Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cererile de negociere cu băncile au crescut cu 60%. În 2019, 108 consumatori s-au impăcat cu băncile, prin intermediul CSALB
Share
Notification Show More
Latest News
Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB
Interviuri Stiri de top
Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”
Stiri de top
BCR extinde ecosistemul digital George și lansează asigurarea de sănătate Medical Protect, în parteneriat cu OMNIASIG. Ramona Badea: ”Este încă un pas prin care îi susținem pe oameni să aibă încredere în ei înșiși și în deciziile lor, chiar și în momentele dificile”
Stiri de top
De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?
Stiri de top
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cererile de negociere cu băncile au crescut cu 60%. În 2019, 108 consumatori s-au impăcat cu băncile, prin intermediul CSALB
Stiri de top

Cererile de negociere cu băncile au crescut cu 60%. În 2019, 108 consumatori s-au impăcat cu băncile, prin intermediul CSALB

Gabriela Dinu
Last updated: 04/04/2019 12:26
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Aproape 500 români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) în primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de soluții amiabile în relația cu băncile și IFN-urile.

Potrivit Centrului de Soluționare, în 2018, în aceeași perioadă, CSALB primise doar 310 cereri din partea consumatorilor. Rezultatele din primul trimestru indică o creștere semnificativă a numărului total de cereri și confirmă estimările de la începutul anului.

Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creșterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21. Cei patru conciliatori nou-veniți sunt specialiști în drept și în domeniul financiar-bancar.

Alina Radu este avocat specializat în drept bancar, negocieri și finanțări, cu o practică de peste 20 de ani și stagii de pregătire în SUA sau la Universitatea din Cambridge.

Cosmin Vasile este avocat specializat în drept bancar și Membru în Comisia de Soluționare a Disputelor International Bar Association, cu pregătire în arbitraj dobândită în mai multe instituții de învățământ internaționale.

Sebastian Guțiu este avocat specializat în drept bancar, cu practică de peste 10 ani și pregătire post-universitară în Austria și Statele Unite.

Alexandru Ambrozie este avocat cu expertiză de peste 15 ani în dreptul bancar, piața de capital și dreptul penal al afacerilor.

„Echipa de conciliatori reprezintă resursa cheie pe care CSALB o poate folosi în sprijinul găsirii unei soluții alternative la instanță, care să avantajeze, deopotrivă, consumatorii și instituțiile financiar-bancare. În plus, creșterea numărului de cereri a făcut necesară luarea deciziei de mărire a echipei de conciliatori. De aceea, întărirea Corpului Conciliatorilor cu patru noi reprezentanți ne bucură și ne dă încredere că tot mai mulți români și comercianți vor apela la conciliere pentru a-și rezolva litigiile. Pe de altă parte, ne așteptăm ca această creștere a solicitărilor venite dinspre consumatori să fie urmată și de o creștere a numărului de cereri acceptate de comercianți”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Băncile au apetit mai mare decât IFN-urile pentru conciliere

Din totalul celor 494 de cereri primite în primele trei luni din 2019, 458 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile.

Numărul total de dosare constituite în T1 2019 a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate în relația cu băncile, în vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, în intervalul menționat. Dintre aceste dosare, 65 s-au soluționat cu înțelegerea părților (toate în raport cu băncile), alte 80 de dosare aflându-se în curs de procesare. În doar două dosare părțile nu s-au înțeles.

Totodată, 53 de cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți, după sesizarea CSALB (comercianții au negociat direct cu consumatorii), respectiv 49 de cereri soluționate amiabil în relația cu băncile și 4 cereri soluționate amiabil de către IFN-uri. De la începutul anului, 108 consumatori s-au impăcat cu băncile, prin intermediul CSALB, față de doar 74 în aceeași perioadă din 2018.

You Might Also Like

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”

BCR extinde ecosistemul digital George și lansează asigurarea de sănătate Medical Protect, în parteneriat cu OMNIASIG. Ramona Badea: ”Este încă un pas prin care îi susținem pe oameni să aibă încredere în ei înșiși și în deciziile lor, chiar și în momentele dificile”

De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

TAGGED: banci, banca, clienti, Alexandru Paunescu, Centrul de solutionare alternativa a litigiilor, CSALB
Gabriela Dinu 04/04/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Peste 10.000 de copii au bani în Contul Junior. Dobânda oferită de stat, „mâncată” de inflație
Next Article Vineri, 5 aprilie 2019, Sucursala Regională București a BNR nu va desfășura operațiuni cu publicul

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

4 ore ago

Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”

4 ore ago

BCR extinde ecosistemul digital George și lansează asigurarea de sănătate Medical Protect, în parteneriat cu OMNIASIG. Ramona Badea: ”Este încă un pas prin care îi susținem pe oameni să aibă încredere în ei înșiși și în deciziile lor, chiar și în momentele dificile”

4 ore ago

De astăzi realitatea ne bate din nou la ușă: Ce așteaptă economia de la președintele Nicușor Dan?

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?