Jumătate din populația globului este conectată la internet, iar migrarea spre o economie digitală este inevitabilă. Tendința era evidentă încă dinaintea pandemiei Covid-19, când relațiile sociale, de muncă și de afaceri s-au mutat practic în cloud. Criza a împins liderii de companii să accelereze digitalizarea. Circa 75% dintre organizații la nivel global vor avea foi de parcurs de punere în practică a transformării digitale până în 2023, arată previziunile IDC – un salt spectaculos față de 27% în octombrie anul trecut.
Miza: viitoarea forță economică
Pentru Generația Z (cei născuți între 1996 și 2010) – o generație expusă la gadget-uri, internet și rețele sociale încă din primii ani de viață –, interacțiunea digitală cu produsele și serviciile pe care le consumă este ceva normal. Așadar, ei găsesc firească digitalizarea economiei.
Însă pentru companiile care simt presiunea tranziției spre digital, și care vor să atragă acest segment de consumatori nativ-digitali – pentru că ei sunt viitoarea forță economică – digitalizarea nu vine atât de natural. Să muți în online procese interne, infrastructuri greoaie, produse și servicii, dar mai ales oceane de date despre consumatori, într-un mod securizat, nu e tocmai simplu. Dimpotrivă: transformarea digitală este un proiect complex, laborios, costisitor, cu fricțiuni, și cu bătaie lungă.
Nu e de mirare așadar că 70% dintre proiectele de transformare digitală eșuează, potrivit McKinsey. IDC și Boston Consulting Group (BCG) au ajuns la concluzii similare. „Doar 30% din transformările digitale au cu adevărat succes”, scria BCG la începutul lui 2021, în urma unui studiu global.
Transformarea digitală știi unde începe, dar nu știi când se termină
Cauzele sunt multiple, externe și interne. Mereu apar challengeri care schimbă regulile jocului aproape peste noapte – fie datorită ADN-ului lor digital și a agilității cu care atacă o piață (ex. fintech-ul Revolut în industria financiară), fie datorită buzunarelor generoase ale investitorilor și/sau a forței gigantice cu care pot dicta tendințele globale (ex. Big Tech).
Pe plan intern, cauzele cele mai comune sunt managementul slab al datelor, procesele de onboarding defectuoase, integrarea de tehnologii în procese și echipe care nu funcționează, rezistența internă la schimbare, migrarea lentă spre cloud ș.a.m.d.
„Acum este momentul ca liderii din domeniul serviciilor financiare să se asigure că investițiile lor în digitalizare aduc cel mai bun return-of-investment afacerii”, a declarat Teodor Blidăruș, CEO al FintechOS, furnizor global de tehnologie financiară, înaintea startului FintechOS Leap, un eveniment virtual dedicat inovației tehnologice, care debutează pe 2 noiembrie.
Soluțiile digitale end-to-end sunt aici
În 2017, când s-a lansat, FintechOS a venit cu o abordare nouă și unică, care permite lansarea de produse și servicii financiare într-un timp foarte scurt, pe toate canalele, într-un mod complet automatizat și personalizat.
„FintechOS înțelege foarte bine ce ar trebui să facă băncile și companiile de asigurări pentru a deservi mai bine anumite segmente de piață – cum ar fi IMM-urile – cu ajutorul tehnologiei. O soluție automatizată, complet digitalizată, de generare a unui împrumut pentru un IMM poate reduce timpul de acordare a unui răspuns la mai puțin de 10 minute, și poate reduce costurile asociate cu 40%”, spune Mike Fullalove, SVP, Strategie și Dezvoltare de business în cadrul FintechOS.
Fullalove este unul dintre vorbitori la evenimentul FintechOS Leap (2-4 noiembrie). El va oferi exemple practice despre inovație într-o eră a schimbărilor rapide în timpul sesiunii „Soluțiile digitale end-to-end sunt aici”.
În cadrul evenimentului, FintechOS va prezenta și ultimele noutăți în platforma sa tehnologică.
Pentru a participa la sesiunile de dezbatere, demo-uri, și lansarea ultimei versiuni din FintechOS Marketplace, te poți înscrie aici.
Un adevărat salt către viitor se va întâmpla săptămâna viitoare la FintechOS Leap
-
Se va desfășura online, în perioada 2-4 noiembrie
-
Evenimentul analizează oportunitățile de astăzi și viitorul serviciilor financiare – cu sesiuni de Finanțe personale, Împrumuturi pentru IMM-uri, Ipoteci digitale, Asigurări de sănătate, Asigurări comerciale și Asigurări de proprietate.
-
Accesul este gratuit, la toate cele peste 30 de sesiuni din cadrul evenimentului unde vor participa mai mult de 50 de speakeri
-
Nu vor lipsi exemplele practice de proiecte de transformare digitală de succes, dar și dezbaterile pe subiecte de mare interes pentru companiile de servicii financiare:
-
Care este strategia potrivită pentru digitalizare?
-
Embedded Finance – De ce și cum schimbă întreaga perspectivă?
-
De ce împrumuturile și creditele ipotecare pentru IMM-uri sunt esențiale pentru creștere?
-
Cum arată inovația în asigurările de sănătate?
-
Cum să reduceți decalajul în asigurarea IMM-urilor comerciale?
-
Care este evoluția daunelor de asigurări?
-
De ce sunt importante implementările cloud pentru IMM-uri?