Banca Transilvania a investit in ultimii 5 ani peste 50 de milioane de euro in tehnologie, fapt ce a permis bancii o dezvoltare agresiva. ”In 2009, cand sistemul bancar romanesc se confrunta pentru prima data cu problemele provocate de criza financiara, cand nu exista cerere pentru credite, iar bancile se gandeau mai mult la restructurare si diminuare a costurilor, Banca Transilvania a initiat un proiect de investitii ambitios in sistemele IT”, a declarat Horia Ciorcila, presedinte Consiliul de Administratie Banca Transilvania, in cadrul unei conferinte de presa ocazionata de promovarea parteneriatului dintre Banca Transilvania si Oracle.
Actionarul bancii de la Cluj a tinut sa sublinieze faptul ca decizia de a moderniza radical sistemele informatice ale institutiei de credit a avut la baza schimbarea pe care activitatea bancara o cunoaste. ””Banking-ul de maine se va baza nu numai pe resurse umana, ci si pe tehnologie. Nu va mai fi un banking traditional. Aceasta este principala motivatie pentru investitiile realizate de Banca Transilvania in tehnologie”, a mentionat Horia Ciorcila.
Ideea sa a fost sustinuta si de Omer Tetik, directorul general al Bancii Transilvania, care a precizat, in acest sens, ca este posibil ca pe viitor ”copiii nostri sa rada cand vor vedea un ordin de plata”.
”Pentru atingerea tintelor ambitioase si pentru cresterea agresiva a Bancii Transilvania, Oracle a fost partenerul de care am avut nevoie in zona de IT, asigurandu-ne platforma IT necesara – mai ales din 2013, de cand avem noul core-banking. Am atras peste 100.000 de clienti noi, cota de piata in functie de active a crescut pana la aproape 9%, volumul creditelor a crescut cu 12%, iar depozitele cu 15%. Printre prioritatile noastre ca banca se numara investitiile in IT, pentru a livra servicii rapide si pentru a avea sisteme avansate de securitate a tranzactiilor”, a mai spus Omer Tetik.
Pe de alta parte, Sorin Mindrutescu, country leader Oracle Romania a afirmat: ”Rularea aplicatiilor Oracle la cea mai inalta performanta Oracle ofera companiilor o infrastructura IT puternica, fiabila si rentabila, care conduce la cresterea afacerii. Sunt incantat sa vad acest exemplu de succes al unei implementari Oracle-on-Oracle, care ofera Bancii Transilvania un real avantaj competitiv in sectorul serviciilor financiare”.
Potrivit lui Leontin Toderici, Chief Operations Officer Banca Transilvania, de la introducerea solutiei de core banking, volumul tranzactiilor a crescut cu 30%, iar timpul necesar pentru inchiderea zilei a coborat de la 8 ore la 4 ore. Banca Transilvania proceseaza peste un milion de tranzactii pe zi, dintre care mai mult de 600.000 sunt tranzactii cu cardul. Pentru implementarea si testarea sistemului de core banking au lucrat 60 de oameni, timp de aproape doi ani, 40 de angajati ai bancii si 20 din partea Oracle. Migrarea pe noul sistem a avut loc la trecerea dintre anii 2012-2013, dar testarea platformei a avut loc pe parcursul a doi ani, fiind efectuate peste 30.000 de testari cu utilizatorii.
Parteneriatul Oracle – Banca Transilvania a inceput in urma cu 17 ani. Cel mai important proiect a fost implementarea, cu succes, a noului core-banking BT, Oracle Flexcube Universal Banking. Banca Transilvania a implementat in anul 2010 Exadata Database Machine, Version 2, solutie oferita de Oracle; acesta este cel mai rapid server pe plan mondial, atat in ceea ce priveste stocarea de date, procesarea de tranzactii online, cat si pentru consolidarea bazelor de date.
Banca Transilvania foloseste aplicatii Oracle pe Sisteme Integrate Oracle pentru tranzactii mai rapide, pentru a asigura o experienta mai buna in colaborarea cu clientii si pentru a-si reduce complexitatea sistemelor IT.