Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Circul dintre asociațiile de consumatori privind numirea unui reprezentat în cadrul CSALB nu se mai termina. CSALB răspunde acuzelor nefondate printr-o scrisoare deschisă adresată Consumatorilor și reprezentanților Asociațiilor de Consumatori
Share
Notification Show More
Latest News
FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România
Stiri de top
Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR
Stiri de top
Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere
Stiri de top
Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”
Stiri de top
Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Circul dintre asociațiile de consumatori privind numirea unui reprezentat în cadrul CSALB nu se mai termina. CSALB răspunde acuzelor nefondate printr-o scrisoare deschisă adresată Consumatorilor și reprezentanților Asociațiilor de Consumatori
Stiri de top

Circul dintre asociațiile de consumatori privind numirea unui reprezentat în cadrul CSALB nu se mai termina. CSALB răspunde acuzelor nefondate printr-o scrisoare deschisă adresată Consumatorilor și reprezentanților Asociațiilor de Consumatori

bankingnews.ro
Last updated: 11/11/2016 13:20
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Asociația InfoCons a postat pe site-ul sau și a diseminat un material având titlul „InfoCons trage un semnal de alarmă cu privire la credibilitatea CSALB în rândul consumatorilor”.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) înțelege să răspundă acuzelor nefondate formulate împotriva sa, printr-o scrisoare deschisă adresată Consumatorilor și reprezentanților Asociațiilor de Consumatori.

BankingNews.ro reda mai scrisoarea integrala:

„Către:

Asociațiile de Consumatori

Consumatorii de servicii financiar-bancare din România

Referitor:

Postarea pe site-ul Asociației InfoCons și diseminarea materialului având titlul „InfoCons trage un semnal de alarmă cu privire la credibilitatea CSALB în rândul consumatorilor”.

Stimați reprezentanți ai Consumatorilor,

Stimați Consumatori,

Urmare postării și diseminării de către Asociația InfoCons a articolului cu titlul precizat mai sus, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar precizează următoarele:

  • așteptăm în continuare rezolvarea situației din partea reprezentanților consumatorilor, așa cum în nenumărate rânduri am solicitat;
  • este important să reamintim că:
    • membrii Colegiului de Coordonare nu sunt implicați sub nicio formă în activitatea de soluționare a litigiilor, aceasta fiind prerogativa exclusivă a conciliatorilor;
    • consumatorii pot accesa în mod gratuit serviciile CSALB, timpul de rezolvare a cerințelor acestora fiind, în medie, de 30 – 40 zile (în comparație cu timpul de ani de zile, consumat în procesele aflate pe rolul instanțelor de judecată);
    • activitatea efectivă de soluționare a litigiilor nu este influențată de absența, pentru moment, din structura Colegiului, a reprezentantului consumatorilor.

Referitor la procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori în structura Colegiului de Coordonare al CSALB, arătăm următoarele:

  • CSALB nu este abilitat să se implice în procesul de desemnare a reprezentanților în Colegiul de Coordonare, nominalizarea fiind prerogativa exclusivă a entităților ce fac aceste numiri/alegeri, conform prevederilor OG nr. 38/2015, CSALB neputând acționa în afara limitelor și competențelor stabilite în mod expres deordonanța anteprecizată;
  • Astfel, în cuprinsul prevederilor art. 22 din OG nr. 38/2015 aplicabile CSALB, se stipulează în mod expres la alin. (1) lit. d) că asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din OG nr. 21/1992, republicată, cu modificările ulterioare, desemnează un reprezentant în Colegiul de coordonare al CSALB. Dacă s-ar accepta ideea că CSALB poate să aleagă un reprezentant în locul asociațiilor de consumatori, ar rezulta, implicit, că CSALB ar putea săse subroge și în drepturile celorlalte entități menționate la art. 22 și sădecidăcare sunt atât cei 4 reprezentanți ai entităților expres menționate de OG nr. 38/2015, cât și membrul independent, lăsând fără substanță această prevedere legală.
  • În consecință, apreciem că alegerea reprezentantului asociațiilor de consumatori este,în egală măsură, atât dreptul, cât și datoria acestor asociații, nefiind posibil ca altcineva să îndeplinească acest atribut esențial al asociațiilor de consumatori sau să le știrbească în vreun fel independența.

Nu în ultimul rând, dincolo de abilitarea legală, este imposibil de imaginat ingerința CSALB într-o dispută dintre reprezentanții asociațiilor de consumatori, în condițiile în care:

  • singurele diferende care intră în competența CSALB sunt cele derivate din raporturile comerciale dintre consumatori și comercianții din sistemul financiar – bancar;
  • pentru a asigura reprezentarea consumatorilor într-o entitate care are ca scop legal soluționarea alternativă a litigiilor, se presupune că asociațiile de consumatori pot identifica singure o soluție de coagulare a opiniilor în favoarea unui singur reprezentant;
  • funcționează prezumția legală că toate entitățile implicate,potrivit legii, în bunul mers al CSALB, concură la optimizarea proceselor de management al litigiilor promovate de consumatori, fără a deturna menirea Centrului către o dispută ce nu intră și nu are cum să intre în competența sa stabilită prin lege și fără a denigra în mod absolut nejustificat activitatea acestui Centru.

Prin urmare, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar așteaptă o singură nominalizare care să fie agreată de asociațiile de consumatori din România, pentru reprezentantul consumatorilor în Colegiul de Coordonare al CSALB, care să ocupe locul rămas vacant, având în vedere că, în acest moment, CSALB a primit nominalizări și din partea Federației Asociațiilor de Consumatori, reprezentată de InfoCons, și din partea Confederației CONROM.

CSALB reiterează convingerea sa, că reprezentarea consumatorilor în structura Colegiului de Coordonare asigură promovarea și susținerea intereselor tuturor celor care își doresc rezolvarea amiabilă a litigiilor.

Colegiul de Coordonare al CSALB”

You Might Also Like

FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”

TAGGED: CSALB, Asociația de Consumatori., InfoCons, consumatori
bankingnews.ro 11/11/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Raportul Indicelui Proprietăţilor Rezidenţiale: piaţa se pregăteşte de noi creşteri de preţuri
Next Article OTP Bank Romania a inregistrat un profit de 7,1milioane de euro in primele noua luni din 2016
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România

2 zile ago

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

3 zile ago

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

4 zile ago

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?