Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: CSALB: negocierile dintre consumatori și bănci au adus beneficii de peste 2 milioane de euro. Mugur Isărescu: Încurajez băncile rușinoase să mergă spre reconciliere
Share
Notification Show More
Latest News
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie
Stiri de top
Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > CSALB: negocierile dintre consumatori și bănci au adus beneficii de peste 2 milioane de euro. Mugur Isărescu: Încurajez băncile rușinoase să mergă spre reconciliere
Stiri de top

CSALB: negocierile dintre consumatori și bănci au adus beneficii de peste 2 milioane de euro. Mugur Isărescu: Încurajez băncile rușinoase să mergă spre reconciliere

Gabriela Dinu
Last updated: 19/11/2019 16:00
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

În ultimii trei ani și jumătate, negocierile purtate între consumatori și bănci/IFN-uri prin intermediul conciliatorilor, au adus beneficii ce depășesc 2 milioane de euro, potrivit CSALB.

Contents
Mugur Isărescu: Încurajez băncile rușionoase să mergă spre reconciliereCe spun consumatorii și băncile despre conciliere

Valoarea medie a unui dosar care se referă la contractele de credit, soluționat în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) este de aproximativ 2.150 de Euro.

Cazuri soluționate vs Cereri clasate

“43% dintre hotărârile acceptate de cele două părți au adus beneficii între 1.000 și 5.000 de Euro, iar 7% dintre înțelegerile dintre consumatori și bănci depășesc valoarea de 10.000 de Euro. Astfel de rezultate au venit în special în ultimii doi ani de activitate a Centrului, odată cu deschiderea către conciliere a tot mai multe bănci comerciale. Cu toate astea, nu toate instituțiile financiare bancare și nebancare au înțeles beneficiile concilierii, iar unele dintre acestea resping nejustificat zeci de cereri venite din partea consumatorilor. Numai anul acesta sunt 285 de cereri clasate de bănci, deși în toate aceste cazuri am fi putut avea negocieri între părți și, ca urmare, consumatori mulțumiți”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Mugur Isărescu: Încurajez băncile rușionoase să mergă spre reconciliere

Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a spus în cadrul conferinței anuale a CSALB: „Concilierea și-a dovedit avantajele în ultimii trei ani, dar nu toate băncile au fost bucuroase să intre în acest exercițiu. Le încurajez și pe cele mai reținute, rușinoase, neînțelegătoare să meargă în această direcție, pentru că ajută și la îmbunătățirea imaginii băncilor. Ca bancă, trebuie să-ți înțelegi și clienții ca să recuperezi banii din credite”.

Ce spun consumatorii și băncile despre conciliere

De la începutul anului, numărul cererilor trimise de consumatori a crescut cu peste 45% față de tot anul 2018, ajungând la 1.948. Până acum, în aproape 600 de cazuri consumatorii și băncile au găsit o rezolvare la nemulțumirile lor, ca urmare a intervenției CSALB. Majoritatea dintre ei au obținut reducerea sau eliminarea unor comisioane, scăderea ratelor la credite sau ștergerea unor sume din sold.

Dana Dima, Vicepreședinte Executiv Retail&Private Banking BCR: „Ne bucurăm că BCR a ajuns azi un reper important de bune practici în efortul de a schimba opinia publică despre ce înseamnă bankingul în România. Acest lucru nu se poate face decât prin încredere și soluționarea amiabilă a problemelor apărute între bănci și clienți.

Am reușit să construim, împreună cu CSALB, un proces simplu, obiectiv și neutru, prin care, în ultimii 3 ani, peste 600 clienți au reușit, în mod real, să găsească soluții benefice pentru toate părțile implicate. Ei se adaugă celor peste 250.000 de clienți cărora, de-a lungul ultimilor 10 ani, le-am oferit în mod proactiv soluții de reducere a costurilor”

Dorin Tănase, Președinte Asociației CREDERE pentru Informarea, Consilierea și Educarea Consumatorilor: „Rămânem consecvenți în a îndemna consumatorii să se adreseze CSALB, din moment ce procedura este gratuită și nu durează mai mult de 90 de zile.

Pe de altă parte, băncile și IFN-urile trebuie să arate mai multă deschidere și să accepte din ce în ce mai des soluționări amiabile cu propriii clienți, cu accent pe clauzele contractuale considerate problematice de către consumatori. În caz contrar, disputele din instanță nu vor înceta, iar intervenția legiuitorului pe anumite aspecte ar rămâne mai mult decât necesară.”

You Might Also Like

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni. BCR, împreună cu BCR Social Finance, deschide conversația despre protejarea identității locale în agricultură și susținerea fermierilor din Dăbuleni. Nicoleta Deliu-Pașol: ”Avem nevoie să deschidem conversații reale despre rolul economiei în viața comunităților”

TAGGED: CSALB, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, Dorin Tanase, CREDERE, euro, credit, Alexandru Paunescu
Gabriela Dinu 19/11/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Apple Pay ajunge și la clienții Credit Europe Bank din România. O modalitate ușoară, sigură și privată de a face plăți
Next Article Garanti BBVA a direcționat 1,49 milioane lei pentru proiecte de mediu ale WWF Fondurile sunt susținute de bancă și de posesorii WWF Bonus Card, primul card de credit cu afinitate ecologică din România

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

3 zile ago

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

3 zile ago

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

3 zile ago

„Taraba cu Parale” ajunge la Mamaia: Lecții interactive de educație financiară pentru turiști și localnici între 11 și 13 iulie

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?