Într-un context economic cu provocări multiple, Alpha Bank Romania a rămas același partener de încredere al clienților săi și al economiei românești, consolidându-și în același timp poziția pe piață, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.
Portofoliul de credite a înregistrat un avans de 10% până la 3,02 miliarde de euro expunere netă față de aceeași perioadă a anului trecut, creștere susținută în special de finanțarea persoanelor juridice – atât companii mari, cât și IMM-uri. Pe baza unei activități comerciale puternice și a unei gestionări eficiente a riscurilor, profitul net a ajuns la 23 milioane de euro. Activele totale ale băncii au ajuns la finalul primului semestru la 4,35 miliarde euro, crescând cu 9% față de perioada similară a anului anterior.
Creștere de 39% a creditelor noi acordate IMM-urilor
În primul semestru al anului, Alpha Bank Romania a desfășurat o activitate comercială puternică, impulsionată de creșterea creditării IMM-urilor și de activitatea din zona companiilor mari. Cu o echipă de corporate banking experimentată, banca pune la dispoziția clienților săi produse și servicii complexe, create în funcție de specificul domeniului de activitate al companiilor. Astfel, Alpha Bank Romania și-a consolidat poziția pe piața creditelor sindicalizate și a finanțărilor structurate, intensificând activitatea pe cele două segmente. Stocul de credite acordate companiilor mari a înregistrat un avans anual de 18%, cu accent crescut pe finanțarea proiectelor sustenabile.
Alpha Bank Romania a continuat să participe activ la toate programele derulate de Guvernul României destinate dezvoltării mediului de afaceri: IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Prod, Garant Construct, Rural Invest, Innovation, Femeia Manager și Start-Up Nation. De asemenea, Alpha Bank Romania oferă fermierilor finanțări pe baza subvențiilor de la Agenția de Plăti și Intervenție pentru Agricultură (APIA), în cadrul Schemei de plată unică pe suprafață (SAPS).
Volumul creditelor noi acordate IMM-urilor în semestrul 1 al anului 2023 a înregistrat o creștere de 39% față de aceeași perioadă a anului trecut, marcând cea mai bună performanță din ultimii 12 ani. În luna mai, pentru a susține mediul antreprenorial local și pentru diversificarea portofoliului de produse existent, Alpha Bank Romania a lansat un nou produs de creditare dedicat IMM-urilor – Creditul pentru nevoi generale de afaceri, pentru accesarea căruia nu sunt necesare documente justificative.
Volumul plăților procesate s-a majorat cu 29%
În zona soluțiilor de plată pentru comercianți, banca și-a consolidat poziția de jucător de top, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce atingând un nivel istoric, în creștere cu 29% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Alpha Bank Romania a continuat să investească în transformarea digitală, atât pentru a oferi o experiență digitală superioară clienților, cât și pentru automatizarea și digitalizarea proceselor interne. Astfel, clienții persoane fizice își pot deschide cont la Alpha Bank Romania 100% online, fără video-interviu, prin intermediul platformei de digital onboarding. Platforma tehnică ce susține întregul proces integrează cele mai avansate tehnologii privind identificarea persoanelor la distanță cu ajutorul elementelor biometrice, iar contul poate fi deschis oricând, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.
În luna iunie, Alpha Bank Romania a lansat, împreună cu Groupama, o versiune extinsă pentru asigurarea de călătorie ”Travel all Seasons”, produsul oferind suport medical la distanță, prin serviciul de telemedicină ÎntreabăMedic. Noua variantă a asigurării aduce extinderi în acoperirea riscurilor aferente practicării sporturilor de sezon și acoperiri valabile inclusiv pentru călătoriile pe teritoriul României. Totodată, au fost extinse beneficiile pentru membrii familiei asiguratului, aceștia putându-se bucura de acoperirile alese, chiar dacă nu călătoresc împreună.
De asemenea, au fost deschise șase noi centre Gold în București, Galați, Bacău, Râmnicu Vâlcea și Constanța, rețeaua dedicată membrilor Alpha Gold Personal Banking ajungând la 28 de centre. Totodată, Alpha Bank România a continuat să sprijine cultura și implicarea în comunitate fiind partener al Bursei de Spectacole și al Programului de Voluntariat și la cea de-a 30-a ediție a Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS). De asemenea, banca a continuat să promoveze creșterea educației financiare prin implicarea într-o serie de programe adresate mediului preuniversitar.