Ministerul Educatiei a hotarat, in premiera pentru Romania, ca in perioada 2-6 aprilie 2012, in institutiile de invatamant sa se desfasoare programul „scoala altfel”. Este un program dedicat activitatilor educative extracuriculare si extrascolare.
Principalul obiectiv este implicarea elevilor si a profesorilor in activitati de educatie non-formala, care sa puna in valoare talentele, preocuparile extrascolare si competentele elevilor, in domenii cat mai diverse si interesante.
Astfel, zilele acestea, scolarii au putut merge la muzee, teatru, la film, in excursii, au putut organiza in clasa discutii pe diverse teme, in timp ce altii au participat la olimpiade nationale.
Elevii clasei a III-a B de la Scoala Generala 118 – Vasile Alecsandri si invatatoarea lor, Lavinia Neda, au ales ca astazi sa viziteze o agentie Raiffeisen Bank, pe de o parte, pentru a afla secretele meseriei de bancher si, pe de alta parte, pentru a cunoaste si intelege utilitatea serviciilor si produselor bancare.
Ionut Paun, directorul agentiei Raiffeisen Bank din Piata Amzei, le-a oferit copiilor o mostra de educatie financiara, dar si o adevarata lectie de viata, punctand principalele elemente pe care orice persoana trebuie sa le cunoasca in relatia cu o institutie bancara.
Elevii au aflat amanunte despre activitatea de zi cu zi a unei banci si au reusit sa inteleaga rolul unui cont bancar, al unui imprumut, al unui depozit sau al unui card.
Intalnirea dintre bancheri si elevi a fost deosebit de interesanta mai ales prin prisma faptului ca discutia s-a purtat intr-un limbaj lejer si usor de priceput de catre copii si s-a dovedit a fi o experienta placuta si memorabila pentru toata lumea. Pe parcursul orei petrecute impreuna, scolarii au realizat si cateva desene, surprinzand imaginea pe care o au ei despre o banca.
Cele doua tabere au facut la final schimb de cadouri, elevii oferind personalului de la Raiffeisen Bank lalele si felicitari pictate de ei, in timp ce bancherii le-au daruit copiilor puzzle-uri, pusculite, pixuri, brelocuri si cate un exemplar din lucrarile realizate de Ligia Georgescu-Golosoiu (”Banii pe intelesul copiilor” si ”Caietul elevului – Banii pe intelesul copiilor”).
Raiffeisen Bank sub sloganul ”Friendly Bank”
Raiffeisen Bank are deja experienta in relatia cu copii, lansand anul trecut, exact de Ziua Copilului, o noua initiativa pentru clientii care intra in agentiile sale – “Friendly Bank”, prin care atmosfera devine mai prietenoasa. Ideea unei banci cu o atmosfera prietenoasa a venit chiar de la clienti. Potrivit unui studiu in care se cerea respondentilor sa descrie banca ideala, realizat de Raiffeisen Bank in 2009, oamenii isi doresc sa scape de senzatia de intimidare pe care-o incearca la intrarea intr-o institutie financiara. Astfel, Raiffeisen Bank si-a propus ca, prin implementarea acestei initiative, clientul sa gaseasca in agentiile sale o atmosfera placuta, deloc rigida, o comunicare deschisa si un zambet cald.
Programul Friendly Bank a inceput la finalul anului 2009, iar pana anul trecut, la lansarea oficiala, a fost implementat in 115 de agentii Raiffeisen Bank. Exista mai multe cai folosite pentru a crea in unitati o atmosfera calda si prietenoasa: panoul cu amintiri (poze ale angajatiilor sau ale clientilor), caricaturi, boluri cu fursecuri cu ravas, baloane, plicuri colorate, o zona special amenajata pentru copii sau sarbatori organizate impreuna cu clientii. Efectele acestor initiative au fost spectaculoase, ducand la cresterea semnificativa a calitatii interactiunii cu banca si la cresterea satisfactiei clientilor.