Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Executarea silită în ceasul al 13-lea. Alexandru Păunescu: În cadrul CSALB se pot găsi formule de eșalonare a datoriei, se poate obține o diminuare a costurilor pentru motive medicale sau sociale justificate și chiar se poate suspenda executarea silită
Share
Notification Show More
Latest News
Inteligenta artificială nu-ți plătește rata la bancă, dar te poate ajuta în alte moduri. Ce spun Daniel Nicolaescu (Raiffeisen Bank) și Dan Cristea (BCR) în podcastul CSALB moderat de jurnalistul Cornel Dinu
Interviuri Stiri de top
Top 10 lucruri pe care BT nu ți le va cere niciodată. Cum recunoști o tentativă de fraudă bancară la telefon sau pe e-mail
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: 6 din 10 angajați români se tem pentru stabilitatea locului de muncă până la pensie
Stiri de top
Adelina Ionescu, Legal Director Garanti BBVA: „Echipa juridică, un partener care susține cultura organizațională prin implicare strategică”
Interviuri Stiri de top
Ce rezultate a consemnat Banca Transilvania în primul semestru din 2025 și pe ce s-a concentrat, ”în condițiile unei piețe cu un ritm mai lent față de anii precedenți, precum și a unui mediu macroeconomic provocator”, așa cum puncteză Ömer Tetik
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Executarea silită în ceasul al 13-lea. Alexandru Păunescu: În cadrul CSALB se pot găsi formule de eșalonare a datoriei, se poate obține o diminuare a costurilor pentru motive medicale sau sociale justificate și chiar se poate suspenda executarea silită
Stiri de top

Executarea silită în ceasul al 13-lea. Alexandru Păunescu: În cadrul CSALB se pot găsi formule de eșalonare a datoriei, se poate obține o diminuare a costurilor pentru motive medicale sau sociale justificate și chiar se poate suspenda executarea silită

Gabriela Dinu
Last updated: 29/09/2021 10:39
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
Alexandru Păunescu: Consumatorii trebuie să știe că este foarte dificilă atât acceptarea negocierii de către bancă, cât și concilierea în sine, dacă au început demersurile de executare silită.
SHARE
Alexandru Păunescu: Consumatorii trebuie să știe că este foarte dificilă atât acceptarea negocierii de către bancă, cât și concilierea în sine, dacă au început demersurile de executare silită.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit în anii 2020 și 2021, din partea unor consumatori împotriva cărora s-a început procedura de executare silită, peste 130 de cereri de negociere cu banca. Cu toate că băncile se aflau deja în faza de recuperare a sumelor neachitate de către consumatori, ceea ce limitează posibilitatea părților de a negocia prin intermediul CSALB, în 5 situații diferite acestea au acceptat să intre în conciliere, potrivit unui comunicat  de presă al Centrului.

Contents
Recomandările CSALB:Informații utile:

Toate cele 5 dosare au avut ca soluție acceptarea de către bancă a unor angajamente de plată, sistarea popririlor și suspendarea executării silite imobiliare, la care s-a adăugat obligația de achitare a cheltuielilor de executare din partea consumatorilor.

“Faptul că există câteva excepții în care băncile au intrat în dialog cu consumatorii chiar și în situația în care s-a ajuns la executare silită, arată că și în al 13-lea ceas se pot găsi soluții amiabile de conciliere în relația dintre cele două părți. Cu toate acestea, consumatorii trebuie să știe că este foarte dificilă atât acceptarea negocierii de către bancă, cât și concilierea în sine, dacă au început demersurile de executare silită. Unul dintre motive este că în relația consumator-bancă a intervenit și executorul. Astfel, angajamentele de plată trebuie propuse executorului, iar apoi trebuie validate de către bancă. În plus, intervin și cheltuielile de executare de care consumatorul trebuie să țină cont, chiar dacă demersul făcut prin intermediul CSALB este gratuit pentru el. Noi am recomandat băncilor să accepte astfel de cereri de negociere, mai ales dacă demersurile de executare silită sunt la început. Important este să nu se mai ajungă la poprirea conturilor sau la vânzarea bunurilor. Sau, chiar dacă se ajunge la poprire, părțile să găsească o formulă pentru un angajament de plată. Băncile pot accepta astfel de formule amiabile pentru reintrarea într-un grafic de plată a ratelor din partea consumatorilor, deoarece aceste demersuri de executare silită durează mult și sunt costisitoare pentru ambele părți aflate în litigiu. În cadrul CSALB se pot găsi formule de eșalonare a datoriei, se poate obține o diminuare a costurilor pentru motive medicale sau sociale justificate și chiar se poate suspenda executarea silită”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Recomandările CSALB:

Consumatorii nu trebuie să întârzie achitarea ratelor la credite cu mai mult de 90 de zile, deoarece în acel moment creditul este adus la scadență anticipată, iar banca poate să înceapă demersurile de recuperare a creanței sale.
• Consumatorii trebuie să inițieze dialogul cu banca sau să se adreseze CSALB până la termenul de 90 de zile de neplată a ratelor.
• În termenul de 90 de zile consumatorii nu trebuie să evite încercările băncilor de a-i contacta. După cele trei luni de neplată, consumatorul nu mai poate plăti creditul în rate, ci este dator cu toată suma restantă către bancă. În plus, eventualele dobânzi penalizatoare calculate în timpul perioadei de 90 de zile sunt mult mai mici decât sumele care vor fi datorate ulterior.
• Consumatorii trebuie să fie atenți cine sunt creditorii. De multe ori băncile nu au calitate de creditori, chiar dacă ele sunt cele care aplică efectiv măsura popririi pe conturi. Dacă banca nu are calitatea de creditor (este doar terț poprit), dar consumatorul are conturi deschise la banca respectivă, acesta nu trebuie să facă demersuri în raport cu banca, ci cu creditorul care a dispus înființarea popririi (ANAF, de exemplu). Banca are obligația să instituie/aplice poprirea asupra conturilor, altfel fiind obligată să plătească suma respectivă către creditori din fondurile proprii.

Informații utile:

• După cele 90 de zile de întârziere datoria poate fi vândută de creditor către firme de recuperare a creanțelor, situație în care dispare posibilitatea soluționării prin intermediul CSALB, deoarece negocierea poate avea loc doar în relație cu entități supravegheate, monitorizate și reglementate/autorizate de Banca Națională a României.
• Dacă creanța ajunge la un executor judecătoresc, vor fi demarate demersurile de executare silită: se va pune poprire pe conturi și salarii și/sau se va recurge la executare silită mobiliară sau imobiliară (în funcție de bunurile debitorului și/sau de garanțiile care s-au constituit).
• Executorul judecătoresc va imputa consumatorului cheltuielile efectuate pentru demersuri precum: colectarea informațiilor referitoare la bunurile urmăribile din patrimoniul consumatorului, notificări, somații, adresele trimise către bănci pentru înființarea popririi, cheltuieli de transport, onorariul executorului/avocatului/experților desemnați în dosar etc.
• Întârzierea plății ratelor atrage un efort de plată mai mare: odată cu executarea silită, salariul poate fi reținut în proporție de o treime. Dacă sunt mai mulți creditori se poate ajunge chiar la reținerea a 50% din venituri, în timp ce alte sume pot fi reținute în proporție de 100%.

You Might Also Like

Inteligenta artificială nu-ți plătește rata la bancă, dar te poate ajuta în alte moduri. Ce spun Daniel Nicolaescu (Raiffeisen Bank) și Dan Cristea (BCR) în podcastul CSALB moderat de jurnalistul Cornel Dinu

Top 10 lucruri pe care BT nu ți le va cere niciodată. Cum recunoști o tentativă de fraudă bancară la telefon sau pe e-mail

Studiu Raiffeisen Bank: 6 din 10 angajați români se tem pentru stabilitatea locului de muncă până la pensie

Adelina Ionescu, Legal Director Garanti BBVA: „Echipa juridică, un partener care susține cultura organizațională prin implicare strategică”

Ce rezultate a consemnat Banca Transilvania în primul semestru din 2025 și pe ce s-a concentrat, ”în condițiile unei piețe cu un ritm mai lent față de anii precedenți, precum și a unui mediu macroeconomic provocator”, așa cum puncteză Ömer Tetik

TAGGED: creante, firme, conturi, cont, ANAF, consumatori, Alexandru Paunescu, credite, poprire, banci, CSALB, banca, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, executare silita
Gabriela Dinu 29/09/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Totul despre #PNRR. Țintele importante pe care trebuie să le atingem până în 2026. Cristian Ghinea, arhitectul Planului: Este al 20-lea plan aprobat, deci nu ultimul. PNRR-ul României are calificativul maxim A la 10 criterii și B la unul singur. La fel ca planurile Franței sau Germaniei
Next Article Depozitul TBI Bank pe 15 luni, cu dobândă de 4%, opțiunea preferată de economisire în 2021. Lukas Tursa: suntem atenți la nevoile clienților și oferim o dobândă excelentă, posibilă datorită operațiunilor noastre eficiente și simple
- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Inteligenta artificială nu-ți plătește rata la bancă, dar te poate ajuta în alte moduri. Ce spun Daniel Nicolaescu (Raiffeisen Bank) și Dan Cristea (BCR) în podcastul CSALB moderat de jurnalistul Cornel Dinu

17 ore ago

Top 10 lucruri pe care BT nu ți le va cere niciodată. Cum recunoști o tentativă de fraudă bancară la telefon sau pe e-mail

19 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: 6 din 10 angajați români se tem pentru stabilitatea locului de muncă până la pensie

2 zile ago

Adelina Ionescu, Legal Director Garanti BBVA: „Echipa juridică, un partener care susține cultura organizațională prin implicare strategică”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?