ING Bank Romania a inregistrat un profit net de 82 milioane lei, in T1 din 2015, in crestere cu 9% fata de aceeasi perioada din 2014, iar portofoliul de credite a crescut cu 12% fata de T1 2014, ajungand la 11,387 miliarde lei, potrivit Agerpres.
Cota de piata a ING Bank in creditare a crescut la 4,9%, in 2015, de la 4,6% in T1 2014, iar cota de piata in fonduri atrase s-a ridicat la 6,1%, comparativ cu 5,5% in aceeasi perioada a anului anterior.
Veniturile bancii au totalizat de 240 milioane lei, cu 17% mai mult fata de T1 2014. Cresterea veniturilor a fost influentata de cresterea afacerii in special in zona clientilor Retail si Mid Corporate Banking.
Raportul costuri/venituri a inregistrat o imbunatatire fata de acceasi perioada a anului anterior, diminuandu-se la 56% in T1 2015, fata de 60% in T1 2014.
Costurile totale au inregistrat o crestere de 9%, aceasta fiind generata de investitiile in tehnologie din prima perioada a anului 2015. Costurile totale in T1 2015 au ajuns la 134 milioane lei, fata de 123 milioane lei in aceeasi perioada a anului anterior.
Portofoliul de credite s-a majorat cu 12%, ajungand la 11,387 miliarde lei, fata de 10,192 miliarde lei in T1 2014, cresterea fiind influentata de dezvoltarea activitatii pe toate segmentele de clienti, cu o contributie semnificativa (50%) a clientilor mid corporate si IMM.
Cota de piata in creditare a crescut la 4,9%, comparativ cu 4,6% in T1 2014, inregistrandu-se o crestere accelerata a creditarii in lei. Din total portofoliu, ponderea creditarii in lei a crescut la 50%, in T1 2015, fasa de 45% in acceasi perioada a anului 2014.
Fondurile atrase au crescut la 14,559 miliarde lei, cu 13% mai mult fata de T1 2014, evolutie datorata, in principal, cresterii inregistrate in segmentul de retail unde a crescut atat numarul clientilor deponenti cat si valoarea medie a fondurilor pe client.
‘Am inceput 2015 concentrandu-ne eforturile pe dezvoltarea unor produse inovatoare in zona digitala si intarirea prezentei in segmentul IMM care beneficiza acum de tot sprijinul nostru si de o abordare dedicata. De asemenea, anul 2015 a marcat o noua etapa in strategia ING Bank pe piata locala, etapa in care clientul este direct implicat in constructia produselor bancare, oferindu-i astfel mai multa putere de decizie’, arata Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.
in primul trimestru al anului 2015 banca a castigat 44.000 clienti noi persoane fizice care se adauga unui portofoliu de clienti activi atat pe canalele traditionale cat si pe cele digitale.
Rezultate financiare consolidate anuntate de ING Bank Romania sunt in conformitate cu International Financial Reporting Standards (IFRS) si normele ING Group pentru contabilitate manageriala.
ING Bank Romania este parte a ING Group, institutie financiara internationala de origine olandeza, care ofera servicii bancare unui numar de peste 33 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii din peste 40 de tari.