ING Bank a fost vizitata de ANPC. Autoritatatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a initiat un control operativ dupa stirile din mass-media referitoare la faptul ca, pentru o parte din clientii ING Bank au fost dublate tranzactiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile si POS-urile altor banci.
Potrivit ANPC, a fost solicitat bancii un punct de vedere cu privire la incidentul operational care a afectat un numar de consumatori, clienti ai bancii, in cursul zilei de 8.10.2018.
„In urma verificarilor efectuate, banca a emis, in data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaste faptul ca, in data de 8.10.2018, incepand cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzactiilor efectuate de un numar de 225.525 consumatori, clienti ai bancii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora.”
De asemenea, ING Bank sustine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, ca, din numarul total de consumatori afectati, „aproximativ 7.000 de clienti care au initiat plati pana la momentul remedierii, au fost afectati in mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, in sensul in care tranzactiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”.
Analizand aspectele descrise, ANPC a constatat ca le-au fost afectate intereselor economice ale consumatorilor, se incalca prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) si a sanctionat ING Bank cu amenda contraventionala in cuantum de 20.000 lei (conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a).