Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Accelerarea digitalizării subțiază rețelele băncilor. BCR, BRD și Raiffeisen Bank au închis în pandemie aproape 100 de agenții. Celelalte unități bancare îmbrățișează noi concepte, iar tranzacțiile cu numerar devin istorie
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > Accelerarea digitalizării subțiază rețelele băncilor. BCR, BRD și Raiffeisen Bank au închis în pandemie aproape 100 de agenții. Celelalte unități bancare îmbrățișează noi concepte, iar tranzacțiile cu numerar devin istorie
AnalizeTop newsStiri de top

Accelerarea digitalizării subțiază rețelele băncilor. BCR, BRD și Raiffeisen Bank au închis în pandemie aproape 100 de agenții. Celelalte unități bancare îmbrățișează noi concepte, iar tranzacțiile cu numerar devin istorie

Cornel Dinu
Last updated: 02/12/2020 10:00
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
SHARE

Industria bancară din România se reconfigurează puternic în condițiile în care digitalizarea a devenit cuvântul de ordine. Pandemia de coronavirus a dat un impuls nesperat acestui proces de transformare a bankingului tradițional, băncile accelerând digitalizarea. Mulți români au conștientizat avantajele pe care le conferă interacțiunea cu banca de la distanță, învățând să se folosească de beneficiile utilizării instrumentelor de plată și a serviciilor de Internet și Mobile Banking.

Pe fondul acestor schimbări majore, băncile au trecut și la un amplu proces de restructurare a rețelelor teritoriale, renunțând – pe de o parte – la un număr considerabil de unități și, pe de altă parte, aplicând planuri de modernizare și tehnologizare a agențiilor rămase. În noua conjuctură, sucursalele bancare devin hub-uri de tehnologie, unde mașinile multifuncționale înlocuiesc tranzacțiile cu numerar, iar angajații se ocupă de consiliere și educație.

În primele șase luni de pandemie (aprilie – septembrie 2020), BCR, BRD și Raiffeisen Bank – instituții de credit de talie mare pe piața locală – au închis împreună aproape 100 de agenții. De asemenea, este de semnalat și faptul că diminuarea numărului de unități bancare a venit la pachet și cu dispariția unui număr important de bancomate clasice, dar și cu o creștere semnificativă a portofoliului de mașini multifuncționale, destinate realizării de tranzacții cu sau fără numerar.

Potrivit rapoartelor de activitate trimestriale, BCR a renunțat în perioada semnalată la 59 de agenții de retail. La 31 martie 2020, BCR miza pe o rețea de 19 centre de afaceri, 17 birouri mobile dedicate companiilor și 430 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. După 6 luni, la 30 septembrie 2020, clienții BCR dispuneau 17 centre de afaceri, 16 birouri mobile dedicate companiilor și 371 de unități retail.

În cazul BRD – Groupe Société Générale, rețeaua teritorială s-a diminuat cu 28 de agenții. Dacă la 31 martie 2020, BRD opera o reţea de 640 de unități, la finalul lunii septembrie a.c. numărul de agenții s-a redus la 612. La Raiffeisen Bank, diminuarea rețelei teritoriale a fost mai restrânsă, banca renunțând în 6 luni de pandemie la 11 unități, de la 351 în martie la 340 în septembrie.

Reinventarea sucursalei bancare

Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking la BCR, analizează într-o postare de pe blogul instituției de credit modul în care bankingul tradițional se transformă prin prisma digitalizării, vorbind pe larg despre procesul de reinventare a sucursalei bancare. Practic, oficialul BCR se referă la transformarea profundă a industriei bancare din ultimii ani și la aportul pe care instituția de credit în are la acest proces. ”Mă bucur să fac parte dintr-un grup care, în ultimii șapte ani, a înțeles și a anticipat transformarea profundă a industriei. Implicit a agenției bancare, așa cum o știam până nu demult. Implicit a agenției bancare, așa cum o știam până nu demult”, susține Dana Dima, subliniind că mare parte dintre sucursalele BCR au devenit cashless.

”Cashless nu se traduce, cel puțin în strategia BCR, într-o agenție fără personal. Ci în agenții in care colegii mei sunt dedicați 100% activității de consiliere, operațiunile clasice desfășurându-se în regim electronic, fără casierii. Este un tip de sucursală bancară în care noi am investit enorm, în ultimii ani, și vom continua s-o facem în ritm accelerat. Acest model de agenții cashless nu ar fi fost posibil fără existența clasicelor bancomate (ATM), dar și a MFM-urilor (mașini multifuncționale), APT-urilor (ghișee automate), ASV-urilor (automate de schimb valutar). De curând, un nou concept de mașini a fost dezvoltat de către echipa BCR, împreună cu o companie ce operează în piața din Romania: AND-uri (automate de numerar, de mare capacitate, pentru tranzacțiile de depunere numerar pentru persoanele juridice)”, explică Vicepreședintele BCR.

”Ecuația e foarte simplă: migrarea completă a operațiunilor curente în numerar înspre mașinile electronice multifuncționale înseamnă mai puțin timp petrecut de colegii noștri la încasare de facturi, plată rate, schimburi valutare și multe altele . Este ca și cum ți-ai cumpăra un roboțel de curățenie autonom, iar timpul astfel câștigat l-ai petrece împreună cu cei dragi”, adaugă Dana Dima.

Ideea de a transforma sucursala bancară tradițională, adoptând noi concepte ce au în centru tehnologizarea operațiunilor bancare, este adoptată de aproape toate băncile din România. Este și cazul Raiffeisen Bank, care s-a concentrat pe timpul pandemiei pe adoptarea conceptului “Noua Generatie de Agenții”. În esență, noua abordare pornește de la transparența actvității derulate în interiorul sucursalelor și dorința de a crea o experiență memorabilă, indiferent de scopul vizitei, incluzând zone bine delimitate și semnalistică adaptată, atât pentru interacțiunea digitală, cât și pentru zona de consiliere financiară personalizată nevoilor clienților. „Noul concept de design interior și de organizare a unităților noastre este menit să ofere o noua experiență de banking clienților noștri, pornind de la o atmosfera relaxată și prietenoasă, baza unei relații durabile în timp. Ne dorim parteneriate pe termen lung cu clientela noastră, de aceea transparența, deschiderea și o atmosferă cât mai familiară și primitoare sunt elemente esențiale cu ajutorul cărora orice interacțiune în unități, indiferent că vorbim de consiliere financiară personalizată sau educație digitală, să se deruleze la cele mai înalte standarde”, evidențiază Monica Udrescu, Director Executiv Rețea Retail la Raiffeisen Bank.

De altfel, noua generație de agenții Raiffeisen Bank vine la pachet cu măsuri ce vizează adoptarea unor măsuri în ceea ce privește operațiunile cu numerar din unele unități. Banca a anunțat că începând cu luna noiembrie 2020, aproximativ o tremie (129) dintre agențiile sale vor intra în era “Viața fără CA$H”. Asta înseamnă că operațiunile cu numerar se vor efectua exclusiv la MFM/ATM, în zona 24H, existentă în fiecare unitate. În plus, banca are în alte câteva zeci de unități program redus de casierie, pe care îl va adapta continuu, pe măsură ce traficul va scădea și alternativele digitale oferite clientelei vor acoperi o gamă și mai largă de operațiuni cu numerar.

“Anul acesta, contextul pandemiei a accelerat multe proiecte de digitalizare și schimbări curajoase pentru folosirea operațiunilor “fără cash”, iar asta s-a întâmplat nu doar în industria bancara. Pentru noi a fost momentul oportun pentru a face încă un pas spre încurajarea tranzacților digitale”, punctează Monica Udrescu.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Raiffeisen Bank, mobile banking, BRD, BCR, internet banking, Monica Udrescu, digital banking, Dana Dima
Cornel Dinu 02/12/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article România primește 3 miliarde de euro de la Comisia Europeană pentru finanțarea somajului tehnic
Next Article CEC Bank angajează Administrator credite în Sucursala Drumul Taberei. Trimite CV până în 3 decembrie

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

2 zile ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

2 zile ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?