Calin Rangu, director adjunct directia supraveghere integrata ASF, a declarata ca institutia se canalizeaza si spre protectia consumatorilor si doreste „solutionarea petitiilor, prin analiza aspectelor sesizate de consumatorii de servicii financiare in vederea identificarii si eliminarii deficientelor si a practicilor incorecte din activitatea entitatilor supravegheate, precum si prevenirea perpetuarii acestora prin actiuni reactive specifice”.
Cu alte cuvinete, ASF afirma raspicat: contractele de asigurari contin si ele clauze abuzive, tot mai des!
In loc sa „stai sub o umbrela”, sa te simti asigurat si protejat de contractul si decizia luata, ASF atrage atentia ca unele companii te pot pacali.
„ASF a inclus in procesul sau de reorganizare organizationala infiintarea de la 01 ianuarie 2015 a directiei protectia consumatorilor care asigura protejarea si apararea drepturilor si intereselor consumatorilor impotriva practicilor neloiale, abuzive si frauduloase, precum si educarea si promovarea increderii in serviciile, produsele si instrumentele financiare specifice pietelor nebancare, conform practicii europene de definire a conceptului de business conduct”, a declarat Calin Rangu, la cea de-a doua editie a Conferintei Europene privind Protectia Consumatorului in Serviciile Financiare.
2014 in cifre: au fost inregistrate 12.696 petitii cu petent unic, din care 8.990 de petitii pe clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA si Carte Verde.
„In urma analizei petitiilor, ASF retine practicile incorecte sau frauduloase si initiaza masuri de control sau le sesizeaza autoritatilor competente. Doua societati, Euroins Romania, cu 33,62%, si Astra Asigurari, cu 24,64%, au inregistrat cumulat o pondere de 58,26% din totalul petitiilor adresate de clienti / asigurati catre ASF anul trecut”, a mai spus Rangu.