Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: ANPC precizează ce înseamnă un trai rezonalbil în cazul unui debitor care intră în faliment personal
Share
Notification Show More
Latest News
Românii au tot mai puțină încredere unii în alții. BCR lansează campania „Ai încredere în tine” și vrea să reaprindă speranța
Stiri de top
Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România
Stiri de top
Datele oficiale ale BNR confirmă: ieșiri masive din rezerva valutară în luna mai. Guvernatorul BNR a explicat amploarea intervențiilor pentru apărarea cursului. Mugur Isărescu: Estimările din piață nu au greșit prea mult
Stiri de top
Raiffeisen Bank România a sărbătorit Ziua Copilului oferind cursuri gratuite de de inteligență artificială dedicate copiilor angajaților. Zdenek Romanek: ”În Raiffeisen Bank folosim proactiv tehnologiile AI și explorăm noi oportunități de a ne redefini și optimiza operațiunile”
Stiri de top
Dezechilibrele macroeconomice, securitatea cibernetică și legislația impredictibilă rămân cele mai mari amenințări pentru stabilitatea financiară, în 2025. BNR: riscurile sistemice rămân ridicate
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri pe scurt > ANPC precizează ce înseamnă un trai rezonalbil în cazul unui debitor care intră în faliment personal
Stiri pe scurt

ANPC precizează ce înseamnă un trai rezonalbil în cazul unui debitor care intră în faliment personal

Gabriela Dinu
Last updated: 21/01/2019 9:43
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Avand in vedere interesul manifestat in spatiul public privind procedura insolventei prsoanelor fizice, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) face o serie de precizari referitoare la „Criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil”, reglementare intrata recent în vigoare, odata cu publicarea sa in Monitorul Oficial.

Astfel, pornind de la scopul legii insolventei persoanelor fizice, si anume acela de a se institui o procedura pentru asigurarea redresarii situatiei financiare a debitorului, persoana fizica de buna-credinta, prin acoperirea intr-o masura cat mai mare a pasivului acestuia si descarcarea de datorii, au fost elaborate Criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil.
Trebuie precizat de la inceput ca, pentru a se redresa financiar si a se descarca de datorii, debitorul aflat in procedura de insolventa nu poate beneficia de venitul propriu in integralitatea sa.

S-a urmarit insa atingerea scopului social al legii, respectiv protejarea consumatorului pornind de la realitatile prezente, si anume ca, in majoritatea cazurilor, ca urmare a executarilor silite, debitorul are la dispozitie sume mai mici decat cele prevazute prinCriteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil.

De asemenea, trebuie avut in vedere faptul ca termenul de „trai rezonabil”, cuprins in „Criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil”, se refera strict la aplicarea procedurilor de insolventa a persoanlor fizice, acesta nefiind echivalent din toate punctele de vedere cu termenul de „trai decent”, deoarece se aplica unor persoane ale caror venituri sunt diminuate in urma executarilor silite si care, in cele mai multe dintre cazuri, au ajuns in situatia de insolventa în urma obtinerii unor imprumuturi cu un grad de risc ridicat fata de posibilitatile financiare initiale de care dispuneau inaintea contractarii acestora.

Valoarea cosului minim lunar de consum, stabilita de Comisia de insolventa la nivel central pe baza studiului realizat de catre reprezentanti ai Institutului National de Cercetari Economice al Academiei Romane „Costin C. Kiritescu”, Comisiei Nationale de Prognoza, Institutul de Cercetari pentru Calitatea Vietii al Academiei Romane, Institutului National de Statistica, Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Institutului National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale, reprezinta un minim garantat pentru cheltuielile necesare asigurarii existentei, un prag sub care nu se poate cobori.

Aceasta valoare minima reprezinta suma de bani din veniturile debitorului care nu poate fi oprita pentru plata datoriilor, deoarece ii este necesara pentru acoperirea cheltuielior indispensabile asigurarii traiului zilnic pentru sine si familia sa.

Articolele 8, 9, 10, 11, 12, 13 din Criteriile generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil prevad, in mod explicit, faptul ca la valoarea cosului minim lunar de consum se pot adauga, in functie de situatie si de specificul acesteia, si alte sume pentru:nevoile locative si plata utilitatilor; necestatile de transport; plata cheltuielilor profesionale absolut necesare exercitarii ocupatiei; sustinerea cursurilor de invatamant obligatoriu pentru debitor sau pentru persoanele carora acesta le asigura ori le datoreaza, in conditiile legii, intretinerea in mod curent; asigurarea unor tratamente medicale ca urmare a conditiilor de viata si angajamentelor asumate; indeplinerea obligatiilor legale sau conventionale de intretinere, s.a.m.d.

You Might Also Like

Războiul deschis de ANPC contra Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar afectează grav încrederea consumatorilor. Cum explică CSALB parcursul său și de ce consideră că ANPC dezinformează

De astăzi, IFN-urile nu mai pot practica dobânzi excesive. Legea care prevede plafonarea dobânzilor intră în vigoare, chiar și pentru creditele aflate în derulare

Paul Anghel, ANPC: Deţinătorul de card beneficiază de răspundere limitată pentru tranzacţii neautorizate, dacă a anunţat banca despre pierderea/furtul acestuia. Ce spun băncile și BNR

ANPC pierde definitiv primul proces cu băncile pe recalcularea ratelor la credite

Flavia Popa, BRD: Uneori se întâmplă ca discuțiile bilaterale dintre bancă și client să erodeze puțin încrederea. De aceea este nevoie de o a treia opinie, care vine de la CSALB

TAGGED: ANPC, debitori, insolventei prsoan elor fizice
Gabriela Dinu 21/01/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Scandalul ROBOR se mută în Parlament. Miza anului, schimbarea Guvernatorului
Next Article Consiliul Concurenţei: Nu au fost descoperite dovezi privind o posibilă înţelegere între bănci

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Războiul deschis de ANPC contra Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar afectează grav încrederea consumatorilor. Cum explică CSALB parcursul său și de ce consideră că ANPC dezinformează

4 luni ago

De astăzi, IFN-urile nu mai pot practica dobânzi excesive. Legea care prevede plafonarea dobânzilor intră în vigoare, chiar și pentru creditele aflate în derulare

7 luni ago

Paul Anghel, ANPC: Deţinătorul de card beneficiază de răspundere limitată pentru tranzacţii neautorizate, dacă a anunţat banca despre pierderea/furtul acestuia. Ce spun băncile și BNR

8 luni ago

ANPC pierde definitiv primul proces cu băncile pe recalcularea ratelor la credite

11 luni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?