Revolut marchează a cincea aniversare în România, prima sa piață după numărul de clienți retail și a doua ca mărime la nivel global, după Regatul Unit, potrivit unui comunicat de presă.
Revolut are acum peste 2,8 milioane de clienţi retail, în România.
În prezent banca are depozite în valoare de 550 de milioane de euro. Creditarea a fost lansată de mai puţin de un an şi până în prezent au fost date împrumuturi în lei echivalând 90 milioane de euro. Rate de credite neperformante este sub media pieţei, dar banca nu a oferit o cifră.
În ultimele 12 luni, clienţii români au efectuat 236 de milioane de tranzacţii cu cardul şi au depozitat în conturile lor Revolut mai mult de jumătate de miliard de euro.
Revolut vrea să lanseze prima sucursală din România în 2024
De altfel, Revolut vrea să lanseze o sucursală în România în primul trimestru din 2024 şi vizează top 10 al băncilor după active, respectiv top 3 după numărul de clienţi, a declarat, miercuri, pentru Agerpres, Gabriela Simion, general manager sucursala Revolut România.
„Ca active probabil că vom fi în top 10. Ca număr de clienţi vom fi în top 3, dar ca active ţinând cont că am început partea de creditare nu ne putem compara cu o instituţie financiară care face acest lucru de 25 de ani. Cred că vom reuşi să ne situăm în top 10….Noi vom continua cu acest model full digital. Din punctul acesta nu se va schimba nimic. Se va schimba din punct de vedere al procesării plăţilor, din punct de vedere al unor produse şi servicii pentru că va exista un mix de produse care vor fi oferite de sucursala locală, produse care vor fi oferite în continuare de banca din Lituania şi produse trading care vor fi oferite de grup. În continuare vom avea acest ecosistem de produse şi servicii, iar din ele vom lua anumite produse şi le vom localiza. De exemplu, contul curent cu IBAN şi cu plăţile, acesta vor fi locale”, a spus Gabriela Simion.
Contribuția Revolut la dezvoltarea unei economii digitale pe plan local
Având în vedere popularitatea tot mai mare a băncii digitale în România, Revolut atinge astăzi o rată ridicată de adoptare în rândul populației active pe piața locală (34%) și o bază de clienți puternică în principalele orașe din țară:
● București – peste 540.000+ clienți
● Iași – 100.000 clienți
● Cluj-Napoca – 92.000 clienți
● Timișoara – 75.000 clienți
● Constanța – 68.000 clienți.
Care este profilul clientului Revolut retail din România?
Este un bărbat care locuiește într-un oraș mediu sau mare, aparținând segmentului 25-44 de ani (52%), care efectuează cel puțin 144 de tranzacții pe an cu Revolut pentru a plăti bunuri și servicii necesare zi de zi sau pentru a achita facturi la utilități, servicii turistice, servicii de transport, divertisment. Un client român mediu a cheltuit peste 3.610 de euro cu Revolut în ultimele 12 luni și, în aceeași perioadă, suma totală cheltuită cu Revolut de către clienții locali a crescut cu 15% față de anterioarele 12 luni .
În timp, modul de utilizare a aplicației și cardurilor Revolut a evoluat de la cel al unui serviciu folosit de clienții români mai ales în timpul vacanțelor și călătoriilor în străinătate la cel de cont bancar principal utilizat pentru nevoile zilnice de gestionare a banilor și a bugetului personal. În primele 10 categorii de comercianți, după volumul total de plăți efectuate cu Revolt în ultimul an, se regăsesc: magazinele alimentare și supermarketurile, cafenelele și restaurantele, benzinăriile, spațiile de cazare (hoteluri, moteluri), lanțurile fast-food, magazinele de articole vestimentare, mărfurile generale, magazinele de electronice, agențiile de turism, utilitățile.
Toate aceste categorii de comercianți au totalizat plăți de peste 1,7 miliarde de euro efectuate de utilizatorii Revolut pe piața locală, demonstrând contribuția puternică a super-aplicației financiare la consolidarea unei economii digitale (cashless) în România.
Gabriela Simion, General Manager sucursala Revolut România, a declarat: „Am evoluat, în acești ani, de la cardul de călătorie preferat la o super aplicație financiară globală. Am construit un întreg ecosistem financiar cu un cont bancar la baza acestuia, pentru a ajuta clienții să obțină cât mai mult de la banii lor. Pe măsură ce am trecut la nivelul următor, acela de bancă digitală, am contribuit la incluziunea financiară a sute de mii de clienți care anterior nu aveau acces la servicii bancare.
Azi, clienții preferă Revolut pentru că au mai mult control asupra banilor lor, atât asupra celor care intră în cont, cât și asupra cheltuielilor, economiilor sau investițiilor. Cu doar câteva apăsări de ecran, clienții noștri se pot baza pe noi pentru activități de bază, precum plata chiriei, achitarea facturilor și a taxelor la operațiuni care implică o decizie mai profundă sau mult mai incitante (cum să pună bani deoparte, cum să își crească bunăstarea financiară, cum să cheltuiască și să economisească, totodată, când călătoresc).
Le suntem recunoscători celor aproape 3 milioane de clienți români pentru încrederea arătată și pentru că ne ajută să dovedim că Revolut a reușit cu adevărat să provoace o revoluție în industria financiar-bancară, mai ales în privința modului în care oamenii se raportează zi de zi la banii lor.”
Andrius Biceika, Deputy CEO și membru al echipei manageriale Revolut Bank UAB, a declarat: ”România este una dintre piețele de bază pentru Revolut, nu doar în regiunea Europa Centrală și de Est, ci și în Spațiul Economic European (SEE). Le mulțumim clienților români pentru încrederea pe care ne-o arată și suntem hotărâți să le oferim și mai multe servicii financiare. Obiectivul nostru nu este doar acela de genera schimbări în industria financiar-bancară, dar și să creștem prezența tehnologiei noastre avansate în digital banking pe piața regională, ajutând economia României să devină mai competitivă, iar consumatorii să obțină cât mai mult de la banii lor.”
Peste 244.000 de adolescenți au cont Revolut
În România, peste 244.000 de clienți au un cont Revolut <18, iar alocația medie lunară este de 10 euro/ utilizator. Părinții pot stabili sarcini și provocări constând în diferite sarcini pe care copiii trebuie să le îndeplinească, cele mai populare fiind – să plimbe câinele, să-și păstreze dormitorul curat, să citească în fiecare zi sau să învețe pe Duolingo. Recompensa medie virată de părinți pentru îndeplinirea unei sarcini variază între 3 și 12 euro, în funcție de nivelul de dificultate și de importanța acordată de părinte.
Și antreprenorii români beneficiază de Revolut Business
Din mai 2022, și antreprenorii români beneficiază și de expertiza internațională în plăți și digital banking oferită de super aplicația financiară. Revolut Business a lansat inițial o ofertă de 4 planuri financiare pe piața locală, incluzând contul IBAN în moneda locală. În doar 12 luni, numărul clienților B2B s-a triplat (începând cu 30 aprilie 2023 față de 30 aprilie 2022). Mii de companii de pe piața locală, de toate nivelurile și sectoarele, s-au alăturat până acum Revolut Business, un instrument eficient pentru gestionarea integrată a cheltuielilor, plăților, cardurilor și conturi în mai multe valute: totul într-o singură aplicație.