Tranziția către cumpărăturile online și digitale continuă în ritm accelerat, însă când vine vorba de dragoste, cumpărătorii preferă mediul fizic. Astăzi, un studiu realizat de MasterCard a dezvăluit că, pentru a-și arăta dragostea cu ocazia Zilei Îndrăgostiților, consumatorii din jurul lumii preferă să se deplaseze în magazine pentru a alege ei înșiși cadourile pe care le fac, în detrimentul cumpărăturilor online.
Studiul“MasterCard Love Index” explorează comportamentul consumatorilor din peste 200 de țări la nivel global, analizând tranzacțiile realizate între 11 și 14 februarie între ani consecutivi (între 2013 și 2015). Indexul nu a radiografiat doar valoarea cheltuielilor, ci și tipurile de cheltuieli asociate Zilei Îndrăgostiților, la nivel internațional.
Valoarea cheltuielilor în preajma Zilei Îndrăgostiților s-a majorat în fiecare regiune, între 2013 și 2015, cu o rată de creștere medie de 22%. Totodată, datele analizate arată că tot mai mulți oameni aleg să aibă o experiență unică și să-și creeze amintiri, în detrimentul cadourilor sau al gesturilor mărețe.
Studiul a identificat câteva tendințe în materie de consum, sub liniind diferențele notabile dintre regiuni, în jurul lumii:
- O experiență personală: La nivel global, 90% dintre consumatori își fac cumpărăturile din magazine, în timp ce doar 6% preferă tranzacțiile online. Europenii fac cele mai multe cumpărături online în preajma Zilei Îndrăgostiților, cu 21% dintre tranzacții având loc pe Internet.
- Experiența, mai importantă decât obiectele materiale:Indexul arată o creștere a cheltuielilor efectuate în restaurante (33%) și hoteluri (28%). Consumatorii din America de Sud (54%) și din S.U.A. (38%) preferă să celebreze Ziua Îndrăgostiților alături de persoana iubită în cadrul restaurantelor, în timp ce locuitorii din regiunile Asia-Pacific, Europa și Orientul Mijlociu optează pentru vacanțe, aspect indicat de creșterea șederilor la hoteluri.
- Florile sunt încă la modă: În general, se poate observa un ușor declin în vânzările de flori și felicitări, pe durata celor trei ani analizați. Cu toate acestea, locuitorii din America de Sud dezmint această tendință, înregistrând o creștere a cheltuielilor realizate în florării de 92% pe parcursul intervalului analizat, în timp ce Orientul Mijlociu a fost singura regiune care a arătat o creștere a vânzărilor de felicitări – și chiar una semnificativă, de 107%.
“Ne bucură să descoperim că, într-o lume aflată în continuă transformare, dragostea și obieciurile sale sunt o constantă.Rezultatele studiului pe care l-am derulat confirmă faptul că oamenii sunt din ce în ce mai dornici de experiențe și de crearea unor momente De Neprețuit, alături de persoana dragă, alegând să dăruiască ceva personal şi unic, în detrimentul cadourilor sau obiectelor asociate în mod tradițional Zilei Îndrăgostiților”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, MasterCard, România.
Tendințele de consum de Ziua Îndrăgostiților, după regiune:
TENDINȚE-CHEIE DE CONSUM REALIZAT PE DURATA ZILEI ÎNDRĂGOSTIȚILOR, DUPĂ REGIUNE | |
Statele Unite ale Americii | · Mâncarea este cel mai important aspect al Zilei Îndrăgostiților, 38% dintre cheltuielile din preajma acestui eveniment fiind făcute în restaurant – o creștere de 66% pe durata celor trei ani analizați.
· Cheltuielile pe obiecte fizice, precum flori (-17%) șifelicitări (-14%) au scăzut. · Consumul a crescut cu 28%, 64% dintre tranzacții fiind realizate în persoană
|
America de Sud
|
· Romantismul este pe un trend ascendent, fiind observată o creştere în achiziția de flori (+92%) și de bijuterii (+67%)
· Locuitorii din America de Sud cheltuie mai mulți bani la restaurant decât orice altă regiune (54%) · Cheltuielile de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 25%peintervalul de timpanalizat.
|
Europa
|
· Europenii cheltuie mai mult pe cazare (33%) și mâncare (25%), cheltuielile în restaurante crescând cu 53% între 2015 și 2013.
· Cheltuielile cresc cu 14% în preajma Zilei Îndrăgostiților · 21% dintre tranzacții sunt realizate online, procentaj ce plasează Europa drept regiunea care face cele mai multe cumpărături online. 66% dintre tranzacții au fost realizate în persoană.
|
Orientul Mijlociu
|
· Cei mai predispuși să achiziționeze bijuterii(23%), prin comparație cu alte regiuni.
· Călătoriile sunt tot mai populare, 43% dintre tranzacții având loc în hoteluri, încreștere cu 51% pe intervalul de timp analizat. · Singura regiune care a înregistrat o creștere a vânzărilor de felicitări de Ziua Îndrăgostiților (107%).
|
Asia – Pacific
|
· Se cheltuie mai mulți bani pentru experiențe, precum hoteluri (36%) sau restaurante (24%), și mai puțin pe obiecte, precum flori (2%) sau felicitări (2%).
· 84% dintretranzacții au fostefectuateînpersoană, întimpcedoar 10% au fostrealizate online. · Cheltuielile cresc cu 23% în perioada Zilei Îndrăgostiților.
|
Canada | · Canadienii cheltuie bani de Ziua Îndrăgostiților pe călătorii (35%), o creștere de 9% pe parcursul intervalului analizat.
· Doar 4% dintre cumpărături sunt realizate în florării, în scădere cu 34% între 2013 și 2015. · 54% dintre tranzacții sunt realizate în persoană, 18% sunte fectuate online iar 28% dintre cumpărături au fost efectuate în absența deținătorului cardului.
|
Categoria produsului achiziționat | % din bani cheltuiți/regiune | Evoluție cheltuieli între 2013 și 2015 |
Flori
|
Statele Unite ale Americii (5%)
Canada (4%) Asia Pacific (2%) Europa (2%) America de Sud (2%) Orientul Mijlociu (0%) TOTAL (4%) |
Asia Pacific (-25%)
Canada (-34%) Europa (+15%) America de Sud (+92%) Statele Unite ale Americii (-17%) Orientul Mijlociu (+6%) TOTAL (-9%) |
Hoteluri sau pensiuni
|
Orientul Mijlociu (43%)
Asia Pacific (36%) Europa (33%) America de Sud (23%) Statele Unite ale Americii (23%) Canada (20%) TOTAL (28%) |
Asia Pacific (+25%)
Canada (+9%) Europa (+28%) America de Sud (+48%) Statele Unite ale Americii (+32%) OrientulMijlociu (+51%) TOTAL (+31%) |
Bijuterii
|
Orientul Mijlociu (23%)
Asia Pacific (14%) Europa (7%) Canada (6%) Statele Unite ale Americii (6%) America de Sud (5%) TOTAL (7%) |
Asia Pacific (+22%)
Canada (-9%) Europa (+11%) America de Sud (+67%) Statele Unite ale Americii (+8%) Orientul Mijlociu (+4%) TOTAL (+14%) |
Restaurante
|
America de Sud (54%)
Statele Unite ale Americii (38%) Canada (29%) Europa (25%) Asia Pacific (24%) Orientul Mijlociu (12%) TOTAL (33%) |
Asia Pacific (+36%)
Canada (+4%) Europa (+53%) America de Sud (+12%) Statele Unite ale Americii (+66%) OrientulMijlociu (+58%) TOTAL (+49%) |
Transporturi | Canada (35%)
Europa (32%) Statele Unite ale Americii (24%) Asia Pacific (22%) Orientul Mijlociu (21%) America de Sud (10%) TOTAL (25%) |
Asia Pacific (+13%)
Canada (-16%) Europa (-17%) America de Sud (+45%) Statele Unite ale Americii(-3%) Orientul Mijlociu (+12%) TOTAL (-6%) |
Imobile | America de Sud (6%)
Canada (6%) Statele Unite ale Americii (4%) Asia Pacific (2%) Europa (1%) Orientul Mijlociu (1%) TOTAL (3%) |
Asia Pacific (-7%)
Canada (-24%) Europa (-17%) America de Sud (-4%) Statele Unite ale Americii(-14%) Orientul Mijlociu (+107%) TOTAL (-12%) |