In pofida conditiilor economice inca dificile care au afectat piata locala si internationala, OTP Bank România a inregistrat rezultate imbunatatite, comparativ cu anul 2010. Venitul net din dobanzi, taxe si comisioane a inregistrat o crestere de aprox. 35% fata de rezultatul din anul anterior, in timp ce costurile de operare au inregistrat niveluri comparabile cu 2010.
OTP Group a fost declarat, in 2011, al treilea cel mai stabil grup din Europa, obtinȃnd cel de-al treilea nivel Tier1 in randul bancilor europene analizate. Acest rezultat reprezinta cel mai ridicat punctaj in rândul bancilor prezente pe piata din România, conform testului de stres desfasurat pe teritoriul UE de Autoritatea Bancara Europeana (EBA), in colaborare cu Autoritatea de Supervizare Financiara din Ungaria, Banca Centrala Europeana (ECB), Comisia Europeana (EC) si Comitetul European pentru Riscuri Sistemice (ESRB).
OTP Bank Romania si-a concentrat in continuare eforturile in a fi aproape de clientii sai, dar si pe definirea si implementarea unei strategii stricte de control al riscurilor. Portofoliul de credite la nivel brut a crescut cu 15%, in 2011, in timp ce volumele de credite corporative au inregistrat cresteri constante, in fiecare trimestru din 2011.
In 2011, OTP Bank Romania a lansat cu succes „OTP Mentor”, un program complet de consultanta financiara, creat pentru cei care doresc sa isi optimizeze resursele financiare. www.dresoruldelei.ro este platforma online a programului care ofera instrumentele pentru o mai buna evaluare a resurselor financiare.
Pentru a asigura securitatea clientilor dar si a bancii, precum si pentru a actiona responsabil in a-si ajuta clientii sa depaseasca un nou an dificil, OTP Bank România a continuat Programul de Protectie a Debitorilor.
OTP Bank România a continuat campania de responsabilitate sociala lansata in 2010, Dreptul de a citi si a obtinut rezultate impresionante, pȃna la finele anului 2011: dotarea a 110 scoli din mediul rural cu aproape 80,000 de carti si mobilierul corespunzator. Astfel, Dreptul de a citi a fost redat la aproape 20,000 de copii. Premiul obtinut de campania Dreptul de a Citi in cadrul EMEA Sabre Awards 2011 (Superior Achievement in Branding and Reputation Excellence), pentru „Cea mai buna campanie din Balcani” a evidentiat impactul campaniei CSR asupra comunitatilor locale.
“In 2011, am continuat sa fim aproape de clientii nostri si am dezvoltat o strategie stricta de control al riscurilor, adaptata la pietele si tendintele bancare din România. Am dus serviciul pentru clienti la un alt nivel, pentru a deveni mai mult decât un furnizor de servicii financiare, un adevarat consultant financiar. Strategia orientata catre clienti ne-a determinat sa continuam Programul de Protectie a Debitorilor si sa dezvoltam produse financiare personalizate, adaptate nevoilor clientilor nostri si conditiilor in continua schimbare ale pietei. Avem incredere ca, pe baza valorilor Bancii – incredere, parteneriat si integritate – ne vom continua dezvoltarea”, László Diósi, CEO OTP Bank România.
La inceputul lui 2012, OTP Bank România si-a majorat capitalul social cu 140 mil. RON, prin contributia integrala a actionarului majoritar, OTP Bank Nyrt. Capitalul social dupa aceasta majorare este de 682.908.960 RON.