Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: EXCLUSIV. Banca Transilvania, ING Bank, CEC Bank și OTP Bank au alocat anul acesta peste 130 de milioane de euro pentru digitalizare. Ce proiecte vizează investițiile acestor bănci
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > EXCLUSIV. Banca Transilvania, ING Bank, CEC Bank și OTP Bank au alocat anul acesta peste 130 de milioane de euro pentru digitalizare. Ce proiecte vizează investițiile acestor bănci
AnalizeTop newsStiri de top

EXCLUSIV. Banca Transilvania, ING Bank, CEC Bank și OTP Bank au alocat anul acesta peste 130 de milioane de euro pentru digitalizare. Ce proiecte vizează investițiile acestor bănci

Cornel Dinu
Last updated: 09/08/2021 14:19
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
SHARE
Ce proiecte de digitalizare au băncile din România în 2021.

Bankingul digital nu mai reprezintă o noutate în România, a devenit tradițional pentru bănci și este folosit de tot mai mulți români. Însă, pe măsură ce tehnologia avansează, acestea trebuie să fie îmbunătățite și personalizate pentru a îndeplini așteptările tot mai mari ale clienților. Serviciile online trebuie să devină tot mai simple și mai rapide, dar în același timp fluide și flexibile. Totuși, băncile locale fac un exercițiu de echilibru între asigurarea celor mai noi tehnologii pentru clienții digitali și menținerea unei rețele teritoriale vaste de sucursale care să permită pentru restul populației, pentru care digitalizare nu reprezintă o soluție, accesul facil la produse și servicii bancare. O exprimare mai plastică ar fi că instituțiile de credit locale se luptă în același timp pe două fronturi. Ce implică până la urmă această strategie? Cheltuieli enorme și, implicit, costuri mai mari pentru produsele și serviciile bancare!

Contents
Banca Transilvania alocă circa 80 milioane de euro pentru facilităţi noi în aplicaţiile mobile (BT Pay, BT24, NeoBT), chatboţi şi AI & ML (Artificial Intelligence şi Machine Learning)ING Bank pune la bătaie peste 25 milioane de euro pentru trei proiecte de digitalizareCEC Bank cheltuie 20 milioane de euro pentru modernizarea rețelei interne de date, înlocuirea întregii flote de bancomate și aparate multifuncționale de plată și dezvoltarea unui sistem de management electronic al documentelorOTP Bank investește 5 milioane de euro în implementare a unei noi soluții de plăți contactless în transportul public, conturi și credite onlineBanca Românească își dublează investițiile în digitalizare în 2021 față de anul precedent

Până la urmă, fiecare bancă în parte se adaptează la propriul portofoliu de clienți, împletind cu abilitate bankingul tradițional și digitalizarea pentru a crea un mix adaptat specificului pieței interne. Mai mult, instituțiile de credit adoptă diferite strategii prin care urmăresc încurajarea conceptului de ”bancă la distanță”, prin renunțarea treptată la ghișee ce permit tranzacții cu numerar și consilierea clienților în sensul utilizării mașinilor multifuncționale pentru alimentarea conturilor, transferuri bancare și plățile utilităților. Treptat, cu pași mici, lucrurile se mișcă în direcția corectă, însă tot acest proces de adoptare a digitalizării ar fi mult mai facil dacă Statul Român s-ar implica activ prin adoptarea noilor tehnologii în ceea ce privește relația cu proprii contribuabili și prin adaptarea legislației naționale la noua realitate. Evoluția din ultimii ani ne dezvăluie faptul că băncile au alocat investiții de sute de milioane de euro pentru digitalizare și pentru adaptarea agențiilor la cerințele noului model de business, adică rapiditate, accesibilitate, simplitate, siguranță și autonomie.

Și anul 2021 se înscrie în trendul ultimei perioade, luând în considerare faptul că patru instituții de credit (Banca Transilvania, ING Bank, CEC Bank și OTP Bank) au programate investiții în digitalizare care depășesc 130 milioane de euro. Publicația BankingNews a solicitat băncilor din România informații despre planurile de investiții și detalii despre proiectele ce vizează procesul de digitalizare, respectiv direcțiile de dezvoltare vizate.

Banca Transilvania alocă circa 80 milioane de euro pentru facilităţi noi în aplicaţiile mobile (BT Pay, BT24, NeoBT), chatboţi şi AI & ML (Artificial Intelligence şi Machine Learning)

Banca Transilvania, liderul bankingului românesc, are un buget de investiţii de peste 400 milioane de lei (circa 80 milioane de euro) pentru acest an, cea mai mare parte fiind pentru proiecte în IT, carduri, digital, centrul de procesare a numerarului, respectiv securitate, au transmis pentru BankingNews reprezentanții instituției de credit din Cluj-Napoca. Pentru digitalizare, direcţia principală este bankingul online, pentru a fi tot mai accesibil pentru clienţi: facilităţi noi în aplicaţiile mobile (BT Pay, BT24, NeoBT), chatboţi şi AI & ML (Artificial Intelligence şi Machine Learning). Practic, bugetul de investiţii al Băncii Transilvania din 2021 se împarte astfel: clădiri (agenții și sucursale) – 64,60 milioane de lei, investiții IT și carduri – 234,49 milioane de lei, inițiative digitale – 46,86 milioane de lei, centrul de procesare numerar – 14,95 milioane de lei, securitate – 11,77 milioane de lei, diverse – 28,21 milioane de lei.

ING Bank pune la bătaie peste 25 milioane de euro pentru trei proiecte de digitalizare

Investițiile în proiectele de digitalizare ale ING Bank România vor depăși 25 milioane de euro în 2021. ”Avem trei zone în care ne vom concentra, prima din ele fiind digitalizarea produselor existente și lansarea de noi produse și servicii relevante pentru clienții noștri. În al doilea rând, avem în vedere îmbunătățirea securității și rezilienței infrastructurii digitale, în contextul creșterii constante a traficului. Totodată, continuăm să îmbunătățim modul de utilizare și interpretare a datelor pentru a eficientiza procesul decizional, prin dezvoltarea unor noi capabilități analitice și predictive”, a menționat, pentru BankingNews, Răzvan Sighinaș – Chief Information Officer la ING Bank.

CEC Bank cheltuie 20 milioane de euro pentru modernizarea rețelei interne de date, înlocuirea întregii flote de bancomate și aparate multifuncționale de plată și dezvoltarea unui sistem de management electronic al documentelor

Digitalizarea și modernizarea sunt factori cheie în strategia CEC Bank, aprobată în 2019 și care urmărește consolidarea poziției pe care banca o ocupă pe piață, au precizat, pentru BankingNews, reprezentanții instituției de credit. În ultimii doi ani, la nivelul CEC Bank au fost demarate o serie de proiecte menite să ajute banca să recupereze decalajele tehnologice și, în același timp, să se transforme într-o organizație agilă, capabilă să răspundă mai bine și rapid nevoilor clienților. În prezent, CEC Bank are în derulare proiecte de investiții IT cu o valoare însumată de circa 100 milioane de lei (peste 20 milioane de euro). Printre acestea se numără modernizarea rețelei interne de date, înlocuirea întregii flote de bancomate și aparate multifuncționale de plată și dezvoltarea unui sistem de management electronic al documentelor. De asemenea, o inițiativă importantă este dezvoltarea magazinului online CEC_IN. În 2020, a fost extinsă gama de produse și servicii ce pot fi contractate 100% online cu credite de nevoi personale, carduri de credit și în curând – produse destinate persoanelor juridice și au fost aduse îmbunătățiri platformei de Mobile Banking (lansare open-banking, transferuri bancare pe baza numărului de telefon în loc de IBAN, etc.).

OTP Bank investește 5 milioane de euro în implementare a unei noi soluții de plăți contactless în transportul public, conturi și credite online

Pentru acest an, reprezentanții OTP Bank estimează investiții de aproximativ 23 milioane de lei (aproape 5 milioane de euro) în procesul de digitalizare a băncii. Banii au ca scop general îmbunătățirea experienței clientului și facilitarea accesului la serviciile OTP Bank de oriunde. Investițiile vor fi direcționate în zona de implementare a unei noi soluții de plăți contactless în transportul public, de sprijin al clienților în deschiderea de conturi curente și acordarea de credite de nevoi personale online, dar și deschiderea de conturi online pentru companii, au subliniat, pentru BankingNews, oficialii instituției de credit. Mai mult, pentru a oferi în mod constant clienților OTP Bank soluții de banking optime, instituția de credit lucrează la automatizarea proceselor interne. Totodată, potrivit oficialilor OTP Bank, clienții se așteaptă la consultanță și întâlniri față în față cu experții băncilor. Prin urmare, filozofia băncii cu acționariat maghiar propune o direcție în care digitalul și interacțiunea umană coexistă.

Banca Românească își dublează investițiile în digitalizare în 2021 față de anul precedent

Banca Românească și-a propus încă de la începutul anului o abordare ambițioasă a procesului de digitalizare, cu focus pe creșterea gradului de satisfacție al clienților, au explicat, pentru BankingNews, reprezentanții instituției de credit. Direcțiile principale de acțiune vizează dezvoltarea și implementarea unor proiecte care să ofere clienților o experiență – pe toate canalale de interacțiune – cât mai facilă, ușoară și, nu în ultimul rând, care să țină pasul cu evoluția la zi din acest domeniu. În acest sens, într-o primă etapă Banca Românească derulează proiecte de digitalizare care includ lansarea de produse și dezvoltarea interacțiunii digitale directe prin platforma de onboarding (achiziția de produse și servicii bancare 100% online) și aplicații mobile (semnare de tranzacții, plăți cu cardul, mobile banking); îmbunătățirea experienței și interacțiunii clienților cu banca – în agenții și în afara lor – prin rețeaua de ATM-uri, prin optimizarea și implementarea de soluții din zona semnăturilor electronice, etc.; eficientizarea și digitalizarea fluxurilor de lucru interne prin proiecte de management al bibliotecii de documente electronice sau de actualizare a necesarului de echipamente multifuncționale. Investițiile în digitalizare propuse anul acesta de Banca Românească sunt, comparativ cu 2020, la un nivel mai mult decât dublu, fără a menționa însă valoarea acestora.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: OTP Bank, digitalizare, digital banking, cont online, credit online, banking digital, Banca Transilvania, CEC Bank, Banca Romaneasca, ING Bank
Cornel Dinu 09/08/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article BNR prognozează o inflație de 5,6% în luna cadourilor. Mugur Isărescu: „Prin eforturi, vom reuşi să ţinem preţurile undeva între 5 şi 5,5%. Mă refer la indicele preţurilor de consum. Deci creşterile din toamnă nu vor fi foarte mari”
Next Article Vești bune pentru afacerile din comunitățile rurale: Patria Bank și Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță semnarea unui acord de sprijinire a procesului de absorbție al fondurilor europene pentru finanțarea fermierilor și investitorilor din mediul rural

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

11 ore ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

11 ore ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

15 ore ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

16 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?