Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
UniCredit anunță calendarul oficial al fuziunii cu Alpha Bank România: clienții vor deveni parte din UniCredit începând cu 15 august 2025
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

Gabriela Dinu
Last updated: 29/05/2025 14:28
Gabriela Dinu o zi ago
Share
SHARE

Economia longevității este analizată de UniCredit într-un raport despre impactul social, economic și cultural al unei vieți mai lungi. Ieri, la Palazzo Mezzanotte din Milano, UniCredit a găzduit primul eveniment Longevity Economic Forum 2025, inițiind cu această ocazie realizarea unei noi serii de rapoarte de cercetare proprii, dezvoltate în colaborare cu Centrul Național de Inovare pentru Îmbătrânire (NICA) din Marea Britanie și administratorul de active Fidelity International.

Contents
Provocările aduse de economia longevității în EuropaProvocările aduse de economia longevității în Europa

Rapoartele oferă analize aprofundate cu privire la toate piețele principale în care îți desfășoară activitatea UniCredit și își propun să încurajeze dialogul cu privire la implicațiile unei speranțe de viață mai lungi.

Provocările aduse de economia longevității în Europa

Printre principalele perspective prezentate:

•Indicatorul UniCredit pentru Longevitate, care evaluează cât de bine sunt poziționate țările pentru a susține o viață mai lungă și mai sănătoasă prin intermediul a patru dimensiuni cheie: comportamentul individual, sistemele de sănătate, mediile fizice și condițiile sociale;
•Perspective asupra Stilurilor de viață și a Tendințelor pentru Timpul Liber, care examinează modul în care speranța de viață mai lungă remodelează comportamentul, consumul, identitatea și educația;

Astfel, până în 2050, se preconizează că speranța de viață în Europa va crește cu 4,5 ani, speranța de viață sănătoasă crescând cu doar 2,6 ani, la 67,4 ani, lărgind și mai mult decalajul critic dintre durata vieții și durata de viață sănătoasă. Într-o perspectivă mai extinsă, speranța de viață ar putea ajunge la aproape 100 de ani, adăugând 27,4 ani de viață în plus – sau aproximativ 240.000 de ore în plus. Cu toate acestea, a trăi mai mult nu înseamnă neapărat a trăi mai bine.

UniCredit se angajează să anticipeze nevoile viitoare, să-și susțină clienții și să contribuie la o discuție mai amplă despre longevitate, care să creeze valoare durabilă. În acest scop, Banca a dezvoltat o platformă robustă de cercetare – care include Indicele Longevității, Indicatorul Empowered Living și Rapoartele tematice (Observatoare) – pentru a înțelege și a aborda mai bine schimbările sociale, economice și comportamentale asociate cu o viață mai lungă.

Indicatorul UniCredit pentru Longevitate (LI – UniCredit Longevity Index) oferă un scor compozit, ajutând la compararea performanței țărilor în susținerea longevității sănătoase. Printre piețele principale ale UniCredit, Germania, Austria și Slovenia obțin cel mai mare scor, urmate de Italia. Aceste clasamente reflectă investiția lor în asistență medicală incluzivă, politici sociale robuste și infrastructură prietenoasă cu persoanele în vârstă.

Pe lângă Indicatorul pentru Longevitate, UniCredit a introdus și Indicatorul de Viață Împlinită (Empowered Living – ELI), care oferă o perspectivă personală asupra bunăstării. Acesta evaluează împlinirea emoțională, libertatea individuală și calitatea relațiilor sociale, evidențiind cum își percep cetățenii libertatea și capabilitatea în a-și urma vieți semnificative și satisfăcătoare. În unele țări, diferențele dintre rezultatele indicilor LI și ELI sunt deosebit de izbitoare, arătând că strategiile eficiente de longevitate trebuie să abordeze atât cadrele macroeconomice, cât și bunăstarea individuală.

Împreună, aceste instrumente sunt destinate să ghideze factorii de decizie în abordarea provocărilor legate de îmbătrânirea populației și în proiectarea unor sisteme care să îmbunătățească bunăstarea în toate etapele vieții. UniCredit consideră acest lucru atât ca o oportunitate, cât și ca o responsabilitate de a contribui semnificativ la această tranziție.

„Această inițiativă este mai mult decât o simplă cercetare – a comentat Richard Burton, Head of Client Solutions la UniCredit. Dorim să promovăm colaborarea între instituții, companii și comunități pe această temă importantă și, atât ca bancă, cât și ca instituție europeană responsabilă, suntem mândri să jucăm un rol principal în această conversație.”

Raportul privind Tendințele în stiluri de viață și pentru timp liber (Lifestyles & Leisure Trends Observatory) dezvăluie o schimbare culturală în modul în care oamenii își abordează timpul, munca și identitatea:

•Având în vedere că populația de peste 65 de ani se va dubla până în 2050, modelele tradiționale de tip muncă-pensionare devin depășite.
•A doua carieră, învățarea pe tot parcursul vieții și căile educaționale flexibile câștigă teren.
•Oamenii acordă din ce în ce mai multă prioritate sănătății, flexibilității și scopului personal, considerându-le esențiale pentru a se simți împliniți.

Provocările aduse de economia longevității în Europa

Aceste tendințe indică o „economie a longevității” în creștere, un spațiu cu potențial neexploatat în care noile comportamente stimulează cererea de consum pozitiv pentru sănătate, planificarea neliniară a vieții și servicii axate pe bunăstare.

Nic Palmarini, directorul NICA, a explicat: „Nu este vorba doar de vârstă, ci de ambiție. Oamenii vor să își extindă atât durata de viață, cât și durata de viață sănătoasă, trăind mai mult și având un scop, sănătate și opțiuni. Acest lucru necesită transformarea sistemelor pentru a se potrivi scenariului viitor al unei societăți a longevității.”

Keith Metters, președintele Fidelity International, a adăugat: „Longevitatea este una dintre cele mai provocatoare probleme pe care le poate avea o societate. Și, ca industrie, jucăm un rol cheie în a ajuta investitorii să obțină cele mai bune rezultate pentru a le susține viața mai lungă”.

Michael Spence, laureat al Premiului Nobel și președinte de onoare al Institutului I.S.E.O, a remarcat: „Economia longevității nu înseamnă doar să trăiești mai mult. Este vorba despre remodelarea industriilor, a strategiilor de investiții și a societății însăși.”

Robert C. Merton, laureat al Premiului Nobel, a declarat: „Investițiile în longevitate ar trebui să cuprindă sisteme economice și sociale mai ample, care să le permită oamenilor să trăiască vieți productive și împlinite pe parcursul vârstelor lor mai îndelungate.”

Annie Coleman, Ambasador al Centrului Stanford pentru Longevitate, a întărit apelul la schimbare sistemică, spunând: „Avem nevoie de sisteme dinamice care să susțină reinventarea pe parcursul mai multor etape ale vieții. Pensionarea nu este sfârșitul, este o tranziție.”

Prin intermediul acestui Forum, UniCredit își reînnoiește angajamentul de a dezvolta soluții financiare care răspund oportunităților și provocărilor vieții mai lungi – de la investiții la protecție – asigurările jucând un rol din ce în ce mai important. Obiectivul este de a transforma schimbarea demografică într-un motor al creșterii durabile, al rezilienței și al prosperității.

În calitate de bancă comercială paneuropeană, UniCredit sprijină atât clienții individuali, cât și companiile în adaptarea la era longevității, deblocând valoarea pe termen lung și permițând progresul incluziv.

You Might Also Like

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie

UniCredit anunță calendarul oficial al fuziunii cu Alpha Bank România: clienții vor deveni parte din UniCredit începând cu 15 august 2025

TAGGED: Nic Palmarini, Keith Metters, longevitate, Robert C. Merton, banca, Unicredit, economie, cariera, munca, Longevity Economic Forum, Richard Burton
Gabriela Dinu 29/05/2025
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Next Article De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

36 de minute ago

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

3 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

o zi ago

Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?