Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Robert Zanescu: Reintoarcerea la sucursala
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Opinii si Interviuri > Robert Zanescu: Reintoarcerea la sucursala
Opinii si Interviuri

Robert Zanescu: Reintoarcerea la sucursala

bankingnews.ro
Last updated: 14/02/2012 0:53
bankingnews.ro 13 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]B[/dropcap]ancile au incercat aproape tot ce se putea incerca in materie de comunicare: canale traditionale ca televiziunea sau presa scrisa, au pus bannere pe internet, panouri stradale si au vopsit tramvaie si autobuze. Au incercat vanzarile directe si interactiunea prin „call center“-uri. Au intrat pe retelele sociale si au atras, in scurt timp, mii de „Like“-uri. Achizitia de noi clienti a crescut proportional cu eforturile de comunicare.

O banca este condusa in baza unor reguli clare, care au ca sursa experiente din trecut. Rezultatele pozitive obtinute duc la fixarea si rafinarea rutinelor si construiesc un sistem operational care se reflecta si in relatia cu clientul, si in comunicarea cu acesta. Jocul s-a schimbat insa si experientele anterioare nu mai sunt o garantie pentru succesul viitor. Cererea si increderea consumatorilor sunt la niveluri scazute, activele nu inregistreaza o dinamica semnificativa, presiunea pe marje este mare, iar veniturile, implicit, vor continua sa scada. Strategiile si tacticile de comunicare angajate de catre banci au avut si au in continuare un rol semnificativ in succesul organizatiei. insa, aplicate la fel ca pana acum, aceste strategii si tactici pot deveni inhibitori ai dezvoltarii afacerii.

[quote_left]Ne intoarcem la principiile fundamentale ale comunicarii si relationarii, prin intermediul sucursalei bancare – „branch banking“.[/quote_left] Bancile opereaza in prezent o schimbare de paradigma in comunicare si in strategia de relationare cu clientii. La prima vedere, poate parea o masura contraintuitiva, intr-o piata in care conversatia se muta din ce in ce mai mult pe internet. insa chiar si succesul conversatiei pe internet, in social media, presupune o relationare personala directa. La baza sta tot un set de valori si principii comune. Chiar daca in social media frecventa interactiunii directe este mica, partenerii de discutie impart aceleasi valori si principii. Doar ele fac ca legatura intre ei sa fie puternica si sa genereze, aproape exponential, legaturi si conversatii noi.

Bancile se intorc la interactiunea directa prin intermediul sucursalei bancare, pentru ca doar acolo se pun bazele sau se reafirma o conversatie si o relatie de calitate cu clientul. Doar in acest fel se poate castiga increderea lui. Clientul in sine nu mai este o componenta a unui segment psiho-demografic usor de incadrat intr-un tabel sau grafic, el are acum un nume recunoscut in piata. Social media a contribuit esential la scoaterea din anonimat a clientului si l-a transformat in „nume de marca“.

Clientul nu mai are in cercul sau de cunoscuti doar 10-15 persoane, ci sute, cu care impartaseste experiente de tot felul, inclusiv cele legate de bani si de banci. si oricat de active ar fi bancile in social media, tonul conversatiei este dat tot de calitatea experientei pe care clientii o au cu banca, in interactiunea fata in fata, in sucursale. Schimbarea facuta prin intoarcerea la principiile „branch banking“-ului nu se limiteaza insa la comunicare, relationarea cu clientul sau consolidarea imaginii. intoarcerea la „branch banking“ inseamna si vanzare de mai multe produse bancare catre acelasi client, construita pe o legatura de incredere intre acesta si banca. in industria bancara, exista acum o fereastra de oportunitate prin care „branch banking“ poate insemna „clientul-pe-primul-loc banking“. Aceasta poate si trebuie sa devina o platforma solida a afacerii, construite pe morala, echipa, organizare, eficienta, calitate si, nu in ultimul rand, pe comunicare.

Robert Zanescu

Director of Corporate Communications Bancpost

You Might Also Like

Ce cred Omer Tetik (BT), Sergiu Manea (BCR), Mihaela Lupu (Unicredit), Mihaela Bîtu (ING) și Florin Dănescu (ARB) despre procesul de consolidare a sistemului bancar din România

Victoriabank, parte a Grupului Banca Transilvania, a achiziționat BCR Chișinău

Cele 18 evenimente care au marcat banking-ul românesc din 2005 până în prezent

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

Presa elenă: Băncile grecești au ieșit din nou la vânătoare în Europa de Est. Alpha Bank vrea să-și consolideze poziția pe piața din România

TAGGED: Bancpost, Robert Zanescu
bankingnews.ro 14/02/2012
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article TOP 15 banci in social media in 2011
Next Article Cele mai tari bancuri cu bancheri

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Ce cred Omer Tetik (BT), Sergiu Manea (BCR), Mihaela Lupu (Unicredit), Mihaela Bîtu (ING) și Florin Dănescu (ARB) despre procesul de consolidare a sistemului bancar din România

1 an ago

Victoriabank, parte a Grupului Banca Transilvania, a achiziționat BCR Chișinău

1 an ago

Cele 18 evenimente care au marcat banking-ul românesc din 2005 până în prezent

1 an ago

Deloitte: Perspectivele macroeconomice obligă băncile din România să-și ajusteze strategia. Ce urmează? BNR pregătește un cadru de supraveghere privind riscurile climatice din România, primul de acest gen din UE

2 ani ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?