Potrivit unui nou studiu realizat de Raiffeisen Bank România și Query Research, 76% dintre antreprenori consideră că șansa este un ingredient important al succesului în afaceri. Rezultatele cercetării au fost anunțate odată cu lansarea unei noi serii de conferințe regionale dedicate mediului antreprenorial din România.
Antreprenorii români sunt de părere că adaptabilitatea și flexibilitatea, alături de o viziune clară și o misiune bine definită, sunt esențiale pentru a reuși în afaceri. Pe lângă calități precum perseverenta si curajul, șansa este considerată de mulți un factor important.
Ce spun antreprenorii despre viitorul lor
De asemenea, 62% dintre respondenți evaluează mediul de afaceri ca fiind dificil. Totuși, în ciuda acestui aspect, 61% rămân optimiști că firma pe care o conduc va avea o evoluție financiară semnificativă în următorii 2-3 ani.
Antreprenorii estimează că domeniile IT, Agricultură, Producție și Servicii vor avea cea mai mare creștere în următorii ani, iar factorii care ar putea impulsiona dezvoltarea acestor afaceri sunt stabilitatea economică și politică, disponibilitatea forței de muncă calificate și accesul la finanțare.
Majoritatea respondenților consideră că digitalizarea și/sau automatizarea proceselor și operațiunilor este importantă pentru dezvoltarea business-urilor lor, iar peste jumătate dintre cei chestionați (54%) intenționează să investească mai mult în tehnologie în următorii 2-3 ani.
Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 150 de antreprenori din companii cu cifră de afaceri între 1 și 50 de milioane de euro.
Raiffeisen Bank dă startul seriei de conferințe „Be Inspired. Make it Happen! ”
În urma rezultatelor acestei cercetări, Raiffeisen dă startul seriei de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!” (la Timișoara, Craiova, Iași și Constanța) moderate de către Andreea Esca și adresate antreprenorilor și liderilor de afaceri care vor să accelereze dezvoltarea business-urilor lor.
Cristian Sporiș: Ne dorim să sprijinim business-urile românești să devină mai competitive pe plan local și regional
“Această serie de conferințe este dedicată antreprenorilor și liderilor de afaceri care conduc business-uri cu istoric în piață, care performează pe domeniilor lor și care își doresc să fie mai competitivi și, de ce nu, să scaleze internațional. Dincolo de aceste evenimente, ne dorim să sprijinim business-urile românești să devină mai competitive pe plan local și regional”, a declarat Cristian Sporiș, Vice-Președinte, Divizia Corporate și Membru în Consiliul Director al Raiffeisen Bank România.
Prin intermediul acestei serii de evenimente, Raiffeisen Bank își propune să ofere informații relevante despre contextul economic actual și despre strategii concrete de poziționare și creștere în piață.
Primul eveniment va avea loc pe 3 iunie, la Timișoara Convention Center, începând cu ora 8:30. Printre speakerii prezenți la eveniment, se numără:
•Cristian Sporiș – Vice President, Corporate Division & Board Member, Raiffeisen Bank România
•Ionuț Dumitru – Chief Economist, Raiffeisen Bank România
•Bogdan Putinică – General Manager, Microsoft Central Europe EURA
•Andreea Ioniță – Digital and Innovation Director, Central and Eastern Europe, CRH
•Stelian Câmpianu – Director Executiv, ETA2U
•Gabriela Hârțescu – Decan, Membru Fondator, ENVISIA – Business School
•Laura Mihăilă – Președinte IAA & Director Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România
•Bogdan Radu – Managing Director, RWA Raiffeisen Agro România
•Mihaela Hristea – Senior Marketing Manager Beverages, PepsiCo România
•Mircea Căpățînă – Co-Founder & Marketing Director, SmartBill
•Horațiu Moldovan – Fondator & Președinte, Lasting Software, Moonshot X alumni
•Andreea Nicolae – Managing Partner & Co-Fondator, PIVOT-C
•Radu Soviani – Analist Economic & Jurnalist