Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu Visa: românii consideră autentificarea biometrică o metodă sigură de autentificare. 90% dintre respondenti preferă recunoașterea amprentelor și scanarea irisului
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > Studiu Visa: românii consideră autentificarea biometrică o metodă sigură de autentificare. 90% dintre respondenti preferă recunoașterea amprentelor și scanarea irisului
Stiri pe scurt

Studiu Visa: românii consideră autentificarea biometrică o metodă sigură de autentificare. 90% dintre respondenti preferă recunoașterea amprentelor și scanarea irisului

Gabriela Dinu
Last updated: 22/04/2020 11:35
Gabriela Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Cercetărilor recente ale companiei globale de tehnologie de plăți Visa arată o cerere crescută din partea consumatorilor pentru plățile cu autentificare biometrică, considerate în prezent o modalitate de plată mai sigură spre deosebire de metodele tradiționale.

Peste 90% dintre consumatorii români sunt de părere că recunoașterea amprentelor este cea mai sigură formă de autentificare, urmată îndeaproape de scanarea irisului (89%). Confortul este de asemenea un atu important când vine vorba de plățile cu autentificare biometrică, având în vedere că 57% dintre respondenți au renunțat anterior la realizarea unei achiziții online, principalul motiv fiind uitarea parolei de acces.

Autentificarea biometrică va deveni tot mai importantă dacă luăm în considerare cerințele cu privire la autentificarea strictă a clienților (SCA), în conformitate cu Directiva privind Serviciile de Plată – PSD2. Reglementările în vigoare obligă băncile să efectueze verificări mai stricte ale plăților online pentru a se asigura că acestea sunt efectuate de deținătorul legitim al cardului – solicitând clientului să-și confirme identitatea printr-o dublă autentificare. Tehnologia de autentificare biometrică îndeplinește criteriul SCA de dublă verificare a identității consumatorului, deoarece se realizează prin intermediul unui dispozitiv înregistrat și conectat și un sistem biometric.

Studiul Visa evidențiază totodată riscurile potențiale privind securitatea plăților online, precum furtul de date sau de identitate și activitatea frauduloasă. Aproape unul din șase utilizatori din mediul online folosește aceeași parolă pentru toate conturile sale, ceea ce constituie o vulnerabilitate majoră în cazul unor atacuri cibernetice.

În timp ce parolele unice reprezintă o soluție viabilă pentru a nu mai fi nevoiți să reținem mai multe parole, peste jumătate dintre consumatorii români (53%) se declară în continuare îngrijorați de posibilitatea de a-și bloca contul după multiple încercări eșuate de efectuare a unei plăți prin intermediul acestei metode de securitate.

În comparație, metodele de autentificare biometrică sunt considerate mai rapide și mai ușor de utilizat de către mai mult de 70% dintre consumatori. În pofida faptului că tehnologia se află încă într-o etapă incipientă de dezvoltare, mulți români au folosit deja o formă de autentificare biometrică – 63% dintre consumatori precizând că au realizat plăți cu amprentă.

În contextul implementării autentificării stricte a clienților în România, studiul comandat de Visa indică existența unui apetit crescut pentru metodele de autentificare biometrică, având în vedere că 44% dintre deținătorii de carduri au remarcat avantajul de a nu mai fi nevoiți să își amintească parole multiple și 29% au subliniat că mijloacele de autentificare biometrică sunt imposibil de uitat sau de pierdut.

“Nu cu mult timp în urmă, metodele de autentificare biometrică erau considerate ficțiune și puteau fi văzute doar în filme, iar în ziua de astăzi consumatorii folosesc frecvent amprentele pentru a-și debloca telefoanele, a vizualiza parole sau pentru a se conecta la aplicații. Prin urmare, nu este deloc o surpriză că autentificarea biometrică este percepută ca o modalitate convenabilă pentru confirmarea plăților. Studiul realizat de noi susține acest fapt cu date: 55% dintre consumatorii români spun că sunt familiarizați cu autentificarea biometrică, iar 90% și-au exprimat interesul pentru folosirea amprentelor când validează o plată. Metodele de autentificare biometrică se dovedesc foarte eficiente pentru verificarea identității posesorilor de carduri, deoarece sunt unice și dificil de falsificat, oferind astfel o modalitate simplă de a îndeplini cerințele legale privind autentificarea strictă a clienților.

Comercianții online sunt nevoiți să se conformeze la Directiva privind Serviciile de Plată – PSD2 până în decembrie 2020 și, deși acest termen nu pare neapărat presant, este important ca aceștia să înceapă pregătirile din timp pentru a evita orice întrerupere posibilă a serviciilor. Retailerii online care au nelămuriri ar trebui să își contacteze furnizorul de servicii de plată pentru a se asigura că îndeplinesc toate cerințele din punct de vedere legal, iar afacerea lor nu este afectată în vreun fel”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa, România.

Visa continuă să dezvolte și să direcționeze piața către soluții de autentificare din ce în ce mai avansate pentru a defini standardele de securitate ale viitoarelor modalități de plată. Când vorbim de autentificare, posibilitatea de a alege este esențială pentru consumatori – mai mult de 90% dintre deținătorii de carduri au declarat că își doresc să poată opta între mai multe metode de autentificare biometrică. Visa dispune de tehnologia necesară pentru a sprijini o gamă variată de metode de autentificare, permițând instituțiilor financiare și comercianților să se adapteze nevoilor în schimbare ale clienților, iar în același timp să-și îmbunătățească măsurile de securitate.

You Might Also Like

Care sunt diferențele între cardurile de credit, de debit și cele de cumpărături și ce trebuie să știm despre acest tip de împrumut?

#DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare în contextul creșterii accelerate a cumpărăturilor online de Paște

Din aprilie, clienții UniCredit Bank și Alpha Bank România pot utiliza bancomatele ambelor bănci în aceleași condiții de cost. Mihaela Lupu: Este încă un pas făcut spre destinația noastră, aceea de a deveni o bancă mai puternică

30.000 de magazine online intră în ecosistemul BT Pay, cu ajutorul NETOPIA Payments. Oana Ilaș: Ca lider al pieței de carduri, BT își asumă un rol activ în evoluția plăților digitale

Ce comisioane de retragere numerar plătești când scoți bani de la bancomat: analiza băncilor din România. Cum eviți comisioanele – sfaturi și comparații

TAGGED: Visa, carduri, plati online, plati, autentificare biometrica, Elena Ungureanu, Directiva PSD2
Gabriela Dinu 22/04/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Clienții Raiffeisen Bank au tranzactionat online sume aproape duble în luna martie. Cătălin Munteanu: Avem o creștere semnificativă a utilizării cardurilor pentru achizitii online, cât și pentru cumpărături în magazine
Next Article CORONACRIZĂ. Aproximativ 13.000 de persoane fizice și 450 de companii, clienți Raiffeisen Bank, au solicitat până în prezent amânarea ratelor conform prevederilor OUG 37/2020

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Care sunt diferențele între cardurile de credit, de debit și cele de cumpărături și ce trebuie să știm despre acest tip de împrumut?

o lună ago

#DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare în contextul creșterii accelerate a cumpărăturilor online de Paște

o lună ago

Din aprilie, clienții UniCredit Bank și Alpha Bank România pot utiliza bancomatele ambelor bănci în aceleași condiții de cost. Mihaela Lupu: Este încă un pas făcut spre destinația noastră, aceea de a deveni o bancă mai puternică

o lună ago

30.000 de magazine online intră în ecosistemul BT Pay, cu ajutorul NETOPIA Payments. Oana Ilaș: Ca lider al pieței de carduri, BT își asumă un rol activ în evoluția plăților digitale

o lună ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?