandemic, am constatat o creștere a acceptării plăților electronice în rândul comercianților, ca urmare a schimbării comportamentului de plată al consumatorilor, mult mai orientați către plățile contactless și online.

Faptul că aproape jumătate dintre managerii care au participat la sondaj consideră digitalizarea foarte importantă pentru afacerea lor și intenționează să investească în soluții de plăți digitale este un semnal pozitiv. Susținerea afacerilor este o prioritate pentru noi, iar platforma Visa #MarileAfaceriMici oferă IMM-urilor posibilitatea de a accesa atât informații despre soluțiile digitale disponibile în România, cât și oferte speciale de la partenerii locali, ajutându-le să se adapteze la noul mediu economic”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Florin Jianu: Digitalizarea trebuie să devină un proiect de țară asumat și implementat de către guvernanți iar digitalizarea firmelor și administrației publice o prioritate

”Digitalizarea încă reprezintă o provocare pentru mediul de afaceri. Intuind necesitatea şi ceea ce va urma în procesul de digitalizare, în anul 2019 am lansat conceptul România TECH Nation unde unul din cele trei paliere a fost reprezentat de educație, pentru că prioritatea noastră trebuie să fie reprezentată de educarea mediului de afaceri, a angajaților în general, a spațiului public în domeniul digitalizării.

Propunerea noastră este în concordanță cu sondajul care relevă faptul că antreprenorii solicită ca principale necesități digitalizarea și actualizarea instituțiilor statului, acordarea de deduceri fiscale pentru cheltuielile cu digitalizarea sau finanțarea de cursuri de perfecționare în domeniul digital pentru angajați. Astfel, digitalizarea trebuie să devină un proiect de țară asumat și implementat de către guvernanți iar digitalizarea firmelor și administrației publice o prioritate”, a punctat Florin Jianu, președinte CNIPMMR.

70% dintre companii spun că digitalizarea este importantă

Aproape 70% dintre companiile care au participat la sondaj consideră digitalizarea afacerii un aspect important sau foarte important, de aceea inițiativele care sprijină afacerile mici să facă pasul către digital sunt și mai necesare în acest moment.

Printre inițiativele Visa dedicate micilor comercianți și firmelor de curierat care livrează o mare parte din bunurile achiziționate online cu plata ramburs se numără extinderea serviciului Tap to Phone, o soluție modernă care le permite acestora să accepte plăți contactless prin intermediul unui smartphone și să elimine, astfel, costul cu echipamente suplimentare. Utilitatea soluției este demonstrată și de faptul că aproape jumătate (48%) dintre participanții la sondaj care nu acceptă încă plata cu cardul au menționat ca barieră principală implementarea tehnică complicată a soluțiilor clasice.

Mai mult de o treime dintre respondenți (35%) declară că își vând produsele fizic și online sau exclusiv online. Totuși, în majoritatea cazurilor (73%), procentul vânzărilor online în totalul afacerilor este de sub 20%, ceea ce arată că este loc în continuare pentru dezvoltarea acestui segment de piață.

7 din 10 consumatori cred că firmele care acceptă plăți electronice sunt moderne și orientate spre client

Implementarea plăților electronice – online și în magazin – ajută companiile să-și îmbunătățească modul în care sunt percepute de consumatori. Conform studiului internațional „Atitudini față de metodele de plată” realizat anul acesta, de Grupul EVO în parteneriat cu Visa, 7 din 10 consumatori cred că firmele care acceptă plăți electronice sunt moderne și orientate spre client.

Ce avantaje aduce plata cu cardul

În ceea ce privește plata cu cardul business, principalele avantaje evidențiate de respondenți sunt simplitatea și comoditatea (80%), evidența mai strictă a cheltuielilor (41%) și siguranța (35%). Peste jumătate dintre IMM-urile chestionate au declarat că plătesc cu cardul de cel puțin 3-4 ori pe lună. Cheltuielile cu achiziția de combustibil, călătoriile de afaceri sau taxele se numără printre plățile efectuate cel mai des cu cardul.

La polul opus, numai 2% dintre respondenți au indicat retragerile de numerar de la bancomat ca modalitate principală de utilizare a cardului. Motivul principal pentru alegerea numerarului este indisponibilitatea plăților digitale, acesta fiind răspunsul oferit de 7 din 10 respondenți.

Sondajul privind digitalizarea IMM-urilor a fost realizat online, în perioada 14 aprilie – 20 iunie 2022, de către Visa în parteneriat cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). La cercetare au participat 534 de firme – micro, mici, mijlocii şi mari – din toate ramurile de activitate şi zonele țării.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: CNIPMMR, carduri, Florin Jianu, bancomat, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, firme, deduceri fiscale, afacere, curierat, plati online, digitalizare IMM, plati contactless, plata cu cardul, digitalizare, IMM, Elena Ungureanu, card, plati digitale, Visa
Gabriela Dinu 04/10/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Cum va arată piața imobiliară în 2023. Românii încă vor să cumpere locuințe: 60% cash. 40% credit. O treime se așteaptă ca prețurile să scadă semnificativ
Next Article Clienții OTP Bank cu carduri Mastercard pot face plăți cu telefonul mobil. Banca a implementat serviciul Google Pay și anunță ce va urma pentru cardurile Visa

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o oră ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 ore ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

6 ore ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

7 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?