”Consumatorul zilelor noastre este din ce în ce mai ocupat și are din ce în ce mai puțin timp liber. De aceea, poate deloc surprinzător, când vine vorba despre ce anume înțeleg românii printr-o „bancă modernă”, aceștia nu se gândesc în primul rând la tehnologie. Și tehnologia este importantă, dar pe primul loc pentru consumatori atunci când se gândesc la o bancă modernă stă ușurința în utilizarea serviciilor ei (80%)”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions, în cadrul celei de-a III-a ediții a Conferinței ”Banking Innovation Lab.”, organizată de Revista BankingNews și publicația online www.bankingnews.ro.
Specialistul în cercetare a prezentat un studiu desfășurat de iSense Solutions, având ca temă ”Cum arată o bancă modernă în percepția românilor”. analiza a fost realizată online, pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.
Potrivit materialului, tot mai importantă decât tehnologia în ceea ce privește percepția românilor asupra băncilor moderne este viteza cu care o bancă îți rezolvă o problemă. Aproape jumătate dintre consumatorii din România își doresc un răspuns de la un brand aproape instant după ce îl contactează, iar 9 din 10 consumatori se așteaptă la un răspuns în aceeași zi. În condițiile acestea, o bancă modernă este asociată cu o bancă rapidă (76%). În completare, consumatorii se așteaptă ca o bancă modernă să fie mereu acolo, disponibilă și accesibilă pentru ei, și să ofere servicii de suport 24 din 24 de ore (73%), precum și o rețea vastă de bancomate (59%).
”Tehnologia în banking are rolul să ajute clienții băncilor să își îndeplinească nevoile de rapiditate, accesibilitate și de ușurință în utilizare. De aceea, de la o bancă modernă clienții își doresc: o aplicație pentru mobil (60%) – pentru a avea acces la servicii de oriunde și oricând, posibilitatea de a plăti contactless (59%) – chiar și cele câteva secunde economisite când nu mai introduci card-ul în POS sunt apreciate, posibilitatea de a contracta servicii online (53%), posibilitatea de a-și schimba singuri setările de securitate la card (47%), plăți automate prin direct debit (47%), posibilitatea de a realiza schimbul valutar online (43%), self banking (42%), posibilitatea de a salva plățile realizate pentru a se repeta ulterior (38%)”, a arătat Traian Năstase.
În opinia sa, nu în ultimul rând, băncile moderne trebuie să fie atente cu buzunarul clienților lor. 69% dintre români consideră că băncile moderne nu ar trebui să aibă comisioane, 64% că ar trebui să fie transparente, în timp ce 59% le asociază cu oferte și discounturi pentru clienți și 51% cu posibilitatea de a economisi o sumă de bani la fiecare tranzacție.
”Există o nișă importantă de consumatori care consideră că o bancă modernă ar trebui să ofere și servicii personalizate de suport, prin: statistici cu cheltuielile avute pentru o evidență mai bună a acestora (38%), consultant bancar personal (36%), asistent de suport virtual (33%). Cu o bancă modernă ne întâlnim cu ușurință, schimbăm două vorbe, facem câteva tranzacții avantajoase pentru noi și apoi ne despărțim în viteză. Ce ingredient ne mai trebuie? Ne spune tot consumatorul când asociază băncile moderne cu securitatea (73%) și transparența (64%). Cu alte cuvinte, totul se năruie în relația cu cei care ne gestionează banii și nu îi mai percepem ca fiind în pas cu vremurile moderne dacă lipsește ingredientul cheie: încrederea”, a încheiat oficialul iSense Solutions.