Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CSALB A SOLUȚIONAT UN LITIGIU ÎN DOAR 9 ZILE
Share
Notification Show More
Latest News
Românii au tot mai puțină încredere unii în alții. BCR lansează campania „Ai încredere în tine” și vrea să reaprindă speranța
Stiri de top
Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România
Stiri de top
Datele oficiale ale BNR confirmă: ieșiri masive din rezerva valutară în luna mai. Guvernatorul BNR a explicat amploarea intervențiilor pentru apărarea cursului. Mugur Isărescu: Estimările din piață nu au greșit prea mult
Stiri de top
Raiffeisen Bank România a sărbătorit Ziua Copilului oferind cursuri gratuite de de inteligență artificială dedicate copiilor angajaților. Zdenek Romanek: ”În Raiffeisen Bank folosim proactiv tehnologiile AI și explorăm noi oportunități de a ne redefini și optimiza operațiunile”
Stiri de top
Dezechilibrele macroeconomice, securitatea cibernetică și legislația impredictibilă rămân cele mai mari amenințări pentru stabilitatea financiară, în 2025. BNR: riscurile sistemice rămân ridicate
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > CSALB A SOLUȚIONAT UN LITIGIU ÎN DOAR 9 ZILE
Stiri de top

CSALB A SOLUȚIONAT UN LITIGIU ÎN DOAR 9 ZILE

Gabriela Dinu
Last updated: 15/02/2017 11:55
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Litigiul dintre o consumatoare din București și banca la care avea un credit de nevoi personale în lei s-a stins amiabil în doar 9 zile. Este vorba despre o doamnă de 69 de ani care a depus o cerere la sediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, prin care a solicitat eliminarea unui comision de administrare aplicat la soldul creditului și recuperarea sumelor plătite pe acest comision în ultimii 3 ani.

În urma procedurii SAL cu soluție propusă,conciliatorul CSALB a obținut eliminarea comisionului din contractul de credit și plata unor despăgubiri în valoare de 3.200 de lei, sumă cu care a fost achitat creditul în avans (consumatoarea mai avea de plătit rate lunare încă un an și jumătate).

Soluționarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentele recorduri au fost înregistrateîn lunile iulie și august 2016. În 17 zile, litigiul dintre o consumatoare din Botoșani și banca la care avea un credit s-a stins amiabil. Schimbul de documente și informații a fost doar pe e-mail și la telefon, deci clienta nu a fost nevoită să vină la București. În acest caz, rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractul de credit, iar consumatoarea din Botoșani a primit și 800 de euro despăgubire de la bancă.

În alt caz, în 21 de zile, unui domn din Bucureștii-a fost eliminat comisionul de administrare aplicat la soldul creditului și a primit înapoi o parte din banii plătiți pe acest comision, bani cu care și-a achitat ulterior tot creditul în avans.

Până acum, aproape 40 de consumatori au reușit, prin intermediul CSALB, să-și rezolve amiabil și favorabil litigiile cu băncile și IFN-urile cu care aveau o relație contractuală. Dintre acestia, niciun consumator nu a contestat până acum soluția propusă de conciliator. Deciziile aufost pronunțate, în medie, între 30 – 40 de zile, fața de termenul maximal de 90 de zile. În acest moment sunt 275 decereri trimise de consumatori, aflate în diverse stadii de analiză sau soluționare. De reținut este faptul că procedurile SAL sunt GRATUITE pentru consumatori.

“La Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar vin din ce în ce mai multe solicitări de rezolvare amiabilă a diferendelor apărute în contractele în CHF. Ne așteptam la acest trend și suntem pregătiți din punct de vedere logistic să le facem față. Sper ca și consumatorii și comercianții să aibă maturitatea să se așeze, în sfârșit, la masa negocierilor prin intermediul unui conciliator CSALB. După tot ce s-a întâmplat în ultimii ani, cred că băncile vor fi dispuse să ajungă la o înțelegere, având în față perspectiva preluării câtorva mii de apartamente în contul datoriilor. De asemena, după constatarea impreviziunii în cazul dării în plată, băncile ar putea găsi alternative mai avantajoase pentru clienți, poate chiar reducerea soldului. Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar ar putea avea un rol important în renegocierea contractelor și în găsirea unei soluții care să fie acceptată atât de clienți, cât și de bănci”, a declarat președintele CSALB, Alexandru Păunescu.

Cele mai frecvente solicitări adresate de consumatori sunt legate de comisioanele aplicate la soldul creditului, de dobânzile considerate de consumatori ca fiind mărite în mod abuziv sau mult peste nivelul actual, de clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobânzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobânzilorsau dinreducerea marjei și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF).
Despre CSALB
Centrul de Solutionarea Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015, privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE, privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

You Might Also Like

Românii au tot mai puțină încredere unii în alții. BCR lansează campania „Ai încredere în tine” și vrea să reaprindă speranța

Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România

Datele oficiale ale BNR confirmă: ieșiri masive din rezerva valutară în luna mai. Guvernatorul BNR a explicat amploarea intervențiilor pentru apărarea cursului. Mugur Isărescu: Estimările din piață nu au greșit prea mult

Raiffeisen Bank România a sărbătorit Ziua Copilului oferind cursuri gratuite de de inteligență artificială dedicate copiilor angajaților. Zdenek Romanek: ”În Raiffeisen Bank folosim proactiv tehnologiile AI și explorăm noi oportunități de a ne redefini și optimiza operațiunile”

Dezechilibrele macroeconomice, securitatea cibernetică și legislația impredictibilă rămân cele mai mari amenințări pentru stabilitatea financiară, în 2025. BNR: riscurile sistemice rămân ridicate

TAGGED: credit de nevoi personale, comisionul de administrare, CHF, credit, consumatori, lei, Alexandru Paunescu, banci, CSALB, banca, SAL, dobanzi, credit de nevoi personale în lei, UE, darii in plata, bani, comisioane
Gabriela Dinu 15/02/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Florin Dănescu, ARB: ”Creditarea IMM-urilor, fondurile europene și parteneriatele public-private au rămas în urmă”
Next Article Volumul total al plăților de taxe și impozite prin Bonus Card a crescut cu 16% în 2016

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Românii au tot mai puțină încredere unii în alții. BCR lansează campania „Ai încredere în tine” și vrea să reaprindă speranța

9 minute ago

Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România

32 de minute ago

Datele oficiale ale BNR confirmă: ieșiri masive din rezerva valutară în luna mai. Guvernatorul BNR a explicat amploarea intervențiilor pentru apărarea cursului. Mugur Isărescu: Estimările din piață nu au greșit prea mult

22 de ore ago

Raiffeisen Bank România a sărbătorit Ziua Copilului oferind cursuri gratuite de de inteligență artificială dedicate copiilor angajaților. Zdenek Romanek: ”În Raiffeisen Bank folosim proactiv tehnologiile AI și explorăm noi oportunități de a ne redefini și optimiza operațiunile”

22 de ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?