Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Mugur Isărescu în cadrul Conferinței CSALB: BNR urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor
Share
Notification Show More
Latest News
De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”
Stiri de top
UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”
Stiri de top
Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”
Stiri de top
BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Mugur Isărescu în cadrul Conferinței CSALB: BNR urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor
Stiri de top

Mugur Isărescu în cadrul Conferinței CSALB: BNR urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor

Gabriela Dinu
Last updated: 15/11/2018 13:30
Gabriela Dinu 7 ani ago
Share
SHARE

În cadrul Conferinței anuale, organizată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a spus că recâștigarea încrederii consumatorilor în băncile comerciale este lucrul pozitiv care s-a întâmplat odată cu apariția CSALB:

„Deși împăcarea părților părea la început imposibilă, treptat, prin implicarea conciliatorilor și a Centrului, imposibilul a devenit posibil. Consumatorul și banca au agreat soluții reciproc avantajoase. Aceste soluții de împăcare a părților au fost obținute cu costuri zero pentru consumatori și modice pentru bănci”.

Iată mesajul Guvernatorului BNR:

„Prezența mea la această conferință subliniază preocuparea constantă a Băncii Naționale a României pentru creșterea nivelului de educație financiară a consumatorilor, astfel încât aceștia să-și cunoască bine atât drepturile cât și obligațiile ce le revin în raport cu băncile. Banca Naţională a României urmăreşte îndeaproape şi cu atenţie îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînţelegerilor, aceasta fiind, de altfel, o preocupare la nivel european. Se remarcă în tot sistemul bancar european un efort concertat îndreptat către recâștigarea capitalului de încredere și a echilibrului dintre consumatori și bănci.

Încrederea, în orice relaţie bilaterală, se câştigă greu şi se poate pierde uneori foarte repede, din varii motive: in cazul nostru, lipsa unei comunicări eficiente, lipsa de informare temeinică a consumatorului de produse şi servicii bancare (aici „vina” aparţinând ambelor părţi) dar şi modul de soluționare a nemulțumirilor pe care aceiași consumatori le pot întâmpina pe parcursul derulării raporturilor contractuale.

Referitor la acest ultim aspect un lucru pozitiv s-a întâmplat. Chiar dacă împăcarea directă a părților a părut o ”misiune imposibilă” la început, prin implicarea unor persoane specializate, a conciliatorilor, în majoritatea cazurilor imposibilul a devenit posibil, iar consumatorul și banca au agreat o soluție reciproc avantajoasă de a continua raporturile contractuale pe care le-au încheiat. Poate nu trebuie omis că această soluție de împăcare a părților a fost obținută cu costuri zero pentru consumatori (și cu costuri modice pentru bancă), în termen de maxim 90 de zile și în condiții de confidențialitate deplină.

Experienţa europeană a arătat ca a reorienta consumatorii către modalități moderne și alternative de soluționare a litigiilor, către Centrele de Soluţionare Alternativă a Litigiilor specializate în diverse domenii (financiar – bancar sau asigurări, pensii private și piețe de capital), presupune un efort constant, de lungă durată. În primul rând consumatorii trebuie informaţi de existenţa unor asemenea Centre de Soluţionare Alternativă a Litigiilor, precum și în legătură cu serviciile pe care aceste centre le oferă. Efortul de informare trebuie îndreptat şi către angajații băncilor, în special pentru cei din front office, care intră în contact direct cu consumatorii și pot constata nemijlocit eventualele nemulțumiri ale acestora.

În acest context, conferinţa de astăzi, de la Facultatea de Drept, este mai mult decât binevenită. Deşi în aparenţă formatul este similar cu cel al evenimentului de anul trecut, fundamentul practic, concret al celor două momente este deosebit. Toamna trecută, activitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul bancar se afla încă în faza sa incipientă.

Doamnelor şi domnilor,

Analizând atât evoluția statistică a cazurilor soluționate prin metodele alternative puse la dispoziția consumatorilor de către Centrul SAL Bancar (peste 1.000 de cereri conforme înregistrate în acest an), cât și calitatea soluțiilor pe care conciliatorii le-au dat în dosarele care s-au format (90% dintre aceste soluții marcând împăcarea părților), putem afirma că soluţionarea alternativă a litigiilor se află pe un drum bun, chiar dacă au trecut doar trei ani de activitate a Centrului.

Importanța acordată metodelor de soluţionare alternativă a litigiilor este reflectată și de includerea, de la începutul acestui an, a centrelor de acest tip (CSALB, SAL – FIN din cadrul ASF), în Programul Băncii Mondiale și al Fondului Monetar Internaţional de evaluare a sectorului financiar (FSAP). Dincolo de atenția astfel acordată, includerea în FSAP reprezintă nu doar o cale deschisă către experiența acumulată de cei de la Banca Mondială și de la Fondul Monetar Internaţional în această sferă, ci mai ales obligația de a asigura standarde înalte atât la nivelul procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor, cât și al expertizei de care trebuie să dea dovadă conciliatorii care analizează direct sesizările consumatorilor.

Transparența procedurilor, simplitatea și accesibilitatea acestora constituie cerințe avute în vedere de la bun început, iar experiența profesională a membrilor din Corpul Conciliatorilor Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar constituie garanția unei analize independente, echidistante și pragmatice a spețelor cu care acest centru se confruntă în activitatea zilnică.

Închei aici intervenţia mea de astăzi pentru a lăsa specialiştii în domeniu să vă convingă, dacă mai este nevoie, de importanţa păstrării unor canale de comunicare şi informare constantă a consumatorilor de produse bancare şi financiare, de asigurarea educaţiei financiare a angajaţilor din sistem şi, implicit, a populaţiei.”

You Might Also Like

De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”

UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”

Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”

BRD domină piața serviciilor de custodie: 10 ani în topul Global Finance. Claudiu Cercel: Acest premiu este o validare a eforturilor noastre constante de a oferi servicii de custodie la cele mai înalte standarde

TAGGED: Mugur Isarescu, banca, consumator, CSALB, Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar
Gabriela Dinu 15/11/2018
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article CSALB: De la începutul anului și până în prezent avem depuse 1.105 cereri, iar 350 de români s-au înțeles cu băncile
Next Article Forin Dănescu, ARB: IFN-urile şi băncile reprezintă 95% din finanţarea României

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

5 ore ago

Intesa Sanpaolo Bank Romania lansează o ofertă de credit ipotecar cu dobândă fixă de la 4,89% și stimulente pentru refinanțare. Alin Fodoroiu: ”Am construit această ofertă cu gândul la nevoile actuale ale oamenilor care își doresc să aibă un preț corect, costuri inițiale mai mici și o rată lunară predictibilă”

5 ore ago

UNCHAIN Festival 2025 a oferit ce lipsește cel mai mult Europei: intersecții reale între industrii și conexiuni de încredere. Alexandra Pollack: ”Anul acesta ne-a arătat tuturor că viitorul finanțelor în Europa Centrală și de Est nu va fi conturat de jucători individuali, ci de ecosisteme”

6 ore ago

Peste 14.000 de profesori au accesat Life-Lab.ro, platforma educațională, care introduce educația financiară la fiecare materie. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Scopul BCR este sa ajute românii, de toate vârstele, să aibă încredere în ei. Știm că educația financiară este una dintre cele mai concrete forme de a construi această încredere”

7 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?