Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?
Share
Notification Show More
Latest News
FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX
Stiri de top
UniCredit Bank, desemnată de Euromoney Cea mai bună Bancă în aria FX si Cea mai Bună Bancă de Cash Management din România. Andrei Bratu: ”Îi felicit pe colegii mei din aria de Cash Management al căror profesionalism și dedicare sunt remarcate de întreaga piață”
Stiri de top
În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%
Stiri de top
CFA România: 2026 se anunță un an dificil. Creștere economică aproape de zero, inflație, dobânzi ridicate și posibile noi taxe. Adrian Codirlașu: „România are nevoie de predictibilitate fiscală și de reforme reale pentru a-și recâștiga potențialul de creștere”
Analize Stiri de top
Exclusiv. S-a lansat Sindicatul Angajaților din Bănci, o nouă voce pentru salariații din sistemul bancar. Marian Ilie: SAB este o voce unitară a oamenilor care muncesc în bănci și care merită să fie ascultați, sprijiniți și respectați
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?
Stiri de top

ZBOR, proiectul BCR dedicat tinerilor, a aniversat un an. Nicoleta Deliu-Pașol: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Deschidem două hub-uri la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția se ridică la 5 milioane de euro. Ce a învățat BCR de la tinerii din ZBOR?

Gabriela Dinu
Last updated: 09/10/2025 15:29
Gabriela Dinu 10 minute ago
Share
SHARE

Proiectul BCR – ZBOR marchează un an de existență. Pe 21 octombrie 2024, BCR lansa ZBOR – cel mai amplu ecosistem dedicat tinerilor din România – și anunța deschiderea primelor șapte huburi din țară, o investiție inițială de peste 2 milioane de euro. La un an distanță, BCR și tinerii din ZBOR au sărbătorit rezultatele și au vorbit despre valorile care s-au consolidat în comunitate. Mai mult decât o retrospectivă, întâlnirea a fost o conversație sinceră despre noua generație: despre ce își dorește, ce simte și cum se implică și colaborează în cadrul spațiilor create cu ajutorul BCR.

Contents
Nicoleta Deliu: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Bucureștiul este un centru important. Deschidem două centre Zbor la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția până în prezent se ridică la 5 milioane de euro. Și continuăm Ce a învatat BCR de la tinerii din ZBOR și cum va aplica aceste invățăminte? ZBOR, proiectul BCR care a prins aripiZbor- spații sigure și incluzive de socializare pentru tineriÎncrederea există la nivel interior, însă expunerea și teama de judecată rămân provocări majoreFamilia rămâne un reper centralNicoleta Deliu-Pașol: Spațiile comunitare pot oferi siguranță, autenticitate și dezbateri constructiveCe înseamnă ZBOR? O declarație de încredere în tinerii din ziua de aziZBOR are o aplicație cu deja 4000 de tineri activi

Nicoleta Deliu: Ne dorim ca tinerii să fie la maxim o oră jumătate de un hub ZBOR. Bucureștiul este un centru important. Deschidem două centre Zbor la ASE și Politehnică, în această toamnă. Investiția până în prezent se ridică la 5 milioane de euro. Și continuăm

„Suntem în explorare cu administrațiile locale unde cel mai probabil vom deschide în acest an un alt spatiu Zbor la Alba Iulia. Sperăm să fie un prim model, dar avem aceste discuții și în alte localități. Credem foarte mult că doar în parteneriat lucrurile acestea se pot întâmpla.

BCR va susține, are această promisiune fermă că va susține dezvoltarea proiectului în continuare. Până în prezent am investit 5 milioane de euro, de anul trecut până în prezent”, a declarat Nicoleta Deliu-Pașol, Director Comunicare&CSR, BCR.

Ce a învatat BCR de la tinerii din ZBOR și cum va aplica aceste invățăminte?

„În hub-urile Zbor e nevoie de multă muncă si rezilientă”, ne-a explicat Nicoleta Deliu in cadrul conferintei desfăsurata Museum of Immersive New Art, MINA. „Am constatat că cel mai greu este, de când lucram cu generația Z, să -i convingi că ce le place este bine să facă și a doua oară.

Ce putem să facem în prezent este să stam cat mai mult printre ei să-i intrebăm, să-i ascultăm. În acest moment suntem la început, am creat un spațiu, am creat o comunitate, în care sperăm să veniți si dacă veniti aici încercăm să avem un dialog, asta o să ne ajute foarte mult. Ce vreau să spun este că in acest moment BCR incearcă un dialog onest, sincer și direct.

Cred că o să învățam cu toții ca nu mai suntem noi și ei- nu exisă decât NOI. Suntem noi toți aici, trăim in același loc, construim o viață împreună, respirăm același aer, construim aceeași economie, împărțim împreună responsabilitate unei vieți. Lucrul pe care noi il invățăm este cum să facem asta în asa fel încât să aducem la masă ce are fiecare mai bun. Noi putem lua de la tineri toată deschiderea, ușurința cu care vorbesc – „hai să facem lucruri și altfel dacă e mai bine așa, hai să le facem și altfel”.

ZBOR, proiectul BCR care a prins aripi

Astfel, pentru a sprijini ampla declarație de încredere în tinerii din România, BCR a prezentat cel mai mare studiu despre modul în care generația Z își construiește încrederea în sine. Cercetarea, realizată de Cult Market Research la inițiativa BCR, evidențiază rolul familiei, comunităților și al experiențelor de viață în formarea stimei de sine, dar și contradicțiile cu care se confruntă tinerii.

Zbor- spații sigure și incluzive de socializare pentru tineri

Convingerea că încrederea se formează în comunitate se reflectă și în ZBOR, proiectul susținut de BCR și creat împreună cu tinerii, care oferă celor cu vârste între 14 – 25 de ani spații sigure și incluzive pentru socializare, colaborare și acces la resurse de învățare și dezvoltare personală.

Încrederea există la nivel interior, însă expunerea și teama de judecată rămân provocări majore

Rezultatele studiului arată un paradox al generației tinere: 61% dintre tineri declară că au încredere în ei înșiși, dar aproape la fel de mulți (57%) recunosc că se blochează atunci când trebuie să își susțină ideile în public. Încrederea există la nivel interior, însă expunerea și teama de judecată rămân provocări majore.

Totodată, social media accentuează diferența dintre percepție și realitate: trei din patru tineri recunosc că au afișat fericire online în timp ce în realitate se simțeau triști, iar 77% consideră că mediul digital nu reflectă fidel societatea. Deși online-ul le oferă vizibilitate, autenticitatea și validarea reală rămân legate de întâlnirile față în față și de comunitățile în care se simt acceptați.

Familia rămâne un reper central

Familia rămâne un reper central pentru aproape jumătate dintre tinerii respondenți: 41% susțin că în cadrul familiei își pot dezvolta cel mai mult încrederea în sine. Părinții sunt indicați ca principali susținători de 28% dintre respondenți, la același nivel cu partenerul de viață, ceea ce arată că atât relațiile de sprijin, cât și cele de cuplu au un rol decisiv în modelarea stimei de sine.

Nicoleta Deliu-Pașol: Spațiile comunitare pot oferi siguranță, autenticitate și dezbateri constructive

„Încrederea este moneda emoțională a tinerilor din ziua de azi și a noastră, a tuturor. Studiul arată că tinerii își doresc independență și își asumă responsabilitatea propriilor decizii, dar au nevoie de contexte reale de exprimare și validare. Datele ne dau și un semnal de alarmă, pentru că aproape jumătate dintre tineri nu se simt suficient de încrezători, iar întrebarea pentru noi toți este cum îi susținem să își găsească vocea?

Dacă online-ul aduce presiune, comparație și nevoia de satisfacție imediată, spațiile comunitare pot oferi siguranță, autenticitate și dezbateri constructive. Prin ZBOR, BCR construiește exact aceste contexte, de huburi fizice și experiențe pentru ca vocea tuturor tinerilor să conteze, unde ei pot învăța, colabora și își pot transforma încrederea în resursă pentru viitor„, declară Nicoleta Deliu-Pașol, Director Comunicare&CSR, BCR.

Dincolo de cifre, cercetarea scoate la iveală adevărul simplu: încrederea este un fenomen colectiv, care prinde viață doar prin comunități și contexte sociale.

„Cercetarea confirmă că încrederea nu este doar o trăsătură individuală, ci un proces social. Generația Z își clădește stima de sine prin interacțiuni reale și prin comunități care oferă validare și siguranță. De aceea, proiectele de echipă și huburile dedicate tinerilor sunt percepute ca spații unde identitatea se consolidează. România are nevoie să încurajeze aceste contexte, pentru ca potențialul individual să se transforme în capital social și emoțional”, declară și Paul Kasprovschi, Research & Evaluation Director

Ce înseamnă ZBOR? O declarație de încredere în tinerii din ziua de azi

Studiul arată că aproape jumătate dintre tineri se așteaptă ca un centru dedicat lor să îi ajute să își consolideze încrederea în sine. În plus, 37% își doresc să își clarifice obiectivele de dezvoltare personală, iar 36% caută contexte în care să relaționeze mai bine cu ceilalți.
ZBOR răspunde direct acestor așteptări prin ateliere, evenimente și activități de comunitate, oferind un spațiu sigur și incluziv pentru tinerii cu vârsta între 14 și 25 de ani.

La doar un an de la lansare, ZBOR a devenit una dintre cele mai dinamice și mai complete rețele dedicate tinerilor din România, cu huburi active în 9 orașe – printre care Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Târgu Jiu, Baia Mare, Vaslui și Timișoara – și planuri de extindere în 2025 și 2026.

ZBOR are o aplicație cu deja 4000 de tineri activi

Până în prezent, peste 55.000 de tineri au participat la mai mult de 1.500 de evenimente organizate în spațiile ZBOR, alături de 250 de ONG-uri și 50 de companii partenere, care au contribuit la crearea unor experiențe relevante pentru comunitățile locale de tineri. Rețeaua este susținută de o echipă de 60 de persoane, alături de 300 de voluntari activi din toata țara.

Prin ZBOR, BCR introduce în România conceptul de spațiu terțiar, un loc între școală și acasă, unde tinerii pot socializa, colabora și accesa resurse pentru dezvoltare personală.

Alte date din studiu:
•77% dintre tineri declară că își asumă responsabilitatea propriilor alegeri, ceea ce arată dorința clară de autonomie.
•Realizările personale și sprijinul apropiaților sunt menționate ca principale surse de încredere, ceea ce confirmă rolul decisiv al echilibrului între resurse interne și relații sociale.
•64% spun că întâlnirile față-în-față cu alți tineri le cresc încrederea, semnalând importanța interacțiunilor reale pentru sănătatea emoțională.

Cercetarea Cult Market Research, realizată în iulie – august 2025, s-a derulat în două etape. Prima etapă a inclus 15 interviuri în profunzime cu tineri din generația Z implicați în proiectul ZBOR și lideri de comunități, iar a doua etapă a constat într-un sondaj de opinie online, pe un eșantion de 956 de tineri cu vârste între 14 și 30 de ani. Marja de eroare este de ±3,1%.

Mai multe informații despre ZBOR puteți găsi pe www.zborhub.ro, iar aplicația ZBOR poate fi descarcată din Google Play sau AppStore.

You Might Also Like

FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX

UniCredit Bank, desemnată de Euromoney Cea mai bună Bancă în aria FX si Cea mai Bună Bancă de Cash Management din România. Andrei Bratu: ”Îi felicit pe colegii mei din aria de Cash Management al căror profesionalism și dedicare sunt remarcate de întreaga piață”

În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%

CFA România: 2026 se anunță un an dificil. Creștere economică aproape de zero, inflație, dobânzi ridicate și posibile noi taxe. Adrian Codirlașu: „România are nevoie de predictibilitate fiscală și de reforme reale pentru a-și recâștiga potențialul de creștere”

Exclusiv. S-a lansat Sindicatul Angajaților din Bănci, o nouă voce pentru salariații din sistemul bancar. Marian Ilie: SAB este o voce unitară a oamenilor care muncesc în bănci și care merită să fie ascultați, sprijiniți și respectați

TAGGED: Banca Comercială Română, Xbor, Paul Kasprovschi, hub educational, BCR, elevi, tineri, hub, Nicoleta Deliu Pasol
Gabriela Dinu 09/10/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

FOTO. 21 de companii românești au ocazia să scaleze în Austria, Marea Britanie, SUA și, în premieră, în Japonia în proiectul MoonShotX, susținut de Raiffeisen Bank România și InnovX

2 ore ago

UniCredit Bank, desemnată de Euromoney Cea mai bună Bancă în aria FX si Cea mai Bună Bancă de Cash Management din România. Andrei Bratu: ”Îi felicit pe colegii mei din aria de Cash Management al căror profesionalism și dedicare sunt remarcate de întreaga piață”

3 ore ago

În condiții de incertitudine ridicată, BNR rămâne prudentă și păstrează dobânda cheie la 6,5%

o zi ago

CFA România: 2026 se anunță un an dificil. Creștere economică aproape de zero, inflație, dobânzi ridicate și posibile noi taxe. Adrian Codirlașu: „România are nevoie de predictibilitate fiscală și de reforme reale pentru a-și recâștiga potențialul de creștere”

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?