Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu: Elementul-cheie pentru o afacere de succes constă în folosirea potenţialului de date disponibile
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > BusinessInfo > Studiu: Elementul-cheie pentru o afacere de succes constă în folosirea potenţialului de date disponibile
BusinessInfo

Studiu: Elementul-cheie pentru o afacere de succes constă în folosirea potenţialului de date disponibile

bankingnews.ro
Last updated: 22/09/2016 13:32
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

Microsoft, prin compania de strategie globală şi consultanţă de specialitate Keystone Strategy, a publicat rezultatele primului proiect de cercetare extensiv, care cuantifică diferența dintre companiile lideri în utilizarea de date (data leaders) şi cele care sunt mai puțin mature în utilizarea acestora (data laggers).

Studiul a fost realizat de profesorii Marco Iansiti şi Karim Lakhani de la Harvard Business School.

În plus, Microsoft lansează instrumentul de autoevaluare Data and Analytics Maturity Model. Acesta este un prim pas important în sprijinul companiilor care doresc să îşi evalueze propriul nivel de performanță în utilizarea datelorşi să descopere abordări noi, individualizate,pentru o îmbunătăţire a modului în care colectează, prelucrează, interpretează şi folosesc datele generate de activitatea companiei.

Într-o lume în care companiile se bazează pe date mai mult ca oricând, acum,pentru prima dată există rezultatefără echivoc care pot arătadimensiunea decalajului dintre companiile care folosesc și cele care nu folosesc datele la potențial maxim.De asemenea, acesta este şi primul studiu comprehensiv care reușește să măsoareimpactul transformării digitale asupra performanței în afaceri a companiilor care au o abordare și o strategie mature în ceea ce privește datele.
Surprinzător, studiul demonstrează că diferenţa dintre companiile de top şi cele cu performanțe medii nu este determinată de cheltuielile departamentului de IT. Studiul a descoperit o diferență neglijabilă în investițiile IT ca procent din venituri între lideri și „pluton” – mai puțin de 1 %.

Diferența este dată de o invenstiție strategică în date (ca bunuri) pentru a obține un impact maxim în afaceri, cât și demodul în care adoptarea tehnologiei și a utilizării datelor în sine a reușit să direcționeze către succes modelul operațional al unei companii. „Marea diferență o constituie faptul că tehnologia chiar merge mână în mână cu practica managerială pentru a genera decizii corecte”, spune Marco Iansiti, profesor la Harvard Business School.

Studiul a constatat că:
o „Data leaders” au un venit mediu net cu 4% mai mare decât „data laggers” (măsurat pe o medie de trei ani).
o „Data leaders” au marje brute cu 18% mai maridecât „data laggers” (măsurate pe o medie de trei ani).
o „Data leaders” obținun venit mediu pe angajat de 507.000$comparat cu 473.000$,cât câștigă „data laggers”.

Transformarea digitală și adoptarea unei strategii privind exploatareadatelor schimbă în mod direct felul în care o companie operează, adoptă decizii și poate modifica modelul de business și potențialul companiei către succes și dezvoltare.

Prin adoptarea digitalizării, integrarea unei strategii de date și de „intelligence” în procesele de business, o companie își poate schimba traiectoria de afaceri. Aplicând oviziunedigitalizatăcompaniile pot identifica noi oportunități în piață și pot deveni cele care iniţiaza trendurile disruptive.Prin noile modele de business companiiledobândesc valoare, se diferențiază de competitori și crează o experiență îmbunătățită pentru client, prin intermediul strategiilor digitale și de date, care dincolo de un act de eficiență devin un act de strategie.

Studiul a constatat că:

– Organizațiile care sunt „data leaders” stochează și gestionează peste 22 petabytes de date comparat cu „data laggers” care în medie gestionează doar 0.5 petabytes de date.
– Liderii colectează date din toate tipurile de surse, de la operațiuni, website, clienți, parteneri, dispozitive, până la surse publice de informație; aceste companii afirmă că platformele lor de date se diferențiază de cele ale competitorilor și că oferă un set consistent de indici actualizați care stau la baza luării deciziilor și realizării previziunilor în legătură cu afacerea lor, bazându-se pe date.

Astăzi transformarea afacerilor este inevitabilă datorită proliferării software-ului, tehnologiei cloud și a datelor. Odată ce o organizație adoptă digitalizarea, traiectoria performanței acesteia devine exponențială și accelerată, astfel încât devine extrem de dificil pentru companiile depășite să recâștige teren.

Pentru companiile a căror transformare digitală este în faza de debut, vestea bună este că nu trebuie să dezvolte tehnologia și platformele de date pe cont propriu. Acestea pot apela la resursele, platformele și serviciile de date disponibile deja încloud, la un cost minim și cu un ritm mult mai rapid de implementare, îmbunătățindu-și astfel propria traiectorie .

Barb Edson, Manager General Data Analytics and Internet of Things (IoT) for the Cloud și Enterprise Product Marketing Team la Microsoft, spune că tehnologia de astăzi este destul de matură încât companiile să poatăîncepe să vadă rezultate imediate. „Am văzut multe povești de succes ale unor companii care au aceleași caracteristici:sunt dispuse să facă încercări și să valideze concepte. Sunt dispuse să investească în parteneriate cu experți și să încerce noi tehnologii. Dorința de a încerca și adopta, chiar începând cu puțin și urmărind unde se află adevăratul impact,duce către succes.”

Există un set de pași inițiali pe care o organizație îipoate face în transformarea sa digitală, cât și înînțelegerea așteptărilor:
• Evaluarea capacității de folosire a datelor prin folosirea instrumentului de Data & Analytics Maturity Assessment
• Pregătirea pentru schimbări în modelul operațional și în strategia de business
• Construirea echipei
• Dezvoltarea unei culturi a datelor în companie

Despre studiu
Au fost supuse studiului 344 de companii mari din întreaga lume, studiul concentrându-se pe companii din limita superioară a pieței mijlocii, cu o medie de 6,000 de angajați și cu un profit de 3.4 miliarde $.
Au fost realizate interviuri însumând aproximativ 350 de ore, cu oameniîn poziții decizionale de business și tehnologie.

Participanții au fost selectați din toate zonele geografice și din toate industriile, de la retail la asigurări la industrii producătoare. Keystonea abordatsubiecte cheie precum investițiile în tehnologie și abordarea datelor în organizație, și a cercetat performanța reală de afaceri în vânzări și marketing, inginerie, operațiuni, financiar și alte funcții esențiale de afaceri.

You Might Also Like

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

UniCredit Leasing anunță noul parteneriat strategic de finanțare cu BYD. Roxana Bujor: Oferim clienților noștri acces rapid și convenabil la unele dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

În 2024, profitul Libra Internet Bank a scăzut cu aproape 15%, ca efect al taxei pe cifra de afaceri. Cum arată 2025? Cristina Mahika-Voiconi: Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri

Valentin Vancea, despre planurile de dezvoltare ale Patria Bank în 2025: Un an în care creșterea se bazează pe o fundație solidă de eficiență operațională, disciplină financiară și extindere comercială sănătoasă

TAGGED: Keystone Strategy, Marco Iansiti, Harvard Business School., cloud, date, IT, digitala, companii, business, Microsoft, Data and Analytics Maturity Model
bankingnews.ro 22/09/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Anca Dragu: de la 1 noiembrie, băncile vor putea folosi adeverințe de venit în format electronic pentru credite
Next Article Romanii cu credite in lei ar putea achita rate mai mici. ROBOR la 3 luni a atins minimul istoric de 0,70% pe an

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

5 zile ago

UniCredit Leasing anunță noul parteneriat strategic de finanțare cu BYD. Roxana Bujor: Oferim clienților noștri acces rapid și convenabil la unele dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață

o săptămână ago

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

2 săptămâni ago

În 2024, profitul Libra Internet Bank a scăzut cu aproape 15%, ca efect al taxei pe cifra de afaceri. Cum arată 2025? Cristina Mahika-Voiconi: Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?