BRD este parte a Societe Generale și nu vom comenta zvonurile din piață, a spus, astăzi, Maria Rousseva, CEO BRD, în deschiderea sesiunii de întrebări, după conferința de prezentare a rezultatelor financiare, anticipând principala preocupare a jurnaliștilor prezenți.
Maria Rousseva și-a prezentat opinia amintind de „elefantul din cameră”: presupusa vânzare a sucursalei BRD din România. “Aş vrea să mai discut un subiect pe care cumva îl consider elefantul din cameră, aşa cum s-ar spune. Vreau să anticipez puţin întrebările înainte să le adresaţi. Este legată de acest zvon răspândit în presă privind intențiile companiei mamă Societe Generale de a vinde BRD. Este foarte clar, ca manager al unei companii listate la bursă, că trebuie să fim extrem de responsabili cu cumunicarea, să fim atenți la ce, cum și cui comunicăm. Trebuie să informăm în mod egal toți stekeholderii.
Vreau să insist că BRD este parte din Societe Generale şi nu comentează aceste zvonuri de pe piaţă. Mai ales acest tip de zvonuri“, a completat oficialul BRD.
De altfel, pe parcursul întrebărilor, dna Rousseva le-a vorbit jurnalistilor despre imaginea actuală a BRD.
„Imaginea BRD este una foarte bună: suntem o bancă mare, în creștere, pe o piață în creștere. Rezultatele noastre financiare vin pe baza unor date solide și nu sunt obținute ‘din noroc’. Suntem foarte confortabili cu cine suntem, cu ceea ce le oferim clienților și cu ambițiile noastre pentru viitor”, a subliniat Maria Rousseva.
Vorbind despre poziția băncii în TOP 3 după numărul activelor, oficialul BRD aținut să precizeze că nu se teme de concurență, fiind un lucru evident într-un mediu de business, iar banca urmărește o creștere organică.
BRD are aceeași țintă: locul III pe piața bancară
Mai mult, oficialul declară că banca are aceeași țintă, locul 3 pe piața bancară, mai ales după rezultatele excelente de anul trecut prin care au demonstrat că încă este loc pentru a crește organic ( cota de piață pe creditare a crescut cu 0,5%).
„Suntem pe o piaţă competitivă, suntem într-o competiţie, iar ceea ce ne dorim este să-i facem pe clienţii noştri fericiţi. Bineînţeles că o competiţie puternică ne obligă să devenim mai buni şi vedeţi aceste dezvoltări legate de partea digitală. Toate acestea sunt provocate tocmai pentru că suntem în copetiţie şi concurenţă nu doar cu băncile ci şi cu alte companii. Competiţia poate fi văzută ca o provocare, dar eu zic că este una pozitivă pentru că ne ajută să ne îmbunătăţim şi să creştem. Deci nu există nicio problemă atunci când suntem într-o concurenţă sau competiţie cu cineva. Competiţia este un lucru normal”, a comentat Maria Rousseva în cadrul conferinței de presă susținută la Hotel Marmorosch, fost sediu al BRD.
De altfel, oficialul a precizat în cadrul conferinței de presă că dorința băncii este să păstreze atât profitabilitatea cât și cota de piață.
Taxa pe bănci va costa BRD între 100 și 120 milioane de lei
Întrebați de jurnaliști dacă banca a calculat costurile privind taxa pe bănci din 2024, oficialii BRD susțin că se vor plăti între 100 și 120 milioane de lei. Reamintim că taxa se va plăti suplimentar față de impozitul pe profit.
Reamintim că astăzi BRD și-a anunțat rezultatele financiare. Banca a realizat un profit record de 1,63 miliarde lei, în creștere cu 27% față de 2022 (profit de 1,28 mld lei.), datorat unor rezultate excepționale pe componenta creditare. Oficialii au precizat că investițiile în digitalizare au fost mari, de 50 mil. euro, în 2023, iar acest lucru se regăsește în creșterea companiei, generând venituri în creștere.
Activele totale ale băncii se ridicau, la sfârșitul lunii decembrie 2023, la 81,4 miliarde lei, în creștere de la 71,5 mld lei.
La nivel de grup, BRD a realizat un profit în crestere cu 24% fata de anul precedent, ajungând la 1.656 milioane lei – un nivel record, după cum precizează compania.