Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu: Perceptiile mediului de afaceri asupra economiei. Cu ce probleme se confrunta antreprenorul roman
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > BusinessInfo > Studiu: Perceptiile mediului de afaceri asupra economiei. Cu ce probleme se confrunta antreprenorul roman
BusinessInfo

Studiu: Perceptiile mediului de afaceri asupra economiei. Cu ce probleme se confrunta antreprenorul roman

Gabriela Dinu
Last updated: 23/05/2017 14:07
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Camera de Comerț și Industrie a României a lansat luni, 22 mai, studiul privind „Percepțiile mediului de afaceri asupra economiei”. Studiul, aflat la a treia ediție, a fost comandat de CCIR și realizat de Kantar TNS pe un eșantion de 501 de firme de la nivelul întregii țări.

Potrivit studiului, un lucru tot mai alarmant care se reflectă acum în cifre este disponibilitatea de personal calificat, ca fiind principala problemă a companiilor. 35% dintre companii s-au lovit de problema plecării în străinătate a angajaților, iar 77% declară că personalul calificat a fost principala categorie afectată, valorile fiind similare cu cele înregistrate în 2016. Lipsa  de personal calificat (în creștere cu 9% față de 2016 și cu 18% față de 2015) este o problemă presantă a mediului de afaceri românesc.

Reducerea fiscalității (25%), simplificarea și clarificarea legislației (9%) și stabilitatea fiscală și legislativă (8%) sunt principalele măsuri care ar conduce la îmbunătățirea activității economice a companiilor din România.

De asemenea, studiul surprinde și o creștere a corupției din administrația publică: 15% dintre respondenți o percep ca fiind mai mare decât anul anterior, iar 42% dintre reprezentanții companiilor apreciază activitatea DNA (în scădere cu 18% față de 2016).

Rezultate studiului arată și faptul că jumătate dintre companii sunt foarte nemulțumite sau nemulțumite de modul în care statul promovează afacerile românești în străinătate, iar creșterea salariului minim pe economie este percepută de 45% dintre companii ca având efecte negative, cu peste jumătate (+23%) mai mult decât în anul anterior.

Citeste studiul AICI

You Might Also Like

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

UniCredit Leasing anunță noul parteneriat strategic de finanțare cu BYD. Roxana Bujor: Oferim clienților noștri acces rapid și convenabil la unele dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

TAGGED: companii, afaceri, business, antreprenori, Percepțiile mediului de afaceri asupra economiei, Camera de Comerț și Industrie a României, CCIR
Gabriela Dinu 23/05/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Bogdan Popa, COO&CIO Raiffeisen Bank, a vorbit, in premiera, despre cele mai importante inovatii ale bancii in 2017
Next Article Liviu Voinea, BNR: Îndatorarea totală este semnificativ mai mare decât creditarea totală în sectorul bancar.

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

6 zile ago

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

6 zile ago

UniCredit Leasing anunță noul parteneriat strategic de finanțare cu BYD. Roxana Bujor: Oferim clienților noștri acces rapid și convenabil la unele dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață

o săptămână ago

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

2 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?