ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si BRD Societe Generale conduc in topul bancilor care se bucura de cea mai buna reputatie in Romania, conform unui studiu GfK Romania. In opinia romanilor, banca cu cea mai buna reputație trebuie sa fie orientata catre oameni, foarte preocupata de satisfactia clientilor si condusa de principii precum onestitatea, transparenta, etica si responsabilitatea.
ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania si BRD Societe Generale sunt totodata si principala banca pentru 60% din populația urbana bancarizata.
Orientarea catre oameni se refera la faptul ca o instituție financiar-bancara gestioneaza corect interesele tuturor parților implicate – de la angajați pana la clienții bancii. Aceasta caracteristica este intarita si de asteptarea romanilor ca o banca sa urmareasca satisfacția clienților si construirea unor relații de incredere, nu doar propriile interese comerciale.
Principii de guvernanța ca onestitate, transparența, etica, responsabilitate sunt si ele pe lista de caracteristici dorite de romani de la o banca cu reputație buna.
Scorul de reputație se construieste pe 7 piloni: familiaritate, managementul calitatii, calitatea produselor si a serviciilor, performanta financiara, calitatea de bun angajator, responsabilitate sociala si atasament emotional.
“Spre deosebire de alte industrii unde scorurile de reputație sunt mai polarizate, cea financiar-bancara are particularitatea unor indicatori foarte apropiați ca valoare. Oportunitatea pentru jucatorii din banking este de iesire din pluton prin consolidarea reputației, cu atat mai mult cu cat aceasta are impact direct in performanța financiara a companiei”, a declarat Simona Dan, Business Strategy Advisor GfK Romania.
Exista o corelatie foarte buna intre reputatie, pe de o parte si performanta financiara a companiei, recomandarea si utilizarea produselor sau serviciilor, calitatea de bun angajator si cea de actor responsabil social, pe de alta parte.
Studiul de masurare a reputatiei in sistemul bancar a fost realizat online cu ajutorul GfK Reputation Management Model, in luna octombrie 2013, pe un esantion de utilizatori de internet reprezentativ urban.