Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Patria Credit: 1 milion de producători agricoli mici și foarte mici au nevoie de microfinanțare și susținere non-financiară pentru a crește. Raluca Andreica: La nivel guvernamental nu există o politică viabilă, orientată spre dezvoltare sau investiții pentru acest sector
Share
Notification Show More
Latest News
FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România
Stiri de top
Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR
Stiri de top
Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere
Stiri de top
Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”
Stiri de top
Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Patria Credit: 1 milion de producători agricoli mici și foarte mici au nevoie de microfinanțare și susținere non-financiară pentru a crește. Raluca Andreica: La nivel guvernamental nu există o politică viabilă, orientată spre dezvoltare sau investiții pentru acest sector
Stiri de top

Patria Credit: 1 milion de producători agricoli mici și foarte mici au nevoie de microfinanțare și susținere non-financiară pentru a crește. Raluca Andreica: La nivel guvernamental nu există o politică viabilă, orientată spre dezvoltare sau investiții pentru acest sector

Gabriela Dinu
Last updated: 26/08/2021 14:53
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
Targul de la Băilesti
SHARE
Targul de la Băilesti

În România, peste 1 milion de producători agricoli mici și foarte mici au nevoie de microfinanțare pentru a crește. Principalele constrângeri care limitează dezvoltarea rurală includ accesul redus la finanțare, fragmentarea terenurilor, îmbătrânirea populației, lipsa tehnologiei și a competențelor, potrivit Patria Credit.

35,7% din populația României se găsește în continuare în pericol de sărăcie sau excluziune socială. Din cele 41 de județe și municipiul București, 18 sunt considerate a fi în situație de risc, datorită disparităților flagrante în ceea ce privește nivelul de trai în zonele urbane și cele rurale, România înregistrând al doilea cel mai mare decalaj de venituri din mediul urban și rural din UE, conform rapotului World Bank – Financial Inclusion in Romania.

“Sunt peste 1 milion de producători agricoli mici și foarte mici care au nevoie de microfinanțare pentru a crește. La nivel guvernamental nu există o politică viabilă, orientată spre dezvoltare, investiții, pentru sectorul agricol de dimensiuni mici și medii. Principalele constrângeri care limitează dezvoltarea rurală includ accesul redus la finanțare, fragmentarea terenurilor, îmbătrânirea populației, lipsa tehnologiei și a competențelor”, explică Raluca Andreica, Director General Patria Credit.

În acest moment, instituția de microfinanțare si banca sunt prezente în viața a peste 6.000 de fermieri și producători agricoli pe care îi creditează, iar pentru acest an și-a propus ca, prin susținerea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, fondată de Carrefour, să sprijine înființarea a 7 structuri asociative de fermieri și diverse programe de dezvoltare pentru aceștia.

“Azi suntem prezenți cu diverse tipuri de intervenție în multe zone ale țării: în vest, în județe Timiș și Arad, unde am avut întâlniri preliminare cu 8 grupuri de acțiune locală (GAL), peste 25 de fermieri, autorități locale; în nord și nord-est, unde intervenim deja în 5 comunități și am reușit să implicăm peste 30 de legumicultori; în sud, unde ne-am propus realizarea de structuri asociative cu minimum 7 fermieri și suntem prezenți deja în județele Olt, Ialomița și Dâmbovița. În general, sunt diferențe mari între fermieri, atât în ceea ce privește suprafețele cultivate, cât și înțelegerea conceptului sau disponibilitatea de a se asocia, reținerile fiind puse pe seama faptului că orice demers ar necesita prea mult timp și efort din partea lor”, spune Romeo Vasilache, Director Executiv al Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii.

Conform datelor statistice, în zonele rurale locuiește peste 45% din populația României, iar satele rămân mereu în urmă ca număr de locuri de muncă, drumuri sau infrastructură financiară. Sărăcia este cu 20% mai mare în ruralul românesc decât în urban.

“Mall țărănesc”, o variantă viabilă pentru micii producători

Pe fondul pandemiei, încrederea românilor în fermele mici pentru procurarea alimentelor este mai mare decât în retaileri, industrie și autorități. Mall Țărănesc, inițiativă susținută de Patria Credit și Patria Bank de 4 ani consecutiv, a devenit platformă de distribuție pentru mai bine de 1.300 de afaceri mici care își valorifică producția.

“Prin această platformă și mai ales prin coșul săptămânal lansat anul trecut în perioada pandemiei, atingem cel puțin 3 obiective de dezvoltare durabilă în spațiul rural”, afirmă Mihai Mihu, președintele Asociației Creștem România Împreună, fondator al www.malltaranesc.ro. “Promovarea competitivității, asigurarea gestionării durabile a resurselor naturale și a acțiunilor climatice; o dezvoltare teritorială echilibrată a comunităților rurale, inclusiv crearea și menținerea locurilor de muncă sunt obiectivele noastre pe termen lung. Prin platformă, orice cumpărător asigură hrana pentru familia lui, dar și venituri pentru familiile producătorilor de la care achiziționează produse”, adaugă Mihai Mihu.

Coșul săptămânal conține produse românești proaspete direct de la producători autentici, de la legume, lactate, carne, ouă, fructe, până la preparate alimentare diverse sau conserve. În urma unui sondaj realizat în cadrul comunității de producători care vând pe www.malltaranesc.ro a rezultat că peste 42% dintre ei au simțit că internetul i-a ajutat să susțină numărul de comenzi pe perioada pandemiei, peste 80% dintre ei considerând că o prezență pe internet i-ar ajuta în continuare să-și facă produsele cunoscute.

Patria Credit susține fermierii din România si prin Fundația Patria, ce derulează trei proiecte importante:
•Crescătoria de afaceri, care popularizează practici agricole, know how și digitalizare;
•Fermier pentru fermier – care facilitează mentoratul noii generații de fermieri prin susținere de către fermierii care au afaceri deja mature; și
•Voluntariat rural, prin care își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța susținerii reciproce în comunitățile rurale și strângerea legăturilor dintre rural și urban.

You Might Also Like

FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”

TAGGED: agricultura, Patria Credit, agricol, Patria Bank, Mall Țărănesc, Raluca Andreica, microfinantare, producatori agricoli, banca, IFN, afaceri
Gabriela Dinu 26/08/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article FOTO. Clienții ING Bank sunt vizați de o campanie de phishing ce datează de câteva luni. Cum te ferești de phishing și vishing
Next Article În primele 6 luni, profitul Alpha Bank a ajuns la 10,6 milioane euro, iar acordarea de credite ipotecare a crescut cu aproape 60%
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

FOTO. BNR scrie istorie și lansează prima monedă colorată din România

9 ore ago

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

o zi ago

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

2 zile ago

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?