OTP Bank România raportează o dezvoltare susținută în zona serviciilor bancare digitale în 2023, care includ performanțe record pentru vânzările online și îmbunătățiri semnificative ale experienței digitale pentru clienții persoane fizice. Prin urmare, a fost un an de referință, care evidențiază un capitol esențial în dezvoltarea băncii într-un context în continuă evoluție al industriei bancare, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.
Premisele evoluției din acest an se regăsesc în promovarea unei culturi digitale în cadrul întregii organizații, ceea ce a făcut posibilă trecerea de la o abordare individuală a activității echipelor la o abordare integrată și colaborativă. Această strategie a facilitat apoi adoptarea serviciilor digitale la o scară mult mai mare în cadrul organizației. Un element cheie în obținerea acestui rezultat a fost activitatea echipei de ambasadori digitali, care a extins procesul de vânzări online în 40% din sucursalele din întreaga rețea națională.
„Am identificat o nevoie tot mai mare a cliențiilor noștri pentru soluțiile bancare 100% digitale și ne-am angajat să răspundem acestei nevoi. Rezultatele foarte bune înregistrate în 2023, sunt o urmare a eforturilor echipei de Digital pentru îmbunătățirea procesului de deschidere online a conturilor și a ofertei de servicii online. În continuare, orientarea către client rămâne esențială pentru dezvoltarea acestui tip de servicii, împreună cu găsirea echilibrului necesar între inovație și considerentele etice, ce țin de securitate și siguranța online”, a declarat Constantin Mareș, Director General Adjunct al OTP Bank România, Divizia Digitală.
Angajamentul băncii pentru soluții bancare 100% digitale s-a reflectat în îmbunătățirea continuă a procesului de deschidere online a conturilor, precum și a ofertei de servicii digitale. Introducerea unei interfețe prietenoase și intuitive pentru înregistrarea online a răspuns nevoilor urgente ale clienților, oferindu-le o experiență digitală completă și rapidă. De asemenea, verificarea securizată a identității clienților permite acum acces la întreaga gamă de servicii de Internet & Mobile banking, disponibile non-stop.
Campaniile dedicate deschiderii de conturi online au susținut și mai mult acest avans digital, peste 35% din totalul conturilor deschise în timpul acestor campanii fiind realizate online.
În plus, OTP Bank a consemnat o creștere de 56% a ratei de activare digitală și de utilizare a soluțiilor de internet și mobil, comparativ cu acum doi ani. Aplicația SmartBank a fost actualizata cu o interfață inovatoare, mai prietenoasă și personalizabilă în funcție de nevoile clienților, îmbunătățind astfel semnificativ experiența clienților în utilizarea serviciilor bancare mobile.
Mai mult decât atât, pe măsură ce soluțiile digitale devin tot mai accesibile, peste 63% dintre clienții OTP Bank au semnat contracte pentru serviciile de Internet & Mobile Banking, ceea ce a stimulat o creștere de 81% a tranzacțiilor în RON și de 93% a tranzacțiilor în EUR prin intermediul serviciilor de Internet & Mobile Banking. De asemenea, scorurile de rating pentru aplicațiile mobile ale băncii au atins valori istorice de 4,5, respectiv 4,9 pentru App Store și Google Play.
Eforturile de transformare digitală ale băncii nu au trecut neobservate, OTP Bank primind distincții importante, precum:
• „Cea mai bună performanță în mobile banking – Cel mai mare număr de tranzacții” și „Cea mai bună performanță în internet banking – Cota de clienți corporativi”, acordate de Finmedia
• „Cel mai bun flux în categoria Online Onboarding”, acordat de Finnoconsult
• „Dream Solution Category for the „ideal bank”, recunoaștere specială online onboarding Journey
• OBR este una dintre „Top 3 bănci digitalizate din România”, potrivit Finnoscore.
OTP Bank România își menține angajamentul de a atrage noi clienți online prin campanii și proiecte inovatoare, continuând să îmbunătățească experiența digitală a clienților. Menținerea unei comunicări transparente și eficiente cu clienții este o prioritate, iar eforturile băncii sunt concentrate către crearea unei experiențe bancare digitale calitative.