Bankingul digital a devenit deja o normalitate în rândul multor clienți din mediul urban, românii fiind atrași de soluțiile tehnologice care le ușurează viața, este de părere Marian Stancu, Development, Support and Product Manager Alior Bank.
”Clientii știu destul de bine ce-și doresc de la o bancă digitală. Este normal să-și dorească în primul rând rapiditate pentru că trăim într-o lume în care timpul pune presiune pe noi din ce în ce mai mult. Invariabil, rapiditatea este importantă în viata de zi cu zi: vrem să fim cât mai eficienți, să consumăm cât mai puțin timp cu lucrurile pe care le facem și, pe cale de consecință, este normal să vrem o bancă care ne ajută să fim eficienți”, a subliniat Marian Stancu, în cadrul celei de-a III-a ediții a Conferinței ”Banking Innovation Lab.”, organizată de Revista BankingNews și publicația online www.bankingnews.ro.
În opinia sa, asităm tot mai mult la un trend care se accentuează în ultimii ani, în special atunci când vorbim despre mediul urban. Astfel, clienții care utilizează uzual internetul își doresc o intensificare a digitalizării în banking. ”Aș adăuga ca un punct important și mobilitatea, care ne arată că utilizatorii digitali trec de la dorința de a merge în sucursală la dorința de a avea banca alături de ei oriunde merg. În aceste condiții, este o prioritate să le oferim soluțiile care să-i ajute să fie mobili tot timpul”, a menționat managerul Alior Bank.
Zona rurală se poate bancariza folosind digitalizarea, dacă se identifică nevoile clienților
Bancherul a arătat că segmentul rural este foarte interesant tocmai prin prisma faptului că bancarizarea în rândul populației este foarte scăzută. ”Apare firesc întrebarea dacă să începem să ne uităm la clientul din zona rurală prin oferta de banking sau prin oferta digitală. Știm cu toții că adopția internetului s-a realizat într-o măsură destul de mare. Și atunci, de ce să nu ne folosim de asta? Până la urmă, această soluție digitală – în ideea bancarizării ruralului – te poate ajuta să ajungi la client cu costuri mai mici, în condițiile în care și veniturile obținute de acești oameni sunt mai mici. Bineînțeles, avem nevoie de soluții care să fie eficiente și din punctul de vedere al costurilor”, a precizat Marian Stancu.
Întrebat dacă nivelul de educație financiară și digitală le permite persoanelor din rural să adopte soluțiile de banking, oficialul Alior Bank s-a referit la ușurința cu care este folosit Facebook-ul, fără a fi necesară o instruire în acest sens. ”Cine ne-a educat până la urmă să folosim Facebook-ul? Idea este că soluțiile simple auto-educă clienții. Important este să identificăm o nevoie, pentru că, atâta timp cât clientul nu are nevoie de servicii bancare, degeaba vom încerca sa-i vindem ceva”, a evidențiat Marian Stancu.
Alior Bank are inovația la baza strategiei de dezvoltare
”Noi am intrat în piață anul trecut în octombrie, iar ceea ce putem observa deja este că primii noștri clienți au o adopție digitală mai mare. Avem o pondere semnificativă a utilizatorilor care folosesc mobile bankingul, vedem multe tranzacții facute prin mobile. Dacă ne referim la acești clienți, probabil că ei și-ar dori mai multă digitalizare. Este clar că schimbarea se produce odată cu oferta băncilor. Cu cât reușim să găsim soluții mai simple pentru client, cu atât și adopția serviciilor bancare digitale va crește. Ceea ce vă pot garanta este că Alior Bank are inovația la baza strategiei de dezvoltare”, a mai spus Marian Stancu.
Instituția de credit a realizat în această vară un studiu împreună cu Roland Berger pe clienți din mediul urban, cu vârsta între 18 și 54 de ani, utilizatori de internet. ”Rezultatele sunt foarte interesante. Avem o penetrare a smartphonurilor de 95% în acest segment; avem o utilizare a mobile banking-ului de 60%, in condițiile în care doar 35% spun că mai păstrează relația cu banca prin sucursale. Tot pe acest segment, tranzacțiile online pentru achiziții sunt de 50%. Utilizarea cardului este și ea spectaculoasă. După cum vedeți, schimbarea s-a întâmplat deja, este un element de “customer experience” să aducem clientul mai aproape de bancă. Dacă îi punem la dispoziție acele procese simple care îi creează o dependență zilnică față de funcționalitățile pe care le pune banca la dispoziție, atunci da, putem spune că avem succes în adopția bankingului digital”, a conchis managerul Alior Bank.