In primul semestru din 2012, Banca Comerciala Carpatica a inregistrat un profit brut de 11,96 mil. lei. In perioada similara a anului 2011, banca a consemnat o pierdere bruta de 8,39 mil lei. Activele totale ale bancii au crescut cu 35,45% fata de 31.12.2011, de la 3.870,27 mil. lei la 5.242,35 mil. lei la 30.06.2012.
Activitatea de creditare si-a continuat cresterea inceputa in anul 2011. Astfel, in primul semestru 2012 creditele noi acordate persoanelor fizice au avansat cu 51,5% fata de perioada similara a anului precedent, de la 23,52 mil lei, la 35,64 mil lei, iar cele acordate persoanelor juridice de la 122,8 mil lei la 30.06.2011, la 270,4 mil. lei la 30.06.2012, respectiv cu 120%. Soldul net al creditelor a crescut cu 9% fata de 31.12.2011, de la 1.061 mil. lei la 1.157 mil. lei.
Depozitele clientelei nebancare au cunoscut o crestere cu 1,8% comparativ cu 31.12.2011, de la 2.171 mil. lei, la 2.211 mil. lei.
La 30 iunie 2012, solvabilitatea bancii se situa la 11,25%, iar raportul credite acordate /depozite atrase avea valoarea de 0,588.
In primul semestru al anului 2012, Banca Comerciala Carpatica si-a concentrat eforturile in vederea fidelizarii clientilor, prin imbunatatirea calitatii serviciilor, dar si prin dezvoltarea portofoliului de produse destinate atât clientilor persoane fizice, cât si clientilor persoane juridice.
in primele 6 luni, Banca a imbunatatit oferta de produse prin lansarea:
– Cardul Mastercard cu display destinat companiilor, un produs inovativ pe piata bancara romaneasca, care asigura accesul la aplicatia de Internet Banking a bancii – BCC e-Smart
– Creditul ACUM destinat persoanelor juridice pentru finantarea nevoii de capital de lucru acordat pe termen foarte scurt, pentru asigurarea necesarului de finantare generat de decalajul dintre momentul efectuarii platilor prin ordin de plata si termenul de incasare a acestor plati aflate in circuitul de decontare in conturile deschise la Banca
– Creditul pentru nevoi medicale destinat persoanelor fizice.
Pentru a veni in sprijinul clientilor prin accesul facil la serviciile oferite de banca, Banca Comerciala Carpatica a lansat in luna mai 2012 platforma online www.carpaticaonline.ro, un microsite care prezinta informatii despre serviciul de Internet Banking – BCC e-Smart, precum si aplicatia Mobile Token care are aceleasi functii ca si dispozitivul digipass sau cardul Mastercard e-Smart.
Ca o recunoastere a eforturilor bancii de a satisface nevoile clientilor prin produse si servicii de calitate, banca a primit in cadrul celei de-a II – a editii a Forumului National de Agricultura Premiul pentru adaptarea continua a produselor destinate agriculturii la nevoile clientilor, iar in cadrul celei de-a XIII-a editii a Cards Forum & New Banking Technologies, Premiul pentru impunerea celor mai moderne tehnologii in industria cardurilor.
Incepand cu 01 ianuarie 2012, Banca Comerciala Carpatica intocmeste situatiile financiare conform Standardelor Internationale de Raportare Financiara (IFRS)
La 30.06.2012 banca avea un numar de 152 unitati din care: 57 de sucursale, 79 agentii si 16 puncte de lucru. Deasemenea, functionau 232 ATM-uri si 33 ASV-uri.