[dropcap]S[/dropcap]erviciile de Private Banking ale Banca Transilvania sunt, din nou, in topul revistei Euromoney. Conform Studiului Pietei de Private Banking 2012, realizat anual de catre publicatia mentionata, BT este – in Romania – pe locul I la categoria Lending / Financing Solutions (Solutii financiare / imprumuturi), respectiv pe locul II sectiunea Specialized Services – Entrepreneurs (Servicii specializate / Antreprenori).
Studiul Euromoney apare anual, oferind o perspectiva cantitativa si calitativa a pietei de Private Banking. Metodologia sa are la baza sondajul de opinie, participantii fiind jucatori de pe piete diferite de Private Banking, printre care si Romania. in punctajul aferent fiecarei banci din clasament au fost luate in considerare, de asemenea, activele gestionate, profitabilitatea, serviciile oferite clientilor de Private Banking etc.
Banca Transilvania are in prezent peste 2.300 de clienti de Private Banking, in crestere cu 27% fata de 2011. Prin Divizia de Private Banking, banca gestioneaza active de peste 470 milioane de euro, care sunt in crestere cu 17%, in comparatie cu 2011. Din categoria Clienti Private Banking BT fac parte persoane care au in conturi ale Bancii Transilvania sume de peste 100.000 euro – sau echivalent – pentru o perioada de cel putin 3 luni consecutive. De asemenea, fac parte din aceasta categorie clientii care investesc sume semnificative in subsidiarele Grupului Financiar Banca Transilvania – cum sunt BT Asset Management sau BT Securities – respectiv in cadrul Sucursalei BT Cipru, dar si clienti cu carduri premium sau care au imprumuturi mari la BT.
Obiectiv 2013: 15% crestere pe Private Banking BT
Banca Transilvania si-a propus, pentru acest an, o crestere cu 15% atat a numarului de clienti de Private Banking, cat si a activelor pe acest segment. Totodata, banca va continua sa se implice in proiecte cu impact socio-cultural, care sustin si promoveaza arta romaneasca.
Conform estimarilor Diviziei de Private Banking BT, piata de Private Banking din Romania va fi, si in 2013, o nisa de succes pentru banci, in general, mai ales datorita posibilitatilor de cross-sell.